Szukaj

Ocena kierowcy - Ssangyong Korando III SUV Facelifting

Grzegorz, 6 lat temu
Silnik 2.0i 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ssangyong Korando III SUV Facelifting 2.0i 150KM 110kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód nietuzinkowy. Żywy dinozaur. Wykonaniem przypomina niezawodne samochody lat 90. Sprawia wrażenie jakby mógł przejechać mln km. Ogólne wrażenie wnętrza bardzo miłe. Kierownica wygląda archaicznie. Montaż bardzo dobry, nic nie skrzypi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zaprojektowany do jednostajnej jazdy, nie lubi przyśpieszania. Pracuje bardzo przyjemnie, miły dźwięk, małe wibracje, wysoki komfort. Przyspieszenie poniżęj przeciętnego, elastyczność słaba. Zużycie paliwa w mieście ok, na autostradzie lepiej od 1,6l 102KM grupy VW. Typowy silnik wolnossący. Charakterem przypomina silniki mazdy 2,0 2,5l. Odradzam tym którzy muszą dużo wyprzedzać i generalnie być zawsze pierwsi.
4,0
Skrzynia biegów
Nowa skrzynia nie chodzi precyzyjnie i lekko jak niemieckie. Na początku problem z 2 biegiem. Po 10tyś dotarła się. Nowe sprzęgło i hamulce działają zero-jedynkowo. Samochód "układa się " przez pierwsze 10 tyś km.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie zdecydowanie po stronie komfortu. Miękkie, przechyla się na boki na zakrętach zwłaszcza przy hamowaniu. Z trójki Kia Sportage, Hyundai Tucson najmiększy. Producenci utwardzają zawieszenia w wysokich samochodach żeby lepiej się trzymały drogi i dobrze wychodziły w testach. SY idzie tej zasadzie na przekór. Pokonywanie garbów nie grozi utratą plomby w zębie. Wyciszenie dobre.
Komfort
5,0
Widoczność
OK. Zastrzeżenie do wstecznego lusterka wewnętrznego - za nisko zamocowane. Samochód zaprojektowany dla Koreańczyków :)
4,0
Ergonomia
Fajne przełączniki. Odwrotny kierunek regulacji menu radia. Słabo widoczna lampka obiegu wewnętrznego wentylacji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew boczny nie ogrzewa bocznej szyby- mały zakres regulacji na boki.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu b dobra. Prawdopodobnie duża utrata wartości. Należy kupować nie z zamiarem szybkiej sprzedaży.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterka świecy zapłonowej przy 7 tyś km. Fabryczna świeca NFK platynowa. Powinna wytrzymać 100tyś.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ssangyong Korando III SUV Facelifting