Szukaj

Informacje o Skoda Superb III Kombi Facelifting

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Skody Superb III był, przedstawiony rok wcześniej, prototyp noszący nazwę VisionC. Konstrukcyjnie Skoda Superb III jest tradycyjnie powiązana z odpowiednią generacją Volkswagena Passata (w tym przypadku – B8). Oba auta postały na tej samej platformie podłogowej VW MQB Platform. Skoda Superb została zaprojektowana przez Winfrieda Vahlanda i Jozefa Kabana. Ponownie zwiększone zostały wymiary zewnętrzne względem poprzednika. Skoda Superb III jest klasycznym liftbackiem, a w gamie modelowej nie zabrakło również jeszcze bardziej praktycznej odmiany kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Skoda Superb III Kombi Facelifting – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4862 mm
Szerokość 1864 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2031 mm
Wysokość 1469 mm
Rozstaw osi 2841 mm
Rozstaw kół - przód 1584 mm
Rozstaw kół - tył 1572 mm
Zwis przedni 905 mm
Zwis tylny 1117 mm
Prześwit 149 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1950 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 660 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Kąt natarcia 13,8 stopnie
Kąt zejścia 12,3 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Dominik
Skoda Superb III
Kombi Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Po niemal dwóch latach i niespełna 85 tys km wspólnej podróży - POLECAM. Z upierdliwych rzeczy - podczas mycia spore ilości wody zbierają się w obudowach lusterek bocznych, ciężko je wydobyć pomimo wielokrotnego składania/rozkładania lusterek i zamykania/otwierania drzwi, po wyjeździe z myjni od razu mamy duże zacieki na przednich drzwiach. Skrzynia DSG dobiera biegi bardzo intuicyjnie i bez zbędnych opóźnień. Audio Canton 610W gra świetnie. System Tunel Light zapewnia dużą widoczność jednocześnie nie oślepiając innych użytkowników jazdy. Bak mieszczący prawie 70l paliwa, to też bardzo wygodna sprawa.
4,6
~paulo sousa
Skoda Superb III
Kombi Facelifting 2.0 TSI 280KM 206kW
Opis dla pełnej wersji L&K, 2.0 280km, tzw. full opcja. Zacznę od minusa - przy przebiegu 8 tys. km. przy hamowaniu (nawet delikatnym) z większych prędkości, spod kół dochodził hałas przegrzanych/ zużytych hamulców. Serwis na szczęście zachował się dobrze i wymienił na gwarancji komplet tarczy i klocków z tyłu. Podobno przy wyższych temperaturach klocek hamulcowy przykleja się do tarczy. Temat podobno dobrze znany w tych samochodach. Po wymianie problem zniknął. Poza tym porządne auto, dobre wykonane i spasowane, wygodne, praktyczne i co ważne - przyjazne dla użytkownika. Tym wozem po prostu jeździ się dobrze, jest przewidywalne na drodze i bezpieczne. Ogromna praktyczność i funkcjonalność dla rodziny. Bardzo dobre przyspieszenie otwiera buzie pasażerów :) W końcu świetne reflektory LED Matrix (niedostępne we wcześniejszych wypustach, a w Audi standard od dobrych kilku lat) Lubie takie auta, które nie rzucając się zbytnio w oczy, mają w środku wszystko (albo i więcej) co większość "wypasionych" nowych wózków. Doskonały sleeper, na światłach zjada większość ulicznych zawodników. Silnik z ogromnym potencjałem dla tunerów. Żadnych kompleksów w tym aucie nie poczujesz, tym bardziej jeśli lubisz dyskrecję. Nie wstyd pojechać do opery, a i na biwaku za miastem docenisz jego zalety. Ta konfiguracja to autostradowy zjadacz kilometrów. Świetne audio Canton. Jest kilka "smaczków", które pozycjonują Superba "niżej" od Passata czy od Audi A6 (np delikatnie przycinające się cyfrowe zegary przy "przęłączaniu" menu, nie do końca płynne "pływające" kierunkowskazy, wyciszenie przy wyższych prędkościach, źle zestrojona skrzynia DSG), ale są to naprawdę niuanse. Jeśli nie jesteś z tych, którzy zwracają uwagę na znaczek na masce, to będziesz zadowolony. Cena zakupu rekompensuje wszelkie porównania do Passerati czy A6.
4,9
~RD
Skoda Superb III
Kombi Facelifting 2.0 TDI SCR 200KM 147kW
Dla mnie rewelacja. Wizualnie atrakcyjny wygląd, całkiem rozsądne przyspieszenie przy wyprzedzaniu, wygoda dla mnie, żony i prawie dorosłych dzieci, a do tego bardzo duży bagażnik, który powoduje, że nie trzeba montować kufra na dach. Poprawione zostało również wyciszenie w stosunku do Skody Superb dwójki. Reszta również na wysokim poziomie jak na tę klasę. Moja rekomendacja może być tylko pozytywna. Jedno do czego mogę się przyczepić to w początkowej fazie pobierał olej silnikowy (do 6 tys. wlałem ok 1 l.), ale teraz na szczęście na razie nie widać na bagnecie zmian.
Średnie spalanie dla Skoda Superb III Kombi Facelifting
7,2 – 9,5
l/100 km
5,6 – 7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Skoda Superb III
Kombi Facelifting 2.0 TSI 280KM 206kW
Na trasie musimy się liczyć ze spalaniem około 8-9l w przypadku normalnej ekspresowej/autostradowej jazdy. Podczas jazdy szybkiej na autostradach trasie samochód pali około 10l. Można zejść nieco poniżej 8l, jeżeli na trasie będziemy jechali poniżej 120km/h bądź drogami krajowymi. W przypadku miasta spalanie może wynieść od około 10l w weekend do około 18l podczas jazdy w korkach w szczycie. Oczywiście warto pamiętać, że to jest spalanie dla zalecanej dla silnika benzyny Pb98. W przypadku zalania samochodu opcjonalną benzyną Pb95 spalanie nieco rośnie.
6,3
Skoda Superb III
Kombi Facelifting 2.0 TDI SCR 150KM 110kW
Jeżdząc ~120km/h po trasie da się uzyskać naprawdę fajny wynik. Po mieście też jest nieźle, natomiast przy autostradowej prędkości ~150km/h nie ma co liczyć na takie niskie wartości i realnie wychodzi raczej 7L/100. Ogólne i tak całkiem nieźle, szczególnie że 66L w baku daje spory zasięg.
7,4
Skoda Superb III
Kombi Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Wyniki długodystansowy po 5000km to 7.8l/100km. Na trasie bajka, przy tej masie, gabarytach i relatywnie niewielkim silniku, wynik w granicach 7l/100km wg mnie akceptowalny. W mieście nie ma zaskoczenia, nawet przy bardzo spokojnej jeździe trudno zejść poniżej 8.5l/100km, krókie trasy nawet po 10l/100km.

Usterki Skoda Superb III

Liczba wpisów: 39
Elektronika sterowanie samoczynne
  • Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 189 tys. km
Część jestem użytkownikiem skody Superb 3 od niedawna jakieś dwa dni temu wchodząc do samochodu zauważyłem jakieś dziwne sytuacje. 1 . Po załączeniu zapłonu i uruchomieniu się zaniknął całkowice głos radia , głosowe sterowanie nic nie było słuchać, 2 . W tym samym dniu zniknęło wyświetlanie komputera między zegarami, 3. Samoczynnie zamykanie i otwieranie drzwi . 4. Po uruchomieniu samoczynne przełączenie skrzyni biegów DSG na sport a wyświetla normal. Takie są objawy za każdym razem gdy zaliczę i wyłączę samochód poczasie wszystko powraca . Proszę o pomoc lub namiar na kogoś z okolic Katowic
Problem rozwiązany
2 komentarze
wyciek z pompy wodnej
  • Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 3
Po przejechaniu ok.138000 km (auto ma 4 lata),zaczęło ubywać płynu w zbiorniku wyrównawczym o czym ostrzegł komunikat dźwiękowy i świetlny.Po dolaniu wszystko wróciło do normy...na jakieś 1000 km.I to samo.Zauważyłem plamy pod samochodem.Po zgłoszeniu się do ASO okazało się ,że do wymiany jest pompa wodna.Koszt 1300zł.Auto jest jeszcze na gwarancji (do stycznia 2020), ale przekroczony jest limit km.W mojej subiektywnej ocenie to jest trochę nie fair,że ogranicza się gwarancję na limit km .Wygląda to tak jakby producent(dealer) w tym przypadku skody wiedział,że po przejechaniu 120 000 km coś się zepsuje.
9 komentarzy
Metaliczne stuki z silnika , przy ruszaniu na biegach 1-2 oraz przy zwalnianiu 1-2.
  • Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 49 tys. km
Dzień Dobry, Posiadam nowego Superba z 2017r, DSG 7 biegów, przebieg 49000, mam metaliczne stuki z okolic silnika, skrzyni. Raz ciszej raz głośniej. Słyszalne przy ruszaniu biegi 1-2, przy zwalnianiu biegi 1-2, na nierównościach kołatanie jakby jakieś blaszki o siebie uderzały. Grzechotanie. Problem wystąpił już przy 15 tyś Serwis ASO wymienił wtedy sprzęgło. Przy 25 tyś problem powrócił, ASO wymieniło Mechatronikę. Jest 49 tyś problem znów powrócił. Samochód nadal na gwarancji, ASO nie chce znać już problemu i unika mnie jak ognia, twierdzi że te modele tak mają i nie da się nic już zrobić. Obecnie Wsparłem się prywatnymi serwisami DSG w Krakowie oraz rzeczoznawcą i otrzymałem odpowiedz że to nadal problem ze skrzynią biegów. Że to Łożyska w skrzyni i przesuwki. Zaznaczę że nie znam się na tym. Serwis prywatny mówi Że trzeba rozebrać skrzynię aby sprawdzić co dzieje się w środku. A skoda tylko nasłuchuje :( Za kilka miesięcy kończy się gwarancja a Skoda ASO Kraków nie widzi problemów. Nagrałem kilkanaście filmików, zbieram właśnie opinie prywatnych serwisów. Jestem zmuszony sprawę załatwiać przez Skoda Poznań. Jeśli ktoś miał problem uprzejmie proszę o pomoc. Sam nie wiem jak już reagować w serwisach ASO w Krakowie. Za każdą uwagę będę niezmiernie wdzięczny - to już moja 4 skoda i pierwszy raz borykam się z serwisem Skody. Proszę o kontakt email (robert.kofin@gmail.com), lub przez platformę autocentrum. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skoda Superb III Kombi Facelifting