Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Liftback Facelifting

Ratownik, 6 lat temu
Silnik 1.4 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III Liftback Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Polecam
5,0
Całokształt
Poszukując auta niestety nie miałem dostępnych za wiele opini na temat tego modelu, dlatego chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami dla przyszłych właścicieli Octavi FL. Moje pierwsze wrażenia po jeździe testowej...wow... Odwiedziłem wiele salonów z autkami Toyotę, Opla, Kia, Fiat, Citroen, Renault, aż w końcu trafiłem do Skody. Pierwsza myśl jaka mi przyszła była Rapid...tak reklamowana w ostatnim czasie. Przejechałem się z silnikiem 1.2 TSI 110 KM i miłe zaskoczenie. Silnik bystry, wnetrze fajne jednak to nie było to. Nie sposób jednak było przejść obojętnie obok octavi fl. Te światła, rysy ideał. Wnętrze dobrze wykończone, przestronne, wygodne. Miejsca z tyłu więcej niż w Grand Picasso. Wybrałem się na jazdę testową z silnikiem 1.4 TSI 150 KM. I to mnie zabiło. Ta moc która drzemie pod maską...Silnik jest tak elastyczny, tak płynny, że ma się odczucie jakby siedziało tam z 250 KM. Podsumowując, jeśli ktoś poszukuje pojazdu dla 4 osobowej rodziny ale sam również chce czuć przyjemność z jazdy, gorąco polecam. Kolejny opis zrobię po przejechaniu 10 tys km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mocny, elastyczny, nie ma problemu z wyprzedzaniem, ze startem. Jadąc zgodznie z ECO Green 70 km/h na 6 biegu wciskając pedał gazu, nie trzeba nic redukować. Auto poprostu ciągnie do przodu bez wahania. Trzeba tylko zwracać uwagę na teren zabudowany bo można się ponieść fantazji:)
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wskakują bez problemu, praktycznie na każdym biegu można wykrzesać z niej demona. Gałka od zmiany usytuowana jest w dość komfortowym miejscu. Na pewno każdy się przyzwyczai do skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, przede wszystkim zakręty można pokonywać bezpiecznie bez jakiegokolwiek kontrowania kierownicą. Wklejona w asfalt. Nie jestem w stanie powiedzieć nic na temat jazdy z silnym wiatrem bocznym. Jak na razie nie odczułem nic niepokojącego.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, jedyne do czego można się przyczepić to chyba zbyt mała szyba tylna- jednak to raczej odczucie subiektywne ze względu na wcześniejsze auto. Czujniki przód i tył wykonują kawał dobrej roboty.
5,0
Ergonomia
Wszystkie funkcje pojazdu dostępne są na wyciągnięcie ręki. Podstawowe i najważniejsze funkcje wyświetlane są na MAXI DOT. Duzo schowków w tym jeden klimatyzowany, podstawki na napoje, miejsce na telefon wraz z ładowarką bezprzewodową i wzomcnieniem sygnału telefonicznego.Do tego bagażnik wielki. Subiektywnie patrząc na Octavię tego nie widać, jednak jeśli otworzymy bagażnik ujrzymy ogromny litraż do pakowania. Dodatkowo dla wędkarzy rozkladany podłokietnik tylny umożliwiający transport większych wędzisk ba łowisko:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Momentalnie wychładza wnętrze pojazdu, klimattonic utrzymuje odpowiednią temperaturę. Para z szym schodzi momentalnie. Co do ogrzewania nie mam pojecia jak działa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnustwo kombinacji ustawienia kierownicy. Każdy znajdzie sobie wygodną pozycję. Jestem dość wysoki ponad 180 cm i ustawiając fotel pod siebie spokojnie mogę usiąść bez skrępowania na tylnym siedzeniu, mając jeszcze kilka cm zapasu na nogi
5,0
Wyciszenie
Cicha praca silnika, na wyższych obrotach dźwięk silnikajest przyjemny dla ucha. Jadąc do 120 km/h słychać tylko podmuch wiatru i spokojnie można rozmawiać bez krzyku. Powyżej 170km/h również da się znieść dłuższą jazdę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie brak jakichkolwiek usterek. Mam tylko ogromną nadzieję ze sytuacja nie ulegnie zmianie. Bardzo oszczędny silnik. Przed dotarciem 90km/h oscylowalo około 4.3 l na setkę. Obecnie wychodzi 3.8 l. Naprawdę trzeba się napocić żeby samochód spalił powyżej 7 litrów. Przy 130 km/h spalanie 5.6 -5.8. W mieście dobrą robotę odwala system START-STOP. Kwestia przyzwyczajenia do systemu;)
4,0
Stosunek jakość/cena
No cena troszkę wygórowana ale w skodzie chociaż nie płacimy za markę a za dobrze wykonany i dość dobrze doposażony sprzęt
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez ustetek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia III Liftback Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia III Liftback Facelifting