Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia IV Liftback

demonaz667, 3 lata temu
Silnik 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niskie spalanie, dynamika, przestrzeń.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Drobne usterki elektroniczne. Denerwujące, ale auto jedzie, a to najważniejsze.
4,0
Całokształt
Octavię kupiłem do firmy, z placu dealera, bez wcześniejszego konfigurowania aby pojeździć nią kilka miesięcy, zanim nie przypłynie mój nowy samochód... Zachęcony bardzo dobrym sprawowaniem RAPIDA (2 lata w firmie), zdecydowałem się na Octavię, ponieważ samochód jest dobry w trasę, można do niego sporo załadować, a silnik benzynowy spala niewiele paliwa i pracuje bardzo kulturalnie. Miejsca jest wystarczająco dla 4 dorosłych osób. Bagaży można załadować bez liku (niewielka różnica pojemności między kombi, a wygląd zdecydowanie na plus liftbacka). Jest jedna rzecz, która jest niedopracowana i już kilka razy byłem z tym w serwisie, a sprawa nie została naprawiona. Chodzi o infotaiment. Niezależnie od tego, czy wskakuje szybko do auta, odpalam i chce natychmiast ruszyć, czy najpierw włączam zapłon, czekam kilka sekund, uruchamiam, czekam aż włączę wsteczny itp. samochód potrafi tak zawiesić system, że na przykład - nie można wyłączyć z kierownicy LANE ASSIST, bo się czasem nie pojawia, a powyżej 60 km/h się załącza automatycznie i często niepotrzebnie wyrywa kierownicę z rąk; nie można skorzystać z CAR PLAY (działa bezprzewodowo i jest to super funkcja już w podstawowym wyposażeniu, ale czasem albo się nie łączy - nawet po kablu, a czasem przycisk APP jest po prostu DEAD); kamera cofania albo się zawiesza na jednym widoku, albo w ogóle jej nie ma. Do czasu wgrania pierwszych aktualizacji, zdarzało się, że ekran był kompletnie martwy i nie można było nawet zmienić ustawień temperatury, czy wyłączyć START STOP. Zobaczymy, co dealer z tym zrobi. Mam nadzieję, że nie będę musiał oddawać auta jako zepsute...
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacyjny. Cichy, absolutnie żadnych wibracji nawet na zimno. Bardzo ekonomiczny. Wystarczająca moc dla tego auta.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, choć czasem trudno wbić bieg. Może to kwestia tego, że od 15 lat jeżdżę przeważnie automatem i po prostu się trochę odzwyczaiłem.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny. Kierownica chodzi bardzo lekko. Do miasta ideał. Na trasie też jest OK.
5,0
Karoseria
Nie wiedzę żadnych wad. Bardzo ładna, klasyczna linia auta. Trochę ładnych, świeżych ostrości tu i tam. Tylne światła led progresywne wyglądają pięknie i świeżo.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Słupek A nie zabiera widoczności na boki.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Schowki duże. Podłokietnik - regulacja na wysokość i wzdłuż. Pojemniki na kubki gumowane. Schowki w drzwiach flokowane, pomieszczą dużą butelkę i sporo drobiazgów. Schowek na rękawiczki duży. Do schowka na okulary w końcu wchodzą okulary. Duża tacka na telefon (y) w konsoli centralnej. Z tyłu, w fotelach przednich fajne schowki na telefony i tablety.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna. Tutaj mały minus, bo w chłodne dni dość mocno czuć chłód od szyb. Nie są dobrze wyizolowane. W długiej trasie osoby wrażliwe na bóle ucha mogą mieć problem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znakomita z przodu i z tyłu. Do 190 cm można usiąść samemu za sobą.
4,0
Wyciszenie
Poprawne. Bez szału, ale też bez tragedii.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno powiedzieć, ale patrząc na rapida, są to małe koszty. Za niewielką kwotę wykupiłem gwarancję 5 lat/150 tys km, więc można spać spokojnie. Za 3 tyś można mieć taki sam pakiet z opłaconymi z góry serwisami.
4,0
Stosunek jakość/cena
Chyba najlepszy na rynku jeśli chodzi o nowe auta.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak już wspomniałem na górze - usterki elektroniki, które irytują - mam nadzieję, że serwis sobie z tym poradzi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI EVO 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 30

Skoda Octavia IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Skoda Octavia IV Liftback