Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Kombi Facelifting

Tomek, 10 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko jest pozytywne! Po 5 latach eksploatacji od nowości auto jest takie, jakby wczoraj wyjechało z salonu. Wersja "wypas", wygodne, osiągi bardzo fajne, spalanie znikome. Tylko trzeba "z głową" eksploatować auto. Będę nim jeździł aż padnie na amen. A jak padnie, to je zreanimuję. Dzisiejsze diesle z DPF, FAP i na CR nie są już takie, jak te starszej generacji. I nikt mnie nie przekona, że "klekocze", jest głośny, nie jest eko, itd.. Technika w nowych autach poszła w złą stronę. Brak osiągów, większe spalania (skutek uboczny tzw. downsizingu), większa awaryjność, bardzo drogie serwisy, dużo mniejsza żywotność, to minusy nowych diesli. Dlatego będę "klepał" Octavię do upadłego, potem reanimacja i ...dalej jazda. Stać mnie na dużo droższe auta, ale cenię sobie prostotę i niezawodność połączoną z przyzwoitymi osiągami.
5,0
Całokształt
Poprawka! To jest opinia o Skodzie Octavii 2.0TDi DSG z 2009r. bez CR i DPF! Miałem możliwość wyboru, więc wziąłem na pompo wtryskiwaczach i bez DPFu. No i i jestem przeszczęśliwym człowiekiem. Po przebiegu 150kkm nie robione nic, poza eksploatacją. Pierwszy raz hamulce wymieniłem przy 135kkm i jeszcze z tyłu zostały oryginalne tarcze! Auto wygodne, przestronne, bezawaryjne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie jest to co prawda 1.9TDi, które ma wszystkie parametry gorsze, ale ...miałem do niego sentyment, jednak silnik pełna kultura. Apetyt na paliwo znikomy. W mieście, w normalnym użytkowaniu do 10km spalanie na poziomie 7,5-8 litrów. W trasie przy 110km/h, to jest 5,5 litra. Na długiej trasie (wyjazdy urlopowe poza PL) przy 150km/h na tempomacie, 5 osób, bagaże spalanie na poziomie 6,8l/100km. Mam porównanie z Renault Megane DCi 110KM, którym jeżdżę na codzień i jest ...dużo bardziej paliwożerne.
5,0
Skrzynia biegów
DSG. Nic dodać, nic ująć. Ważne, aby olej w skrzyni (jest niestety drogi) wymieniać co 30kkm, a nie co 60kkm. Przy normalnym użytkowaniu nic się nie dzieje. Jak ktoś chce poszaleć, to niech nie kupuje automatu, nawet najlepszego. Automat lubi spokojną, płynną jazdę.
5,0
Układ jezdny
Tu jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Auto przy dużych prędkościach trzyma się doskonale w zakrętach mimo gabarytów i wagi. Ktoś może zarzucić, że wspomaganie działa zbyt twardo przy manewrowaniu, ale za to w jeździe jest genialne i daje doskonale wyczuć samochód.
Komfort
5,0
Widoczność
4 osoby o dużym wzroście jadą, jak "paniska". Wygodne kanapy, duże możliwości regulacji foteli przednich. Po przejechaniu 2500km wysiadam i czuję się w porządku (nie szukam kręglarza :-) )
5,0
Ergonomia
Nic nie można zarzucić. Ściągnięte od Niemców. Proste rozwiązania, wszystko zawsze pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic ustawiony na "auto" i 19 stopni praktycznie od nowości :-) I nic nie szumi, szyby nie parują w zimie, w lecie komfort utrzymany dzięki wielu wylotom powietrza (także pod siedzeniami przednimi).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak pisałem wcześniej, 4 duże osoby jadą, jak w limuzynie. Jechaliśmy 2 razy na wakacje po ponad 2500km w 5 osób i też bez większych problemów.
5,0
Wyciszenie
Świadomie wybrałem wersję na pompowtryskiwaczach, więc nie ma co marudzić. Przy 150km/h na autostradzie słychać niewielki szum za oknem, ale tego nie słychać zapewne tylko w Rolsie :-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty niskie pod warunkiem ...nie korzystania z ASO! Przeglądy robię co 15kkm. Filtry (w tym kabinowy), oleje, zawsze odgrzybianie klimatyzacji z odciągnięciem czynnika chłodniczego włącznie, to koszt ok 650 PLN. Z olejem w skrzyni (co drugi przegląd), to około 1200 PLN.
5,0
Stosunek jakość/cena
Skonfigurowałem swoją wersję na bazie wersji Elegance i zapłaciłem 100k PLN (po negocjacjach oczywiście). Dla porównania w dniu zakupu za Passata musialbym zapłacić 134k PLN, a za Mondeo ...137k PLN.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje. Denerwujące jest tylko, że przepaloną żarówkę z przodu trzeba w zasadzie wymienić w serwisie. Podczas trasy samemu lepiej nie zabierać się za to, bo można ...stracić cały urlop. No ale jest to przypadłość większości nowych aut. W ASO w zasadzie nie liczą za wymianę, bo wiedzą, że to feler, ale musisz u nich kupić żarówkę za ...50 PLN, więc robocizna wliczona w koszt żarówki. Jak przepali się jedna, to w ślepo można wymienić od razu drugą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek. Recepta jest prosta: jeździć płynnie, nie szarżować, w zimę delikatnie rozgrzewać auto, zawsze chłodzić turbinę (szczególnie latem), przeglądy co 15kkm a nie 30kkm i wszystko działa.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia II Kombi Facelifting