Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Kombi Facelifting
OlekLama,
2 miesiące temu
Silnik 1.8 TSI 180KM 132kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
165 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: 180 km w tym samochodzie robi robotę
5,0
Całokształt
Po O1 szukałem pojemnego kombi ze stajni VAG. Padło na O3. Jestem drugim właścicielem auta, przez pół roku przejechałem ok 10000 km. Kupiłem auto od starszego Pana, który kupił auto w salonie PL, jest zadbane. Szkoda tylko że wszystkie przeglądy były robione według zalecen producenta (np olej co 30000 km). Ogólne wrażenia po przesiadce z O1 - kosmos. Nie miałem okazji przetestować każde auto podobnej klasy/rocznika ale na pewno jakość wnętrza jest lepsza w porównaniu np do aut francuskich lub japońskich, wszystko co trzeba jest pod ręką, infotainment/carlink jest najlepszą rzeczą którą wymyślili przez ostatnią dekadę. Wygłuszenie jest w porządku oprócz nadkoli, na forum zalecają też wygłuszenie drzwi. Bardzo wygodne fotele w opcji Sport. W wersji 1.8TSI mamy w gratisie ogromne tarcze hamulcowe z przodu oraz wielowachacz z tyłu. Te rzeczy nie robią z tego auta wyścigówkę (na dodatek mam pakiet na beżdroża +15 mm prześwitu) ale auto hamuje i prowadzi się wyśmienicie. Przed zakupem miałem wątpliwości co do wersji silnikowej ze względu na spalanie: 1.5 czy 1.8. Jednak nie żałuję wyboru, auto jest mega dynamiczne. Szybsza jest tylko RS. Ze spalaniem po mieście (miasto 300k) spokojnie da się zejść poniżej 9 L/100 km pod warunkiem że zmieniamy biegi według wskazówek, kiedy jeżdzimy na wtrysku bezpośrednim (do 2000 ob/min), silnik ma spory zapas momentu (200 Nm przy 1500 ob), ale też bez przesady to nie jest diesel, dbamy o dwumasę :) Przy większym obciążeniu włącza się wtrysk pośredni = większe spalanie. W trasie przy 140 km/h jest trochę głośno przez "cegłowaty" kształt budy, spalanie w okolicach 6.7/100. Przed zakupem auta w podstawowych kolorach (biały, granatowy) warto sprawdić rdzę, coś im nie poszło z tymi lakieramu. Metalizowany jest ok, jednak na masce jest trochę za cięnka warstwa i są odpryski. Silnik 1.8 w tych autach jest na łańcuchu, stan rozrządu można sprawdzić pod korkiem po prawej stronie bloku silnika: jeżeli napinać jest wysunięty o 6 zwojów gwintu to prawdopodonnie niedługo będzie do wymiany. Na razie mam tylko 2. Mechaniczna skrzynia biegów jest taka sobie, bałem się kupować DSG, ale teraz już bez wahań wybrałbym automat, nawet ten awaryjny DQ200.
Generalnie auto jest dobre, typowa Skoda: nie jest droga w eksploatacji, w środu wszystko jest pod ręką, komfort jazdy ponadprzeciętny, niezawodność też w porządku.
Wrażenia
5,0
Silnik
O3 z 1.8 tsi potrafi zaskoczyć na drodze. Spalanie mogło być niższe.
3,0
Skrzynia biegów
Mechaniczna skrzynia biegów to porażka. Trzeba się namachać 6-st po mieście. Wsteczny oraz 4 nie zawsze wchodzą precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
W mocniejszych wersjach wielowachacz robi robotę.
5,0
Karoseria
Metalizowany lakier + buda w ocynku = zero rdzy.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Jak to u VAG - świetna ergonomia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bagażnik może nie jest tak duży jak w O1 natomiast jest sporo miejsca dla pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Jak na taką klasę samochodu jest w porządku. Zawsze można zrobić dodatkowe wygłuszenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże przednie tarcze trochę kosztuja, sprzęgło z dwumasą też, na razie nie wiadomo kiedy będzie rozrząd, reszta elementów eksploatacyjnych nie są drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba najlepszy stosunek na rynku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 180KM 132kW
[l/100km]