Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia IV Liftback

Skodobrzyd, 1 miesiąc temu
Silnik 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Rok produkcji 2025
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
2,43
41% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Silnik
Zawieszenie
2,0
Całokształt
Ogromny zawód, auto tak uciążliwe w codziennej jeździe, że głowa mała. Jedyny plus to w miarę ładna linia i podgrzewana kierownica. Silnik i skrzynia to tragedia, kiepskie osiągi, skrzynia z DSG to wspólną ma tylko nazwę, elektronika żyje własnym życiem, niewygodna pozycja za kierownicą, zawieszenie miękkie i "pływające" system infotaiment porażka - to tak na szybko
Wrażenia
1,0
Silnik
Niby 150 koni ale mocy ma mało, brzmi beznadziejnie, nie potrafi dobrze współpracować z jeszcze gorsza skrzynią rzekomo DSG która jest dopiero prawdziwą katastrofą
1,0
Skrzynia biegów
Dałbym ocenę 0 ale się nie da. To jest najgorsza rzecz w tym samochodzie. Rzekomo DSG ale z prawdziwą skrzynią DSG wspólną ma tylko chyba przypadkowo nadaną nazwę. Coś strasznego, niesamowicie przeciąga biego, żyje własnym życiem, po każdym puszczeniu gazu zrzuca obroty do zera i po naciśnięciu hamulca znowu wrzuca wyższe obroty, można zwariować, autem nie da się płynnie jechać mimo ze to automat i strach jechać szybko ze będzie wyła i zapomni wrzucic wyższego biegu.
2,0
Układ jezdny
Przedziwnie miekkie i pływające zawieszenie, auto przy wyższych prędkościach podskakuje, pływa - jest niepewne nawet na prostej drodze nie mówiąc o zakrętach, strach jechać więcej niż 120 na godzinę
4,0
Karoseria
Auto nowe więc póki co brak problemów z karoserią
Komfort
4,0
Widoczność
Normalna jak to w hatchbacku, kamera cofania pomaga
2,0
Ergonomia
Beznadziejna obsluga panelu dotykowego, niesamowicie nieintuicyjny i bardzo groźny! Odrywa uwage od patrzenia na drogę przy chęci zmiany jakichkolwiek parametrow m.in ogrzewania o bardziej zaawansowanych nie wspominajac
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Oczywiście jak wszystko w tym aucie zyje wlasnym zyciem, przy wsiadaniu do auta rano domyslna temperatura jest za każdym razem inna, bez wzgledu jaką się ustawiło wcześniej, srodkowe tunele nawiewu są za nisko, na plus podgrzewana kierownica i dogrzanie stóp.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja za kierownicą niewygodna, tunel srodkowy twardy i zle umiejscowiony bo boli kolano po prawej stronie od dotykania go, ciezko ustawić dobra pozycje wzgledem drzwi i kierownicy, projektowało to chyba dziecko
3,0
Wyciszenie
Silniczek 1,5 pracuje jak cykada i wyje przynwyzszych predkosciach szczególnie glosno i uciazliwie jak skrzynka "DSG" zapomni wrzucic wyzszy bieg i ciagnie na obrotach 5 tys przez kilka sekund
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto w leasingu oplacane prze firme więc koszty utrzymania mnie nie dotycza, pali raczej mało
2,0
Stosunek jakość/cena
Cena niny atrakcyjna ale biorąc pod uwagę ilosc dziadostwsa i mankamentow uprzykrzajacych uzytkowanie to 2/5 to max.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko czekam na awarie elektorniki i skrzyni biegow bo to nieuniknione

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia IV Liftback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów