Szukaj

Informacje o Skoda Rapid

Lata produkcji: 1983 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Skoda Rapid to kompaktowy liftback segmentu C (niższa klasa średnia) produkowany od 2012 roku. Nowy model wypełniający w ofercie Skody lukę pomiędzy Fabią i Octavią jest trzecim samochodem czeskiej marki nazwanym w ten sposób. Skoda produkowała model Rapid w latach 1935-47 oraz 1981-1990 i w obu przypadkach było to coupe o sportowym charakterze. Zapowiedzią nowego Rapida, auta o bardziej rodzinnym charakterze, był prototyp MissionL z 2011 r. Wersję produkcyjną Skody Rapid zbudowano na płycie podłogowej VW PQ25, którą dzieli m.in. z bliźniaczym modelem Toledo IV. Konstrukcyjnie spokrewniony jest też ze Skodą Roomster i Fabią.
czytaj więcej
Powagosław
Potencjalny hit na polskim rynku, kolejny hit Skody, której auta nad Wisłą przyjmuje się z dużą atencją. No i majstersztyk konstrukcyjny – niby to delikatnie powiększona Fabia, a jak bardzo widać różnicę. Desing? Nad wyraz atrakcyjny jak na auto tej klasy. ~Powagosław
Luzacjusz
Wygląda umiarkowanie przyzwoicie, jak na rodzinny kompakt, całkiem przyzwoicie. Fajnie, że Skoda sięga do swojej historii w nazewnictwie nowych modeli, choć nie rozumiem, co rodzinny kompakt ma wspólnego z „czechosłowackim Porsche”, jak nazywano Rapida w latach 80. ~Luzacjusz

Skoda Rapid – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Skoda Rapid - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Skoda Rapid

Liczba ocen: 180
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Układ jezdny - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Andrzej
Spaceback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Skoda Rapid II
Bardzo dobre auto nawet dla rodziny. Zaskakująco dużo miejsca w środku, zarówno na tylnej kanapie jak i w bagażniku. Sprawdza się świetnie na trasach, regularnie robiłem nim trasy po 400 km w 3 osoby i było OK. 6 biegowa skrzynia pozwala na utrzymanie około 2800 obr/min przy 140 km/h. Spalanie jest niskie, przy przepisowej jeździe w trybie mieszanym oscyluje w granicach 5 litrów. Niestety jest to auto z turbo więc charakteryzuje się klasycznym dla turbo spalanie tzn. jeśli nie ciśniesz to pali mało, a jeżeli przyciśniesz (gwałtowne ruszanie, jazda na za niskim biegu) to potrafi spalić i około 7l na krótkich odcinkach gdzie nie zdąż się dobrze rozgrzać.
4,6
~Raf
Liftback 1.6 TDI 90KM 66kW
Skoda Rapid II
Jak się czyta te nieprofesjonalne opinie to człowiek się zastanawia kto je pisał i dlaczego i czym właściwie chciał się podzielić. Podsumowanie: dużo auta za te pieniądze, samochód pojemny, bardzo oszczędny, nie posiada koła dwumasowego, dpf nigdy nie dał znać o sobie (trasy), silnik cichy i oszczędny, a przy tym to wystarczająco dynamiczny w trasie (170 osiąga bardzo łatwo) łatwy do pomylenia a octavią, wady: promień skrętu i światła mijania ( nie najmocniejsze) . Więcej wad nie ma - kocha się go na stacji benzynowej. Wyjazd z Warszawy nad morze + powrót bez tankowania bez najmniejszego problemu.
4,6
~Raf
Liftback 1.6 TDI 90KM 66kW
Skoda Rapid II
Jak się czyta te nieprofesjonalne opinie to człowiek się zastanawia kto je pisał i dlaczego i czym właściwie chciał się podzielić. Podsumowanie: dużo auta za te pieniądze, samochód pojemny, bardzo oszczędny, nie posiada koła dwumasowego, dpf nigdy nie dał znać o sobie (trasy), silnik cichy i oszczędny, a przy tym to wystarczająco dynamiczny w trasie (170 osiąga bardzo łatwo) łatwy do pomylenia a octavią, wady: promień skrętu i światła mijania ( nie najmocniejsze) . Więcej wad nie ma - kocha się go na stacji benzynowej. Wyjazd z Warszawy nad morze + powrót bez tankowania bez najmniejszego problemu.

Raporty spalania Skoda Rapid

Liczba raportów: 275
Średnie spalanie dla Skoda Rapid
5,4 – 8,3
l/100 km
4,3 – 5,5
l/100 km
5,5 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Spaceback 1.2 MPI 75KM 55kW
Skoda Rapid II
Kupiłem ten samochód z pewnym niedowierzaniem, przebieg 180 tys. km, w tej chwili 235 tys. Zmieniam auta często i mam dwa pojazdy równocześnie. Jestem zadowolony z kilku aspektów: 1. Cichy - przyzwoicie wygłuszony. 2. Przestrony - pomimo małych gabarytów jest to pojemny samochód. 3. Tani - tak taniego auta w serwisie nie miałem nigdy - części oryginalne są w cenie zamienników aut japońskich czy klasy premium. 4. Oszczędny - spalanie benzyny to około 6,0 / 100 km, gdzie 75% trasa i 25% miasto (Kraków). Spalanie LPG to 6,3 w takich samych proporcjach. Najniższe spalanie to 6,0 LPG - jazda z prędkością 90 km/h. generalnie jeżdżę szybko - to najmniejszy silnik jaki mam od 10 lat. Zadziwiająco żwawy (zachowuje się jak OPEL 1,4 Turbo lub VW 1,6 MPI. 5. Łatwy w parkowaniu i utrzymaniu czystości - jest to auto praktycznie jednobryłowe, dobrze się myje, w środku jest sam plastik więc można myć woda z myjki...oczywiście to żart, ale plastiki nie wymagają uważnego traktowania. WADY: 1. Kiepskie wyposażenie. 2. Wnętrze szare i bure...brzydkie. Niemniej dla człowieka, który jest na dorobku jest to wodzidło, które po pewnym czasie może się podobać. 5. Należy dbać o ten samochód - zmiana oleju co 15 tys. częsta wymiana świec (co 30 tys. km), filtry, wszystkie należy wymieniać zawsze przy zmianie oleju. Czy bym polecił? Tak. Jak się dorobię to i tak go zostawię... sprawdził się.
6,6
Liftback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Skoda Rapid II
Rapid z DSG. Ogromne różnice przy odpalaniu przy zimnym silniku, a odpalaniem z garażu. Przy krótkich trasach, do 3 km, spalanie nawet 12l/100 km, w trasie da się zejść do 5,5-5,8 l/100 km przy bardzo oszczędnej jeździe. Na autostradzie przy 125 km/h i tempomacie zużycie ok. 7,2 l/100 km. Po mieście w korkach nawet 8,5 l/100 km. Wskazania z komputera bardzo dokładne, zgadzają się z dystrybutorem. Nie mam pojęcia jak niektórzy piszą, że schodzą do 4l/100 km, chyba jadąc z górki z wiatrem w plecy.
6,8
Spaceback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Skoda Rapid II
Oszczędna jazda to tutaj słowo klucz, przyspieszaj jak emeryt to to będzie nawet 4l. Liczni przekłamuje bardzo i to matematycznie wyjdzie oszczędnie. Przy 130-150 to już bywa 10km. Wtedy przejedziesz 90km a komputer zalicza ci 95-100 i daje że jest oszczędność. DRAMAT. Gorzej jak chcesz dynamicznie coś przejechać. Atuo moje ale zarabia na siebie (dziabalność gospodarcza) oszczędności się skończyły jak trzeba szybciej i bez zbędnego "pier..." dojechać. 6-8l to norma. Skuszony oszczędnościom a wyszło jak zwykle. Wypady rodzinne i jest yyyy. Szybka trasa i powyżej 8 dalej nie chciałem bo mi wąż w kieszeni wyskoczył ze 10l/100km to nie będe płacił fajnie się jedzie 150 ale spalanie stragiczne. Dwa wyjazdy w góry (pierwszy i ostatni) Korki pod górę brakuję mocy BEZ TURBO trza kręcić aby wydostać się z turbo dziury a wtedy palisz sprzędło.
Skoda Rapid