Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Kombi

Służbowa Octavia, 10 lat temu
Silnik 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakośc wykończenia w środku, bardzo dobrze świecące reflektory, doskonałe radio z dużym dotykowym wyświetlaczem (w wersji elegance lub w innych za dopłatą)
3,0
Całokształt
Auto służbowe w wersji wyposażenia elegance - najwyższa + za dopłatą skóra. Stylistyka zewnętrzna bardzo przeciętna, przód jak w mniejszej rapid, auto jest nudne i niezwracajace uwagi - to oczywiście subiektywna opinia. Silnik bardzo ekonomiczny, ale dynamika słaba. Niski poziom hałąsu wewnątrz, odczuwalny dopiero przy przelotach autostradowych. Nieakceptowalne braki w wyposażeniu podstawowym dla tej wersji (opisane dalej). W środku (w wersji z jasną skórą) auto jest jakby o klasę wyżej, świetne spasowanie elementów, brak trzasków, stuków itp. Rewelacyjne radio z dużym dotykowym wyświetlaczem i możliwością odtwarzania z różnych nośników. Niewygodne przednie fotele, przy dłuższych trasach męczące. Na klamkach przednich drzwi brud osiada również od środka, nie wsytępowało to w innych moich autach. Moze to kwestia duzych felg (17") lub opon, w kazdym razie troche irytujace. Bardzo wygodne (widoczne) wpięcia do fotelików iso-fix. Zaskakująco pozytywnie sztywna jak na kombi karoseria.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo niskie spalanie, akceptowalny hałas, ale dynamika pozostawia sporo do życzenia. W mieście i na autostradzie w zupełności wystarczy, ale wyprzedzanie na drogach krajowych wymaga już trochę miejsca, silnych nerwów i redukcji do 3. Brakuje 15-20 KM. Turbodziura wyczuwalna ale niezbyt męcząca.
4,0
Skrzynia biegów
5 - biegowa. Na autostradzie chyba przydałby się szósty bieg - mogłoby to wpłynąć na obniżenie hałasu. Co do działania - bez zastrzeżeń, biegi wchodzą lekko i bez zacięć
3,0
Układ jezdny
przesiadłem się z samochodu który miał wielowachaczowy system jezdny więc niestety różnica jest wyczuwalna. Do tego w porównaniu ze starszą wersją Octavii z tyłu zastosowano belke skrętną i to chyba powoduje że tył się lekko wywozi przy prędkości wchodzenia w zakręt powyżej granicy rozsądku. Peugeot 407 i Toyota Avensis pozwalaly na wiecej. Ciekawe jak sprawuje sie zawieszenie w wersji RS (?)
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Nie ma się do czego przyczepić. Dodatkowo czujniki parkowania przód i tył czynią tę czynność dziecinnie łatwą.
3,0
Ergonomia
Byłoby idealnie gdyby nie zbyt krótkie siedzisko fotela kierowcy i słabe trzymanie boczne. Mam 180 cm i przy trasach pow 300 km siedzenie zaczyna być męczące, cierpną nogi i pupa. Probowalem róznych ustawień fotela (wersja elegance ma wszystkie mozliwe kombinacje) i nic. Sprawdziłem przy pomocy miary i siedziska zarówno w Peugeocie jak i w Jetta są dłuższe. Rozwiazaniem byłoby wykupienie siedzeń sportowych (opcja) lub od razu zakup wersji RS. Tylne siedzenie rozkładane tylko oparcie w związku z czym przestrzeń bagażowa nie ma równej podłogi, jest spory "stopień". Dodatkowo załadunek utrudnia wysoko poprowadzony próg załadunkowy, gdybym szukał auta kombi to nowa Octavia jest najmniej praktyczna. Dla osób którym kombi służy jako srodek transportu i pracy - nie polecam.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
żadnych zastrzeżen. W zimie ogrzewanie działa prawie natychmiast jak w aucie benzynowym - miłe zaskoczenie. Klimatyzacji jeszcze nie sparwdzałem, ale to wersja z dwustrefowym climatroniciem raczej nie przewiduje problemów
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen jest wystarczająca, na tylnych siedzeniach nawet rewelacyjnie dużo. Auto idealne na taksówkę. Wolałbym kosztem miejsca z tyłu poprawienie głębokości i komfortu przednich foteli
3,0
Wyciszenie
Do 120-130 km/h jest lepiej niż się spodziewałem. Powyżej tych prędkości jest niestety głośniej niż w dieslach Toyoty czy Peugeota ale wciąż akceptowalnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jest bardzo ekonomiczny. Osoba z lżejszą nogą zejdzie spokojnie ze średnim spalaniem poniżej 6 litrów. Częsci zamienne raczej też z tanszej półki cenowej.
2,0
Stosunek jakość/cena
Wersja wyposażenia najwyższa elegance + skóra (za dopłatą) a w wyposażeniu podstawowym brak takich rzeczy jak: fotochromatyczne lusterka, czujnik deszczu i automatyczne wycieraczki, automatyczny przełącznik świateł dziennych, o ksenonach nie wspominając, za to wszystko trzeba dodatkowo zapłacić(!). W tej cenie otrzymamy może minimalnie gorzej wyposażone ale napewno z mocniejszym dieslem: Avensis, Peugeot 508, Mondeo, Passat, Jetta. Być mozę ze względu na początek sprzedaży cena jest ustawiona dość wysoko i potem spadnie. Prywatnie, nie kupiłbym tego auta w tej wersji wyposażenia, z tym silnikiem za TAAAKIE pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia III Kombi