Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb III Kombi Facelifting

uzzytkownik, 3 lata temu
Silnik 2.0 TSI 280KM 206kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Superb III Kombi Facelifting 2.0 TSI 280KM 206kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bardzo fajnie oddaje moc, w dużym zakresie obrotów. spalanie bardzo na poziomie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : nie rozumiem dlaczego, ale DSG według mnie działa gorzej od "konwencjonalnego" ZF znanego z np. BMW
5,0
Całokształt
Ten samochód ma chyba jedną z największej ilości ocen na dowolnym portalu o samochodach. Ma też najwięcej przypinek "najlepsza jakość do ceny". Ja również się pod tym podpisuję. Może nie zwraca uwagi na drodze jak Alfa czy kolejny Mercedes w leasingu, ale źle też nie wygląda. Różnica w cenie względem tego samego z innym logo jest tak potężna, że może wreszcie przekona tych z kompleksem, że samochód musi mieć markę. Jest super duży, super wygodny, dobrze się prowadzi i jest przyzwoicie wykonany z bardzo przyzwoitych materiałów, a z mocnym silnikiem zawstydza wielu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo sprawnie wchodzi na obroty i odpycha tę limuzynę. Może mógłby mieć więcej momentu obrotowego, ale nadrabia dużym zakresem dostępności.
4,0
Skrzynia biegów
Spoko, że super szybko zmienia biegi, ale szkoda, że super wolno się decyduje to zrobić. Tryb sport poprawia poprawność doboru biegów, ale za to utrzymuje silnik non stop na podwyższonych obrotach. Łopatki są zupełnie bez sensu z takim opóźnieniem na ich reakcję. Ale to cecha wszystkich DSG, nie Superba.
4,0
Układ jezdny
Mam wersję Sportline, a więc teoretycznie usztywnioną. Nie zauważyłem. Jest bardzo komfortowy. Prowadzi się przewidywalnie i sprawnie zmienia pasy, ale nieco za bardzo chce wieźć nas "na chmurce" jak na wersję usportowioną. Minus za to i głośność wybierania nierówności.
4,0
Karoseria
Nie jest tak, że powiesiłbym sobie plakat z Superbem nad łóżkiem będąc w podstawówce, ale umówmy się - jest proporcjonalny, dobrze wykonany i nawet odróżnia się od innych pojazdów.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, małe słupki, przyzwoite lusterka - jest ok.
5,0
Ergonomia
Tutaj było by 6 gwiazdek gdyby się dało i nie dotykowy ekran. Nie rozumiem tego od lat. Dobrze, że chociaż klimatyzacje się obsługuje "oldshoolowo". Dla mnie - brakuje pokrętła znanego z BMW czy Audi. Reszta - jak to w Superbie, wszystko tam, gdzie się tego spodziewamy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa czy chłodzi. Ogrzewana szyba superszybko rozmraża lód.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Głupie pytanie w stosunku do Superba. :)
5,0
Wyciszenie
Widziałem oceny krytyczne, ale nie wiem jaki samochód za te pieniądze jest lepiej wyciszony i który w standardzie ma podwójne szyby z przodu. Jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis Skody jest bardzo tani względem samochodów o podobnych rozmiarach od innych, bardziej "premium" producentów. Jeździłem BMW, serwis był superdrogi, a nie czułem, że dostaję coś ekstra.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za ten sam samochód z innym logo trzeba dopłacić przynajmniej 100k. Chyba trzeba mieć faktycznie kompleksy i dużo siana, żeby sobie na to pozwolić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za krótko aby powiedzieć
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 280KM 206kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Superb III Kombi Facelifting 2.0 TSI 280KM 206kW
Średni koszt przejechania 100 km
57,00 zł
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb III Kombi Facelifting