Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia I Kombi

herbu, 6 lat temu
Silnik 1.9 TDI 101KM 74kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 263 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Octavia I Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW 2001-2010 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na 100KM zadziwia dynamiką, a przy tym jest ekonomiczny
5,0
Całokształt
Kolejna moja Skoda, która ponownie potwierdziła wysoką niezawodność, wytrzymałość oraz niskie koszty utrzymania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przebieg auta to 310 tys. km zrobione w 9 lat. Żadnej, awarii na tym dystansie, która by unieruchomiła pojazd. Mimo jedynie 100 KM silnik jest bardzo dynamiczny, odznacza się świetną dynamiką i elastycznością. Przy tym przebiegu nie posiada nawet najmniejszych śladów wycieków. Od nowości użytkowany na oleju syntetycznym, między wymianami (co około 12-15 tys. km), nie wymaga dolewek, jego stan nie zmienia się.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia podobnie jak silnik jest w bardzo dobrej kondycji. Nie mam zastrzeżeń. Biegi wchodzą precyzyjnie, nie ma mowy o jakichkolwiek zgrzytach czy braku precyzji. Jedynie czego brakuje to dłuższego 5 biegu, lub biegu 6. Na autostradzie jadąc ponad 150 km/h robi się głośniej - obroty wzrastają do ponad 3000, co zmniejsza nieco komfort.
5,0
Układ jezdny
Trwały, wytrzymały, wystarczająco precyzyjny. Brak usterek.
4,0
Karoseria
Blacharsko i lakierniczo auto niemal idealne. Niemal, bo niestety tu i ówdzie pojawiają się ślady rdzy. Maska - słaby lakier, sporo odprysków od kamieni (auto dużo jeździ po drogach szybkiego ruchu), które pokrywają się rdzawym nalotem. Klapa - ramka tablicy rejestracyjnej uderza na nierównościach w lakier, który odpryskuje i w tym miejscu pojawia się delikatny, rdzawy nalot. Drzwi w okolicy mocowania lusterka podobnie - zbiera się woda i coś zaczyna się dziać. Wszystko to jednak kosmetyczne drobnostki. Cieszy za to, że podłoga, progi, błotniki - wszystko niemal jak z fabryki
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko doskonale widać, a jeśli nie widać (tył), to pomagają fabryczne (bardzo dokładne) czujniki parkowania. Parkować można z dokładnością do 2-3 cm.
5,0
Ergonomia
Z racji tego, że Skoda przyzwyczaiła do prostoty, obsługa taka też jest. Nie ma zbyt wielu przycisków, przełączników, więc operowanie nimi jest banalnie proste. Do tego nic się nie psuje, wszystko działa.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie klimatyzacja (automatyczna) przeciętnie wydajnie. Przy dużych mrozach nagrzewanie auta musi trochę potrwać z racji, że to diesel.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest wystarczająco. Na tylnych siedzeniach już tak różowo nie jest. O ile na szerokość 2 osoby mają wystarczająco miejsca, o tyle na nogi jest go zwyczajnie mało. Bagażnik przepastny.
3,0
Wyciszenie
Jak na diesla nie jest źle, natomiast nie da się ukryć, że to diesel. Przeciętnie. Komfort jazdy do prędkości 140-150 jest zadawalający, powyżej tych prędkości robi się za głośno - brakuje 6 biegu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na tym polu Skoda jest nie do pobicia. Nie dość, że ceny części należą do najniższych na rynku, to jeszcze auto jest totalnie bezawaryjne. Kompletny rozrząd markowej firmy to koszt 400 zł. Wymiana 200 zł. Klocki dobrej firmy 90 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu również rewelacja - za swoją Skodę (z polskiego salonu, serwisowaną w ASO do końca, bezwypadkową i od 1 właściciela, choć firmy i ze sporym przebiegiem) zapłaciłem 13000 zł. Za rocznik 2010. Fakt, takich cena na rynku się nie uświadczy, ale i tak za 17-20 tys. zł można znaleźć auto w bardzo dobrym stanie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
310 tys. km w 9 lat i żadnej istotnej awarii. Oczywiście były jakieś drobnostki, bardziej wynikające z naturalnego zużycia jak rozszczelniona klimatyzacja, spalony wentylator klimatyzacji, zapieczony zacisk hamulcowy, łożysko alternatora, elementy zawieszenia, czy układu kierowniczego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek. Przy tym przebiegu nadal oryginalne sprzęgło z dwumasem, oryginalna turbina, EGR, przepływonierz, amortyzatory, pompowtryskiwacze, tłumiki....

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia I Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia I Kombi