Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Rapid II Liftback

Ebit, 6 lat temu
Silnik 1.2 TSI 85KM 63kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Rapid II Liftback 1.2 TSI 85KM 63kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : niskie spalanie przy zadowalającej dynamice, rewelacyjna przestrzeń na tylnej kanapie i w bagażniku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : wyciągający się łańcuch rozrządu - głównie doznania dźwiękowe, niegroźne dla silnika
Zawieszenie : skrzypiące tuleje stabilizatora - koszt z wymianą
4,0
Całokształt
Mały z zęwnątrz, duży w środku. Osiągi określilbym jako "zadowalające - wystaczajace" mając na uwadze rodzinno/miejski charakter auta. Zdecydowanie za twarde zawieszenie - moze to kwestia pierwszego rocznika który mam, moze zużycia po ponad 100 000km, ale jeździłem nowym (300km przebiegu) poliftowym rapidem 2017 i było duzo bardziej komfortowo
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyjemnie wkręca się na obroty juz od 2 tys obr/min, zanim wysokoobrotowe szlifierki doczłapią się w okolice czerwonego pola na jedynce ja juz wrzucam trójkę ;)
5,0
Skrzynia biegów
precyzyjna, troche za długa jedynka - tocząc się przez uliczki z programi zwalniajacymi wypadałoby wrzucić jedynkę, bo z dwójki wyraźnie się ksztusi po przejeździe po progu; lub jak kto woli skakać przez progi z większą prędkością
3,0
Układ jezdny
na gładkiej drodze rewelacja, prowadzi się bardzo dobrze i przewidywalnie. Powyzej 120-130 dość podatny na boczny wiatr - lekki a długi i dość wąski samochód. Na dziurach za bardzo trzęsie i zawieszenie dość głośne przy wybieraniu nierówności - sprawdzone na szarpakach, żadnych luzów, amortyzatory w normie itd - TTM. Poliftowy nowy jest bardziej komfortowy, zachowując te same właściwości jezdne
Komfort
5,0
Widoczność
duże lusterka, tylne słupki zasłaniają widoczność ale rekompensują to z nawiązką rewelacyjnie działające czujniki parkowania
4,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, jakbym miał się na siłę do czegoś przyczepić - pokrętło regulacji wysokości świateł jest w takim miejscu ze w całości zasłania je kierownica. Moze kwestua jej ustawienia - nie wiem, przy moim ustawieniu trzeba się wychylić zeby sprawdzić na jakim poziomie jest. Plus ze jest przynajmniej podświetlany ;) duży minus za brak przycisków otwierania tylnych szyb na panelu kierowcy -> da się je otworzyć tylko przyciskami z tyłu. Jednocześnie mały plusik - przynajmniej da się je zablokować z poziomu kierowcy, co z punktu widzenia rodzica wystarczy ;-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima szybko chłodzi wnętrze, nawet przy największych upałąch po schłodzeniu wnętrza wystarczy nawiew na 1 biegu zeby utrzymać komfortową temperaturę. Zimą nie ma większych problemów z parowaniem szyb
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca i prawy fotel z przodu - poziom segmentu B, więc wystarczająco. Z tyłu jest rewelacja. W większości kompaktów z którymi miałem do czynienia miejsca było mniej. Fotelik Axkid Rekid (RWF) mieści się spokojnie, zostawiając z przodu komfortową ilość miejsca dla średniej wielkości pasażera. Bagażnik - 550l, na wakacje z dzieckiem wszystko łącznie z wózkiem, łózeczkiem turystycznym i wszystkimi niezbędymi gratami zmieściło się pod półką. Jeśli to nei wystarczy, mozna fabryczną półkę ustawić pionowo za oparciem kanapy, tworząc ścianę grodziową oddzielającą bagażnik od przestrzeni pasażerskiej. Lekkie i miękkie rzeczy mozna wtedy bezpiecznie pakować po szybę bagażnika
4,0
Wyciszenie
Zastrzeżenia mam tylko do głosnej pracy zawieszenia. Silnik nie wkręcany powyzej 3,5 obrotów jest nieuciazliwy, w trasie do 120km/h na równej drodze - cisza. Powyżej szumy są juz wyraźnie słyszalne
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przepisowa jazda drogami powiatowymi/wojewódzkimi - ponizej 5,0 do zrobienia nawet z klimą. Długa trasa zapakowanym samochodem (3 os+pełny bagaqżnik), średnia predkość 70km/h z komputera - ok 5,5l/100, maksymalne spalanie po mieście od tankowania do tankowania - latem z klimą lub zimą przy duzych mrozach - nie przekroczyło 8,0, bez ekstremalnych warunków i korków - da się zmieścić w 7miu. Bardzo oszczędny jak na osiągi i pojemność wnętrza
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem 3latka za niecałe 65% ceny nowego, stosunek cena/rocznik/możliwości - nie do pobica
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jedna żarówka przez 1,5 roku i 20 000km, problematyczne skrzypiące uszczelki drzwi wymagające specjalnej troski - co 2-3 mycia dokładne suszenie i spryskanie silikonem w spreju załatwia sprawę. dość miękki lakier - powstają mikro dołki od kamieni itd. Mam biały akryl niemetalik
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kwestia dyskusyjna - po 105 000 km profilaktycznie wymieniłem łańcuch rozrządu w ASO. Koszt 1050zł + olej, i mam święty spokój. Terkotanie przy porannym rozruchu pojawia się w tym silniku b.często, pomimo zapewnień ze po 2012 roku łańcuchy są już ok. Wg zapewnień producenta poranne terkotanie jest naturalnym objawem, i nie grozi przeskoczeniem czy zerwaniem łańcucha. Niemniej jednak po wymianie cisza, spokój. Jeśli opisywana w prasie motoryzacyjnej i na forach internetowych ponadprzeciętna awaryjność tego silnika ma się sprowadzać do wymiany rozrządu za 1000 zł co 100 000 km to ja to kupuję :) Polecam wymianę w ASO, wyceniałem w kilku niezależnych warsztatach i padały kwoty od 20 do 50% wyższe za tą samą czynność.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 85KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Rapid II Liftback