Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Hatchback

TOMKAT, 13 lat temu
Silnik 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Octavia II Hatchback 1.9 TDI PD 105KM 77kW 2004-2012 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : niezalezne zawieszenie to nie slogan to na prawde działa!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : sprzęgło
4,0
Całokształt
Dobrze znane 1.9 ze swoimi zaletami ale również wadami. Lepiej znać \"wroga\" niż się go uczyć na przykładzie 2.0 TDI. Dynamika przeciętna, ekonomia w normie, hałas przyjemny ale nie znosi wysokich obrotów-8V. Wbrew prognozom oleju nie pali -0,5l na 15tys to rewelacja mimo znacznego przebiegu. Zimą jest tragedia z zagrzaniem silnika 10km jedziesz w zimnym samochodzie - termostat nowy+karton przed chłodnicą, na krótkich miejskich odcinkach max 70st.C Dziwna rzecz to taka iż poprzedni model 1.9 101km jest dużo żwawszy - to nie tylko moje spostrzeżenie! Ten silnik bez problemu daje radę przy 130km, więc czemu ich nie ma jak np w AUDI odp. prosta a kto kupiłby 2.0???
Wrażenia
3,0
Silnik
Dobrze znane 1.9 ze swoimi zaletami ale również wadami. Lepiej znać \"wroga\" niż się go uczyć na przykładzie 2.0 TDI. Dynamika przeciętna, ekonomia w normie, hałas przyjemny ale nie znosi wysokich obrotów-8V. Wbrew prognozom oleju nie pali -0,5l na 15tys to rewelacja mimo znacznego przebiegu. Zimą jest tragedia z zagrzaniem silnika 10km jedziesz w zimnym samochodzie - termostat nowy+karton przed chłodnicą, na krótkich miejskich odcinkach max 70st.C Dziwna rzecz to taka iż poprzedni model 1.9 101km jest dużo żwawszy - to nie tylko moje spostrzeżenie! Ten silnik bez problemu daje radę przy 130km, więc czemu ich nie ma jak np w AUDI odp. prosta a kto kupiłby 2.0???
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia Ok choć czasem haczy 1 bieg i muszę kulnąć na skrzyżowaniu z 2 biegu, ponoć da się to skorygować muszę zapytać w serwisie. osobna sprawa to sprzęgło , piszą że jest nie trwałe i tak jest w istocie 2 masa już mi trochę bije, wszystko działa prawidłowo ale ten dźwięk i delikatne wibracje strasznie mnie irytują (koszt naprawy z robocizną to około 2000 - oczywiście poza ASO)
5,0
Układ jezdny
Bardzo, bardzo dobrze się prowadzi, zdecydowanie lepiej od poprzedniczki sztywny zwarty i gotowy, nie wychyla się w łukach ale też nie na tyle twardy aby odmówić mu komfortu. Bardzo trwałe zawieszenie tak z przodu jak i z tyłu 170tys. przebiegu a do wymiany jedynie tulejka wahacza przedniego kiedy byłem \"szczęśliwym\" posiadaczem A4 cieszyłem się jak wymieniłem komplet wahaczy po 30tys. o cenie nie wspomnę
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu tak jak w 1 generacji tragicznie, ale inaczej się nie da no chyba ze zrobią wersję \"szklarnia\"- czujniki pomocne. Przednie słupki trochę grube wiec trzeba się czasem wychylić i polukać z innego konta
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu łatwe do ogarnięcia jeśli ktoś miał coś z tego koncernu to po 2min. jest znowu u siebie dziwiło mnie dlaczego tak wiele używanych egzemplarzy ma wgniotkę od łokcia na boczku drzwi w okolicach okna wiedziałem już na 2 dzień - brakuje pionowej części uchwytu na drzwiach kierowcy kiedy oprzesz rękę na uchwycie non stop z niego zjeżdża i sam się złapałem na tym że łokieć wędruje w okolice okna - to taki ukłon dla KOKSIARZY
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak wspomniałem w zimę jest tragedia!!! w mieście wcale nie włączam ogrzewania bo to nie ma sensu Jak zagrzejesz do 90st. a potem stoisz w korku z włączonym ogrzewaniem to temperatura spada do 80st.trudno go zagrzać i bardzo łatwo wychłodzić w takich momentach tęsknie do benzyniaka! Coś co jest bardzo fajne latem - schładzany schowek jest przekleństwem zimą, zamkniesz dolot zimnego powietrza do schowka a ziąb leci każdą szparą wokół niego, otworzysz jeszcze gorzej. Efekt jest taki że w końcu w trasie jest ciepło w samochodzie ale żona ma zimne nogi - powaga! wieczne jakieś odgłosy ze strony schowka-pukanie ponoć to nastawniki temperatury Climatronica i ten typ tak ma to mój 4 samochód z tym ustrojstwem ale nigdy czegoś takiego nie miałem nawet w Octavi 1
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przód OK z tyłu zdecydowana poprawa porównując do Octavii 1
4,0
Wyciszenie
głośno tylko kiedy kręcisz silnik zbyt wysoko jak na jego możliwości
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto 7-8 krótkie odcinki trasa 5-6 autostrada 6-7 1.9TDI 101Km średnio palił o 1L mniej
2,0
Stosunek jakość/cena
za drogi samochód cena zawyżona w stosunku do wartości i jakości, więc dlaczego kupiłem? Raczej bezawaryjny i odsprzedam po zawyżonej cenie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Termostat
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło do wymiany ale zwlekam powód $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI PD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia II Hatchback 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia II Hatchback