Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester IV Terenowy Facelifting

Fragi11, 7 lat temu
Silnik 2.0 XT 241KM 177kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 5 tys. km
Subaru Forester IV Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wybierając to auto na kartkach pamieru porównując ceny serwisów, zakupu, paliwa , jakość wykończenia itp. Człowiek zaczyna mieć dylematy. Tak nie można tego auta kupić i być przekonanym o słuszności zakupu. To auto powinniśmy kupić w dzień gdy pada deszcz , jest mokro i ślisko. Trzeba pujść wówczas na jazdę próbną a zaraz potem pójść do pseudo konkurencji wtedy poczujemy różnicę. (Ktoś na forum subaru napisał, że jeśli po jeździe FXT nie czujesz tego czegoś , tego jak ten samochód się prowadzi jakie daje poczucie bezpieczeństwa, jakie daje możliwości i tego że nie ma żadnej konkurencji w swoim segmencie szczególnie w tym przedziale cenowym to w zasadzie możesz kupić cokolwiek. ) Od siebie dodam że jeśli lepiej jeżdzi się komuś innym suvem dostępnym na rynku do kwoty 160.000 zł to po prostu nie czuje motoryzacji lub nie potrafisz jeździć samochodem. Usprawiedliwieniem dla kogoś takiego może być jedynie fakt, że wszystkimi autami na jazdach próbnych jeździł po suchym asfalcie w korku w dużym mieście, na prostej bez zakrętów a maksymalna prędkość jazdy wynosiła 50 km/h. To jedyne auto na rynku których hasła reklamowe są prawdziwe i bardzo odpowiadają odczuciom jakie nam towarzyszą w trakcie użytkowania auta, jego prowadzenia jak i w trakcie uczestniczenia w programach edukacyjnych subaru i filozofi subaru (szkoła sjs, system kreatronik, akcja siemanko, plejady, subariady itp.) a mianowicie – confidence in montion (zawsze to uczucie mi towarzyszy a im jest gorsza pogoda tym bardziej to odczuwam, a w zasadzie to pomimo gorszej pogody nic się nie dzieje bo auto jedzie tak jak bybyła dobra pogoda.) Think, feel, drive , oraz Love what makes subaru subaru. To co daje nam to auto w zamian , bezpieczeństwo czynne/bierne odczuwane w każdej chwili, łatwość prowadzenia, płynność, trzymanie się drogi, łatwość i szybkość wyprzedzania, możliwość wiechania praktycznie wszędzie gdzie tylko chcemy bez obawy uszkodzenia auta i utknięcia w połowie podjazdu jest rzeczą bezcenną i wybacza wszystko inne. Ten samochód daje ciągłe poczucie bezpieczęństwa w każdych warunkach , trudno to opisać słowami . Kiedyś jeszcze gdy nie miałem Subaru zapytałem na stacji posiadacza subaru forestera xt jak samochód się spisuje - on odpowiedział to nie jest samochód to jest subaru ;) Dziś wiem co przez to rozumiał ☺ Jadęc 120 w deszcz na łuku widząć innych uzytkowników ruchu jadących z podobna predkością w przednionapedowkach. Wydaje mi się że są ryzykantami ;) Świetny mocny silnik , super automatyczna skrzynia, rewelacyjny napęd, rewelacyjne zawieszenie, rewelacyjna widoczność, wspaniałe doświetlenie wnętrza(okno dachowe), prześwit 220 mm, wygodne wsiadanie i wysiadanie, ustawny bagażnik, dużo miejsca na tylnej kanapie. Przyćmiewają fakt, że fotele są zbyt krótkie brak jest podparcia lędźwiowego, wykończenie wnętrza konkurencji na pierwszy rzut oka może wydać się bardziej atrakcyjne, skóra na kierownicy nie jest najwyższej jakości (już ją obszyłem inną skórą;)) , silnik długo łapie temperaturę aby czerpać pełną przyjemność z jazdy trzeba trzeba poczekać aż się rozgrzeje olej do min 40stopni., poniżej tej temperatury samochód jest nieco inny mniej komfortowy (wydaje się, że prosi nas aby jeszcze go nie cisnąć). W tradycyjnych kompaktach nie doświadczałem takich odczuć na zimnym silniku. Samochód jest nieco nadsterowny, układ kierowniczy mógłby być jak dla mnie troszkę bardziej bezpośredni, za dużo przycisków na kierownicy część z nich nie potrzebna, bluethooth mógłby być lepszy czasem rozłącza się. system multimedialny nie tak intuicyjny jak w vw group ale daje radę.
Wrażenia
5,0
Silnik
kultura pracy na 5 zawsze czuć moc pod pedałem, drugi dech łapie od 80 km/h praktycznie do odcięcia. Zawsze samochód przyśpiesza pewnie płynnie. Silnik rozgrzewa się dłużej niż przeciętne kompakty, po zalaniu millersa widzę poprawę na plus w szybkości łapania temperatury.
5,0
Skrzynia biegów
dla mnie rewelacja, bardziej płynna niż dsg, nie czuć przeskoków biegów, łopatki na kierownicy pozwalają na hamowanie silnikiem bardzo wydajnie i skutecznie, efekt gumu widoczny w trybie I, w trybie S marginalnie i to tylko przy minimalnych prędkościach, w trybie S# nie ma takiego efektu, Skrzynia jest ciekawa ponieważ z jednego auta czyni spokojny komfortowy dupo-wóz , względnie ekonomiczny, który dopiero przy kick down pokazuje charakter( tryb I), sportowy compact w trybie S i wariata w trybie S#, Ciekawe że samochód do pierwszych 30km/h poza trybem S# wydaje się być nieco przytłumionym w porównaniu z tym co potrafi powyżej tych prędkości. Może to być jednak mocno subiektywne doznanie ponieważ i do 30km/h prowadzimy ruszając ze świateł jeśli tylko chcemy:) Przyciski zmiany trybów pracy przepustnicy łatwo dostępne i bardzo przydatne. W trakcie jazdy łatwo zmienić tryb jazdy. Często z nich korzystam. Reakcja przepustnicy jest błyskawiczna po wciśnięciu odpowiedniego przycisku. Można prowadzić też w trybie ręcznym pracując manetkami. Osobiście nie korzystam z tej opcji. Silnik jest tak mocny że nie ma potrzeby. Mam nawet wrażenie że komputer sam lepiej wszystkim steruje jazda jest płynniejsza i subiektywnie przyśpieszenie lepsze a i ciszej w kabinie.
5,0
Układ jezdny
Na prostej i suchej drodze jak każdy inny. Na mokrym, śliskim, śniegu, piasku i w zakręcie jak żaden inny. Off road w tej klasie cenowej brak konkurencji. Jest klasą samą w sobie. Daje to wspaniałe poczucie bezpieczeństwa. Przestrogi_ Auto bardzo ale to bardzo szybkie jak na suva dobrze trzymające się drogi przez to szczególnie na początku łatwo się zapomnieć wydaje się że jedziemy wolniej kiedy de facto jedziemy za szybko i wchodzimy w zakręt w którym i tak się trzyma drogi. Nie zapominajmy o tym że jest to ciężkie auto, wciąż suv i że praw fizyki się nie oszukać a jeżdząc tym autem zapominamy o prawach fizyki przy przyśpieszaniu i łukach na mokrym i śliskim. Przypominamy sobie o nich gdy hamujemy ;) Plusem jest to że jak już wpadniemy w poslizg to znacznie łatwiej jest je wyprowadzić z poślizgu i to w zasadzie dodając gazu .
Komfort
5,0
Widoczność
Wspaniałe zawieszenie nie za twarde nie za miękkie idealne na polskie drogi. Widoczność nie ma samochodu na rynku w którym widoczność byłaby tak wspaniała. Jak w akwariumKamera cofania – może być, rozdzielczość w zupełności wystarczająca nie mniej jak jest mokra obraz jest zamazany. Poza tym linie na kamerze są statyczne i nie pokazują promienia skrętu pojadu. Dla osób które lubią gadzety lub mają problemy z parkowaniem może stanowić to problem. Mi to nie przeszkadza.
5,0
Ergonomia
Trzymając ręce na podłokietniku idealna pozycja za pietnaście trzecia, mało przycisków na kokpicie za to świetna jest ich fukcjonalność. Jednym ruchem ręki nie odrywając łokcia od podłokietnika obsługuje pokrętło nawiewów i klimatyzacji wewnetrzny obieg powietrza , podgrzewania foteli.Pozycja za kierownicą ergonomicznie idealna wszystko na wyciągnięcie ręki świetne zagłówki łatwo regulowane również kąt ich pochylenia co osobiście bardzo lubię szczególnie w długich trasach., siedząc jednak czujemy się jak w ciężarówce zyskujemy wspaniała widoczność ale uczucie jest troszkę dziwne(chyba przyczyną są głownie profile foteli i umocowanie ich i tak wysokie pomimo faktu iż samo auto jest bardzo wysokie) Po przesiadce z sedana wydaje mi się że pozycja w outbacku jest mniej cięzarówkowa przez co ma się wieksze wrażenie zespolenia z autem. (swietnie opisał to Thomas w autogefule że siedząc w forku jest wrażenie bardziej jak byśmy siedzieli na aucie niż w aucie. (Po 3 tygodniach użytkowania auta tak polubiłem tą pozycje że siedząc w każdym innym aucie kompactowym czuję się tak jak kiedyś czułem się siadając do porsche 911. Fotele skórzane są zbyt śliskie i maja słabe trzymanie boczne. (jednakże nigdy nie zsunołem się z fotela ;))(jest na to rozwiązanie jak radził Pan z salonu Subaru u tapicera z ok 4000 zł) – dorabiają boczki wydłuzają siedzisko , srodek robią z alcantary– chyba się na to skusze. Brak podparcia ledzwiowego. Pomimo tego wszystkiego fotele są wygodne nawet bardzo (to jest fenomenalne). Bagaznik bardzo pojemny możliwość zapakowania pod dach, pomimo wielkości porównywalnej w litrach do outbacka (bagaznik outbacka dłuzszy ale płytszy – funkcionalnie bagażnik outbacka jest dużo bardziej funkcionalny, rzadko bowiem zdarza się że ładujemy coś na coś łatwiej jest układać rzeczy jedna obok drugiej – dlatego właśnie funkcionalność outbacka jeśli chodzi o bagażnik jest większa ). Irytujace zbyt wolne zamykanie i otwieranie elektryczne pokrywy bagażnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetne odparowywanie szyb bardzo szybko działające. Brak nawiewu na tył.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super, nie jest to jednak auto dla piecioosobowej rodziny . Zdecydowanie 2 +2 :)
5,0
Wyciszenie
Do 160km/h super szczególnie gdy weźmiemy kształt auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla mnie do zaakceptowania porównując to co dostaję w zamian. Jeśli w aucie szukasz środka transportu z punktu a do b . To nie jest auto dla ciebie.Auto nowe więc co ma się psuć. Po pieciu latach części będą kosztować sporo ale czy naprawdę tak dużo? Jak to turbo ciśniesz wyniki powalają, jeździsz normalnie do zaakceptowania ok 10-12,4 w mieście na te osiągi ok. Trasa do 90km/h - 7-8l, 90 km/h- 120km/h -8,5 -11l, 140km/h i wyżej 11-16l
5,0
Stosunek jakość/cena
na 5+mechanicznie na 4+ całokształt
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 XT 241KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Forester IV Terenowy Facelifting