Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester IV Terenowy Facelifting

Piotrek, 5 lat temu
Silnik 2.0 XT 241KM 177kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 39 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Subaru Forester IV Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak pisałem - największy plus
Przeniesienie napędu : 4x4 i jazda po śniegu to bajka.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Drobne stuki z przodu przy skręcaniu... podobno ten typ tak ma...
4,0
Całokształt
Auto o bardzo dobrych właściwościach jezdnych, dużej przestrzeni dla pasażerów i akceptowalnym poziomie spalania. Nie jest to pewnie auto klasy premium ale mogę powiedzieć, że z pewnością ma charakter.
Wrażenia
5,0
Silnik
W wersji XT chyba największy atut. Bezproblemowe wyprzedzanie, miły dla ucha dźwięk, kiedy potrzeba oszczędny a kiedy ma dać frajdę z jazdy bardzo dynamiczny. Pewnie frajdy byłoby jeszcze więcej gdyby była skrzynia manualna.
4,0
Skrzynia biegów
CVT - mogłoby być lepiej. Czuć jak skrzynia trochę "dusi" moc silnika, szkoda że nie ma w opcji manuala, ale cóż - chyba żaden SUV o takiej mocy nie posiada takiej skrzyni biegów. Ogólnie jest ok - niemniej trzeba się trochę do niej przyzwyczaić, a jak się już przyzwyczaimy to można nawet ją polubić. Łopatki przy kierownicy zbędne.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry - auto prowadzi się bardzo pewnie. Zmienne warunki na drodze nie wpływają na komfort jazdy i pewność prowadzenia. Deszcz, śnieg nie robi większej różnicy. W warunkach zimowych tam gdzie inni się zatrzymują to auto dopiero się rozpędza.
4,0
Karoseria
Nie jestem znawcą lakierów ale uderzenie kamyka podczas jazdy w zasadzie równa się odpryskowi. Poza tym ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Przód i boki bardzo dobrze - przy cofaniu kamera.
3,0
Ergonomia
Tutaj kilka uwag. Seryjne skórzane fotele w XT to niestety jakaś porażka - powinno się je po zakupie od razu wymontować i przełożyć na takie z Levorga. Auto ma ponad 240 KM a siedzi się jak na ławce. Są za krótkie, boczne trzymanie prawie zerowe co powoduje, że na skórze przy ostrzejszym zakręcie po prostu się zsuwasz z fotela. Brak dobrych foteli to duży minus. Podobnie jak w przypadku foteli na seryjny system audio (nie mylić z Harman Kardon) spuszczę zasłonę milczenia. Marna jakość dźwięku i koszmarna wizualizacja infotainment spowodowała, że była to pierwsza jedyna rzecz, którą wymieniłem (fotele niedługo będą 2-gą). Trochę wkurzające są jeszcze rysujące się plastiki - fortepianowy połysk :) Poza tym wszystko ok. Materiały są dobrze spasowane i przyjemne w dotyku, nic nie stuka czy trzeszczy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom miejsca dla rodziny 2 + 2.
4,0
Wyciszenie
Seryjnie autko jest dość głośne jeśli chodzi o szumy. Jak pisałem wcześniej wymieniłem system audio, a przy okazji wyciszyłem wszystkie drzwi. Wszystkim takie działanie polecam, ponieważ przełożyło się to na poprawę komfortu podróżowania.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystkie benzyny RV, CX-5, palą podobnie jak FXT tj. średnio ok 9-10 l. Serwisy cenowo tak samo. Różnica jest taka, że tutaj mamy 50-80 KM więcej do dyspozycji od innych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie 5 gwiazdek. Nie znajdę w takiej cenie samochodu o podobnej charakterystyce silnika i właściwościach jezdnych - to jest dla mnie najistotniejsze. Gdybym oceniał pod kątem ergonomii (fotele itp. to ocena byłaby niższa)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria chłodnicy klimy - wszystko usunięte w ramach gwarancji. Niestety czasami podejście serwisu do klienta pozostawia wiele do życzenia. Kiedy zdarza się zadać jakieś pytanie co do zachowania auta, pierwszą odpowiedzią jest - "ten typ tak ma..." i trzeba się
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 XT 241KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Forester IV Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW
Średni koszt przejechania 100 km
64,00 zł
11,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Forester IV Terenowy Facelifting