Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Liftback Facelifting

jackor, 6 lat temu
Silnik 1.4 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III Liftback Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura pracy i sposób rozwijania mocy oraz ekonomiczne obchodzenie się z paliwem :D
5,0
Całokształt
Samochód jakiego się spodziewałem, mimo niemal rocznego procesu wyboru wersji nadwozia silnika wyposażenia oraz ostatecznej ceny. Postawiłem na konfigurację "style" plus kilka istotnych dodatków zwiekszajcych bezpieczeństwo. Na obecną chwilę po 2 miesiącach wspólnych z czystym sumieniem daje 5 gwiazdek za całokształt. Kabina jest zadowalająco obszerna, bagażnik zdecydowanie wystarczający mimo wysokiego progu załadunku, wyposażenie wpływa na poprawę komfortu jak i na krótkich odcinkach tak i w trasie. Samochód prowadzi się pewnie a zawieszenie jest wystarczająco sztywne by zapewnić pewność pokonywania zakrętów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Charakterystyka rozwijania mocy może śmiało konkurować z silnikami diesla. Jest wyjątkowo elastyczny właściwie od 1500 obr/min a na 6 biegu przy 70 km/h swobodnie odjeżdża zapewniając rozsądne obchodzenie się z paliwem. Po uruchomieniu w zimie (listopad-grudzień) na odcinku 1,5 km wskazówka temperatury pnie się do góry a olej po kolejnych 6 km zaczyna łapać temperaturę 50 st. C
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest precyzyjna a kolejne biegi przełączają się pewnie i intuicyjnie. Duży plus za poprawne zstopniowanie poszczególnych biegow.
4,0
Układ jezdny
Jak pisałem wyżej, samochód prowadzi się pewnie i przewidujaco. Zawieszenie poprawnie tłumi nierówności poprzeczne jak i wzdłużne nie dopuszczając do wężykowania czy bujania samochodu. Wg mnie samochód trochę za wysoko stoi ale podobno ma nieco usiąść po ułożeniu się zawieszenia. Wspomaganie kierownicy działa wydajnie choć jak dla mnie nieco za sztucznie (elektryczne), nie dając do końca pełnego odczucia.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu jest poprawna, słupki przednie nie wpływają znacząco na jej pogorszenie. Na boki również widoczność jest poprawna jedynie do tyłu mamy pole widzenia ograniczone, podyktowane wersja nadwozia liftback. Tutaj na szczęście przychodzą czujniki parkowania z tyłu jak i z przodu, rozszerzone o funkcje awaryjnego hamowania przed przeszkodą. Fajna sprawa :)
4,0
Ergonomia
Ergonomia jest na dobrym poziomie, wszystko jest rozsądnie rozmieszczone i po każde funkcje sięga się niemal intuicyjnie. Owszem może wnętrze nie porywa designem ale docenią to Ci kierowcy którzy cenią ergonomię a nie przeładowane panele przyciskami. Wyświetlacz multimedialny w którym możemy z dużej ilości funkcji samochodu korzystać działa praktycznie jak wyświetlacz smartfonu. Szybkość włączania i pracy bardzo dobra.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylację trudno ocenić z względu na porę roku, natomiast ogrzewanie działa wyczuwalnie już po przejechaniu 1km a po 3 km we wnętrzu jest akceptowalne ciepło. Z dodatkową pomocą przychodzą podgrzewane fotele przednie które po 40 sek od uruchomienia oddają ciepło tak samo kierownica. Fajny dodatek na krótkich odcinkach :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Poprzednio jeździłem octavia pierwszej generacji więc tutaj przeskok jest zaskakujący. W przedniej części nawet osoba o wzroście 195 cm nie będzie ciasno a do tego regulowany w dwóch płaszczyznach podłokietnik umili podróżowanie. Szczególnie w drugim rzędzie siedzeń zmieniło się na plus gdzie teraz swobodnie można podróżować w dwie osoby. Dlaczego w dwie ? A dlatego że mamy z tyłu duży tunel który zabiera komfortu trzeciej osobie.
4,0
Wyciszenie
Tutaj czescy inżynierowie mogli by dołożyć nieco więcej starań, może i w mieście praca silnika zawieszenie opon jest wystarczająca to już poza miastem i na autostradzie będziemy odczuwać braki w wyciszeniu. Jadąc do prędkości autostradowych jest akceptowalne ale powyżej robi się głośno. Przypuszczam za sprawa się potęguje w przypadku silnika diesla...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na chwilę obecną trudno wskazać koszty utrzymania poza paliwem. Samochód standardowo jest objęty programem darmowych przeglądów przez okres 4 lat lub 60 tyś. km. Spalanie jak dla mnie jest bardzo zadowalajace, na przestrzeni 5 tyś km średnia jaką pokazuje komputer oscyluje nieco poniżej 6 ltr/100 km (15 % miasto/85 % poza miastem i autostrada do 140 km/h) styl jazdy oceniam na przewidujący lecz dynamiczny :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że za pieniądze zostawione w salonie na zakup samochódu otrzymałem auto dobrze wyposażony, dodatkowo objęte pakietem przeglądów oraz komplet kół zimowych co zapewni teroetycznie przez cztery lata spokojne użytkowanie skody. Jestem zadowolony z zakupu i drugi raz bym taka samą decyzję podjął :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak na obecną chwilę :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak na obecną chwilę i oby tak pozostało :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia III Liftback Facelifting