Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Kombi Facelifting

smokacz, 2 lata temu
Silnik 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Może być, szybki, duży, pojemny. Potrafi być bardzo oszczędny o ile przemieszczamy się spokojnie. Tryb dwucylindrowy spoko, o ile komputer nie kłamie spalanie przy równej jeździe takim klockiem na trasie, 120km/h na poziomie 4,5-4,7 naprawdę ładnie wygląda. Kupiłem wersję Ambition + jakieś ekstrasy dawali w gratisie w stylu pełnego systemu antykolizyjnego z przodu, ledów z tyłu, srebrnych relingów i listew ozdobnych pod oknami, no i jakieś radio lepsze wrzucili. Bagażnik bez podwójnej podłogi, ale taki chciałem, to jest komórka, a nie te wszystkie schowki, półki itp. pod podłogą, które wliczają do ogólnej pojemności bagażnika.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny, elastyczny, oszczędny zarówno na trasie jak i w mieście, ale nie można szaleć. W trybie dwucylindrowym praca dla ucha mniej operowa, no ale biorąc pod uwagę oszczędność - ok. Z kolei jak mu bata zadać jest niesamowicie mocny, a przyspieszenie do 120-140 to jest dosłownie moment.
4,0
Skrzynia biegów
To nie jest to co w Hyundai-KIA. Tutaj każdy prawie bieg haczy w specyficzny sposób, w i30/Ceed, które wcześniej użytkowałem to był klik jednym palcem.
4,0
Układ jezdny
może być, trochę miękko na szybkich zakrętach, ale dobrze na dziurach. Na zakrętach z Ceedem II wagon, który poprzednio użytkowałem wypada blado, no ale dziury i krawężniki to dla niej nie problem, a dla ceeda....
5,0
Karoseria
Kwestia gustu i doboru koloru
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Lusterka boczne mogłyby być wyższe, bo trudno złapać kompromis pomiędzy widokiem nadwozia przy cofaniu, a normalnym ustawieniem w czasie jazdy. No ale jest regulacja z drugiej strony.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
może być, choć mogłaby być sprawniejsza na starcie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca bardzo dużo, z tyłu niefajny wielki tunel środkowy, z koreańcami tutaj przegrywa po całości. Kolejna kwestia - wielka płachta plastiku na drzwiach i beton plastikowy na górnej krawędzi drzwi, przy tej cenie i klasie to porażka, tu również koreańce wygrywają. Ale jest szmata na ściankach w kieszeniach bocznych - tu wygrywa.
3,0
Wyciszenie
no tu mam trochę wątpliwości, niby nie jest głośno, ale to nie jest to czego by się oczekiwało
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jest ok
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie ok, ale zobaczymy czy przebije Hyundai/KIA
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie ok, ale zobaczymy czy przebije Hyundai/KIA

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI ACT 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia III Kombi Facelifting