Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Kombi Facelifting

mietek, 6 lat temu
Silnik 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : O2 FL to relatywnie lekki samochód. 140km w dieslu z DSG6 jest bardzo dynamicznym połączeniem. Przy rozsądnej jeździe, z głową, płynnej, zadowala się bardzo niskim spalaniem. O samochód trzeba dbać, koniecznie co roku wymiana WSZYSTKICH filtrów (paliwa, oleju, powietrza). Ponieważ samochód posiada filtr DPF, warto lać paliwo bezsiarkowe (ON Verva) oraz stosować dobry olej (pod DPF). Polecam polskie paliwa i oleje, kupowane na zaufanych stacjach. Wymiana oleju i filtra w DSG6 co 60 tys km.
5,0
Całokształt
Bardzo przyjemne, kompaktowe kombi. Jedyna wada to lekko skrzypiący boczek drzwi kierowcy i kurtyna w bagażniku. Polecam wersje z xenonami i wyposażeniem Elegance.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, brak awarii, jeżdżony z głową, pali mało. Dobre połączenie z DSG6. Ze względu na TDI PD i DPF zalecam tylko paliwo Orlen ON Verva (bo Polskie ;) i odpowiedni olej, zgody ze specyfikacją VW, uwzględniający obecność DPF. Silnik TDI PD jest odrobinę głośniejszy TDI CR.
5,0
Skrzynia biegów
DSG6 to świetna skrzynia. Wymiana oleju i filtra w skrzyni co 60 tys. km i przy 215 tys. km przebiegu, wszystko działa ok. Jak ktoś ma możliwość, zalecałbym zmianę oprogramowania skrzyni DSG aby obroty silnika w trybie D nigdy nie schodziły poniżej 1500 obr. Tryb S nie nadaje się do zwykłej jazdy w tej Skodzie, jak to jest w przypadku np. Passata B8 w którym jeździć można tylko na S inaczej zarżniemy układ korbowy. Nie warto bawić się w eco driving.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń, raczej trwałe, zwykła wymiana elementów zawieszenia eksploatacyjnych jak tuleje.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, duże lusterka boczne. Widoczność do tyłu, super jak na kombi. Zdecydowanie polecam wersję z xenonami, ponieważ dają bardzo duże natężenie światła, oraz doświetlają zakręty (skrętne).
5,0
Ergonomia
Jedyny idiotyzm, to brak uchwytu w klapie kombi do zamknięcia, jedynie taki gumowy "dzyndzel" po wewnętrznej stronie klapy, przez co zamykając, trzeba trzasnąć klapą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest wydajna i dosyć cicha. Łatwy dostęp do filtra kabinowego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Polecam wersję z lepszymi fotelami, są bardziej kubełkowe. Fotele oceniam zdecydowanie wyżej niż np. w Astrze IV, które były koszmarne.
3,0
Wyciszenie
Octavia II FL nie jest Passatem. W dodatku w wersji kombi, należy się liczyć z wyższym poziomem hałasu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2.0TDI PD DPF (kod silnika BMM) z 2010r z DSG6, auto jeżdżone z głową, wcale nie wolno, ale bez szarżowania od świateł do świateł, płynnie i częstym wykorzystaniem zwykłego tempomatu. Większość przebiegu w trasie (nie autostrady). Tankowanie tylko ON Verva (nie zwykły ON) ze względu na filtr DPF (brak zapełnienia filtra po 215 tys. km).
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko zdobyć egzemplarz używany w dobrym stanie. Ludzie mają w nosie jakość używanego paliwa (w TDI PD z DPF bardzo mocno zalecam używanie tylko niskosiarkowego paliwa Orlen ON Verva). Ale jak już trafimy dobry egzemplarz, jak zadbamy będzie nam długo służył.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na dystansie od 160 tys. km do 215 tys. km nie było ŻADNEJ usterki, ani małej ani większej. Tylko wymiana oleju i wszystkich (oleju, paliwa, powietrza). Przy 215 tys. km zaczyna być słyszalne koło zamachowe dwumasowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI PD 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia II Kombi Facelifting