Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia IV Liftback

Sławomir, 2 lata temu
Silnik 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
2,86
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jedyne pozytywne zaskoczenie to przestronność wnętrza i oszczędny silnik. Przy oszczędnym traktowaniu można zejść ze spalaniem nawet poniże 5 l/100 km.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Wadliwa skrzynia biegów. Uciążliwe usterki elektroniki (infotainment). Trzeszczące wnętrze (w tym stukająca tylna klapa).
2,0
Całokształt
Przestronne, oszczędne i dość komfortowe auto i na tym zalety się kończą. Prowadzenie nie odbiega wiele od pontonu (nie dziwota, że ten samochód miał problem z zaliczeniem testu łosia), liczne i denerwujące usterki elektroniki i wisienka na torcie - wadliwa i hucząca po zaledwie kilkunastu tys.km skrzynia biegów, najprawdopodobniej wada konstrukcyjna, do której swoim zwyczajem VAG nie ma odwagi się przyznać. Zresztą problem nowych manualnych skrzyń biegów o symbolu MQ281, to historia na osobną opowieść. W każdym razie stanowczo odradzam zakup jakiegokolwiek samochodu z grupy VAG z tą skrzynią (łączona zazwyczaj z silnikiem 1.5TSI). Dodam jeszcze, że po niecałym roku użytkowania samochód powoli zaczyna chyba ulegać biodegradacji, bo wszystko trzeszczy, a tylna klapa wymaga podklejania filcem niczym stary taboret, bo najwidoczniej jak on wypaczyła się i radośnie łupie nawet na równej drodze. Ogólnie rzecz biorąc Octavia w tym wydaniu to porażka konstrukcyjna i ma więcej wad niż zalet (a podałem tylko kilka wad, bo długo by wymieniać wszystkie).
Wrażenia
4,0
Silnik
Niskie spalanie i dość dobra dynamika. Przez 20000 km pochłonął dodatkowy litr oleju, co pozwala przypuszczać, że w dłuższym użytkowaniu będzie tylko gorzej (jak to w wykonaniu VAG zazwyczaj bywa).
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia mało precyzyjna. Po niecałym roku rzęzi i huczy po nagrzaniu, a serwisy udają, że nie ma problemu, mimo iż pojawia się on coraz częściej zarówno w Skodzie jak i VW, Audi i Seacie.
2,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy nijaki, nadwozie bujające na nierównościach niczym łajba, zero frajdy z jazdy jak i odczuwania na kierownicy tego, co dzieje się styku kół z nawierzchnią.
3,0
Karoseria
Nadwozie może się podobać (chyba) i na tym zalety się kończą. Spasowanie mierne i po roku wszystko stuka i trzeszczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność nie odbiega od normy - powiedzmy, że na tle konkurencji jest OK.
3,0
Ergonomia
W pierwszym kontakcie być może u niektórych wywoła efekt "ŁAŁ" (wirtualne, kolorowe zegary, duży tablet itd.). W dłuższym użytkowaniu denerwuje brak niektórych fizycznych przycisków, a cały system i sterowanie na tablecie działa tak sobie (często z opóźnieniem). Na dodatek występują liczne błędy w oprogramowaniu (które producent stara się nieudolnie łatać kolejnymi aktualizacjami), system potrafi się zawiesić, zgłaszać komunikaty o błędach).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie nie odbiega od normy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń to jedna z nielicznych zalet tego samochodu i uczciwie trzeba przyznać, że na próżno szukać w klasie kompaktów równie przestronnego wnętrza.
3,0
Wyciszenie
Silnik jest stosunkowo cichy więc nie bywa uciążliwy w kabinie. Z podwozia jednak dobiegają wszelkie dźwięki (szumy toczenia) więc szału nie ma. Powiedzmy, że średnia w klasie kompaktów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
To już nie tania Skoda, bo za średnio wyposażoną Octavię trzeba wydać ponad 100 tys.zł. Jakość w stosunku do ceny niestety słaba.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągłe, uciążliwe i denerwujące usterki elektroniki pokładowej. Zawieszający się tablet, nieregularnie pojawiające się komunikaty o błędach różnych czujników czy systemów (znikające zazwyczaj po ponownym włączeniu zapłonu), trzeszczące nadwozie (stukająca tylna klapa). Bardzo słabo jak na roczne auto z przebiegiem 20 kilka tys.km.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po zaledwie kilkunastu tys.km hucząca skrzynia biegów. Rzęzi i huczy po porządnym nagrzaniu, na zimno się uspokaja (na razie). VAG przekombinował z jej modernizacją, bo wewnątrz jest zaledwie 1.5 l oleju i w połączeniu z odchudzonymi łożyskami przegrzanie po dłuższej trasie gotowe. Wychodzi na to, że jak na Skodę przystało, Octavia to samochód co najwyżej na niedzielne dojazdy do kościoła lub na działkę. ;)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI EVO 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia IV Liftback