Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Liftback Facelifting

Łukasz, 6 lat temu
Silnik 1.4 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III Liftback Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pozytywny pod każdym względem....
5,0
Całokształt
Długo zastanawiałem się jaki samochód kupić, który jednocześnie byłby prywatnym Superbem II Combi FL 1.8TSI i służbową Astrę J 1,4 Turbo LPG. Zależało mi na jednym samochodzie, który spakowałby pięcioosobową rodzinę na wakacje i jednocześnie służył mi na co dzień jako samochód służbowy. Superba sprzedałem, Astrę zdałem. Wybór padł na Octavię III FL 1,4 TSI w wersji Style. Dlaczego? Zależało mi na miejscu z tyłu na 3 foteliki i pakownym bagażniku. Ciekawostka, różnica w szerokości z tyłu na wysokości podłokietników to tylko 1 cm na korzyść Superba, szok!!! (mierzona metrówką). Wizualnie nie wydaje się że ta różnica jest taka mała, ale to chyba złudzenie przez ogromną ilość miejsca na nogi w tylnym rzędzie siedzeń Superba. Ale wracając do Octavii, wybrałem wersję liftback, ponieważ jest w niej odrobinę więcej miejsca na nogi w tylnym rzędzie siedzeń niż w Combi, a różnica w pojemności bagażnika jest niewielka.
Wrażenia
5,0
Silnik
SZOK !!! Pozytywny oczywiście. W swojej karierze użytkownika samochodów przerabiałem wiele modeli i jednostek napędowych. Jako pasjonat motoryzacji przeczytałem chyba wszystkie opinie na temat silnika 1.4TSI. Ale nauczony doświadczeniem " jak dbasz, tak masz" z pełną świadomością i odpowiedzialnością wybrałem właśnie ten silnik. Jest to drugi silnik TSI, który użytkuje i tak jak w wersji 1.8 TSI i w tej, nie zawiodłem się. Silnik 1.4 TSI 150KM według mnie jest chyba najlepszą jednostką do tego modelu samochodu. Spokojnie radzi sobie z masą samochodu, wyprzedzanie nie stanowi dla niego problemu bez redukcji biegu. Po wciśnięciu pedału gazu na 6-tym biegu, silnik żwawo wchodzi na obroty. Ciekawym zjawiskiem są podpowiedzi zmiany biegu, przy 65km/h karze mi zmienić na szósty bieg!!!! Co jest najciekawsze spokojnie sobie radzi i po wciśnięciu gazu przyśpiesza a nie dławi się jak np. 1.8TSI. No i teraz to co mnie zaskoczyło najbardziej - spalanie. Rewelacja, nigdy więcej diesla. Samochód ten potrafi w trasie przy prędkościach do 110km/h spalać w granicach 5,5/100km. Na autostradzie spalanie oczywiście wzrasta i tak trasa Warszawa - Szczecin 7l/100km (Superb 1.8TSI 10l/100km), spalanie w mieście przy spokojnej jeździe można zamknąć w 7l/100km. Wszystkie podane wartości spalania są mierzone od tankowanie do tankowania. Komputer zaniża spalanie o około 0,2 litra. Jeżeli jest to wasz samochód i wy płacicie za paliwo osiągnięcie takich wyników nie będzie wyczynem tylko standardem przy normalnej, płynnej jeździe. Oczywiście osiągnięcie wyższych wartości spalania też nie jest problemem. Silnik jest bardzo wrażliwy na kręcenie go powyżej 3000 obr/min. Odwzajemni się świetnym przyśpieszeniem, ale spalanie też proporcjonalnie wzrośnie. Wszystkim niedowiarkom i osoba zniesmaczonym dziwnymi opiniami na temat tego silnika, polecam spróbować a na pewno się zdziwicie jak ja. Co do awaryjności tej jednostki to nie będę się wypowiadał bo nic się nie dzieje. Poza tym Mercedesy za 500.000zł też się psują ;-)
4,0
Skrzynia biegów
Hmmm no i tu mogło być troszkę lepiej niż jest. Niby biegi wchodzą płynnie i intuicyjnie ale wydaje mi się że mogło by być lepiej. We wszystkich markach z koncernu VAG jakimi jeździłem ze skrzynią manualną zawsze było to samo. Dwa pierwsze biegi wchodzą troszkę gorzej jak pozostałe. Gorzej w sensie mniej płynniej niż reszta. W tej kwestii inżynierowie z Mlada Boleslav mogli by precyzyjniej poskręcać koła zębate w skrzyni ;-)
5,0
Układ jezdny
Samochód płynnie pokonuje zakręty, nie kładzie się w zakrętach. Zawieszenie bez problemu radzi sobie z nierównościami przy idealnie dobranej sztywności zawieszenia. Spokojnie pokonuje szybkie i ciasne zakręty. Czasami lubię ostrzej pokonywać zakręty i jak dotąd samochód nie wykazuje żadnej nad i pod sterowności. Długo się zastanawiałem czy to napisać ale chyba komfort jazdy mogę spokojnie porównać do poprzedniczki Superba II FL.
5,0
Karoseria
Samochód na pewno wyróżnia się na drodze dzięki charakterystycznym światłom z przodu. Uroku temu dodają światła full led z Xenonami. W mojej opinii dzięki takim zabiegom, Octavia powoli wychodzi z grona nudnych samochodów. W końcu coś się zaczyna dziać i Czesi przełamują ten wizerunek. Wizualnie samochód zmienia charakter na bardziej zadziorny.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu oraz na boki jest porównywalna z samochodami z tego segmentu, na przyzwoitym poziomie. Do tyłu jest troszkę gorzej, poprzez mocno opadającą tylną szybę no i to co mi się nie podoba małe lusterka boczne ;-(
5,0
Ergonomia
Tutaj chyba za dużo nie ma się co wypowiadać. Rewelacja, wszystko na swoim miejscu z dobrym dostępem dla kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do tej pory samochód użytkuję zimą. Co do skuteczności klimatyzacji w upalne dni się nie wypowiadam. Ale mroźną zima bardzo szybko nagrzewa się wnętrze samochodu w sposób bardzo płynny. Mam na myśli to, że nie czuć ostrego powiewu ciepłego powietrza wyrywającego włosy z głowy, tylko równomiernie przy umiarkowanym nawiewie i hałasie szybko nagrzewa się kabina. Nie sposób tutaj nie wspomnieć o podgrzewanych fotelach, które nagrzewają się bardzo szybko ( szybciej niż w Superbie ), no i podgrzewana kierownica - to taka wisienka na torcie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ten temat poruszyłem troszkę na wstępie. Mam 185cm wzrostu i ustawiając wygodnie fotel kierowcy pod siebie spokojnie mieszczę się na tylnej kanapie za kierowcą z dużym zapasem miejsca. Jedynym małym mankamentem mogły by być wygodniejsze fotele w wersji Style. Ja jednak wole jak fotel bardziej mnie opina niż luźno na nim siedzę. ( fotele Superba biją na głowę Octavię )
4,0
Wyciszenie
Na postoju silnik prawie nie słyszalny. Przy prędkościach do 100km/h wewnątrz można spokojnie komfortowo podróżować, rozmawiać a pasażerowie spać. Przy wyższych prędkościach jest już niestety gorzej. Hałas opływającego powietrza jest znacznie słyszalny w kabinie ale do zaakceptowania. W moim egzemplarzu przy ponad 140km/h bardzo hałasowała przednia wycieraczka
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do tej pory jedynym kosztem dla mnie jest zużycie paliwa oraz polisa ubezpieczeniowa. Znając koszty serwisu w ASO poprzedniego Superba myślę że nie będzie źle. Co do kosztów paliwa to są na bardzo akceptowalnym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trzeba pamiętać że jest to Octavia a nie większa siostra. W cenie 79tyś zł mam wygodne, komfortowe i bogato wyposażone auto z silnikiem, którego parametry i spalanie jest porównywalne z dieslem. Czego więcej szukać. 10/10
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia III Liftback Facelifting