Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Outback IV Crossover Facelifting

Pavulon, ponad rok temu
Silnik 2.5 i 173KM 127kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Outback IV Crossover Facelifting 2.5 i 173KM 127kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Auto skrajnie uniwersalne; wysoki prześwit i skuteczny napęd pozwala dojechać tam gdzie zwykłe auto nie dotrze, doskonałe zawieszenie da przyjemność z jazdy a płynna skrzynia CVT zapewni relaksujące warunki podróży przy relatywnie niewielkim zużyciu benzyny (o ile nie jesteśmy :"królami" lewego pasa i centrum zakorkowanych miast). Rozpieszcza dużą przestrzenią wnętrza, obszernym bagażnikiem, doskonałą widocznością i wysoką ergonomią. Są też wady; dynamika jest akceptowalna (daje radę ale czasem kosztem spalania i hałasu) a jakość lakieru i zabezpieczeń antykorozyjnych nie jest najwyższa,
Wrażenia
4,0
Silnik
Plusy: -cichy, -relatywnie oszczędny w większości sytuacji (średnie spalanie z 10t km 7.6l przy jeździe defensywnej) -dźwięk miły dla ucha, -wolnossący, brak turbiny i nadmiernych eko-komplikacji, łańcuch rozrządu, wtrysk pośredni umożliwiający LPG Minusy: -konieczne dolewki oleju, -ogólnie jak całe auto trochę "wynalazek"; wyższe koszty serwisu i konieczna przy obsłudze i eksploatacji wyższa kultura techniczna, -dynamika ledwie wystarczająca, -duże spalanie przy wyższych prędkościach i w mieście (przy 140 km/h 11l/100km),
5,0
Skrzynia biegów
Plusy: -płynna, komfortowa praca CVT, -efektywne przemieszczanie się przy bardzo niskich obrotach silnika, tym samym niskim hałasie w czasie jazdy, -łopatki zmiany biegów w standardzie, -"wirtualne biegi" dają radę w większości przypadków, -dość szybka reakcja przy redukcji. -przyjemny i relaksacyjny charakter pracy skrzyni, Minusy: -przy dynamicznym użytkowaniu lubi czasem pohałasować wysokimi obrotami,
5,0
Układ jezdny
Plusy: -bardzo dobra przyczepność w każdych warunkach, -skuteczne tłumienie nierówności, -niewielkie przechyły na zakrętach (wersja EU), -duży prześwit, -ogólnie wysoki komfort przy b.dobrych, właściwościach jezdnych, Minusy: -w niektórych sytuacjach nieco za twarde zestrojenie,
3,0
Karoseria
Plusy: -uniwersalność i funkcjonalność doprowadzona prawie do skrajności; ogrom przestrzeni oraz bagażnika, -łatwe zajmowanie miejsca w środku -prześwit, -dobrze zabezpieczone antykorozyjnie podwozie i elementy zawieszenia, wydech też daje radę, Minusy: -słaby lakier, rysuje się, widoczne liczne ślady po odpryskach, -widoczne nieliczne (ale są) rdzawe ślady w miejscach nie narażonych bezpośrednio na uszkodzenia, prawdopodobnie mści się brak ocynku i cienki lakier (co ciekawe auta z USA mają ten lakier dużo grubiej położony), -reflektory matowieją (a ponoć po lifcie poprawiono ten feler),
Komfort
5,0
Widoczność
Plusy: -doskonała widoczność w każdym kierunku, -bardzo duże szyby, wielkie lusterka, -wysoka pozycja za kierownicą poprawiająca widoczność, -kamera cofania dobrej rozdzielczości, Minusy: -brak fabrycznych czujników parkowania przód! i tył!! (najwyższa wersja wyposażenia!!!), -brak lusterka samo ściemniającego się (szyby są przyciemnione i tylko dlatego to nie przeszkadza ale w aucie za 200t nowym to gruba przesada, tym bardziej że wersje US mają takie w wyposażeniu).
5,0
Ergonomia
Plusy: -bardzo wysoka funkcjonalność całości z niewielkimi wpadkami, -duże, czytelne, łatwo dostępne przyciski i przełączniki, -dużo funkcjonalnych schowków, -czytelne zegary i proste menu komputera i nawigacji, -wnętrze solidnie poskładane z twardych ale dość ładnych plastików, które póki co wykazują dobrą trwałość. Minusy: -drobne uciążliwości; roleta bagażnika raczej dekoracyjna, rozkładanie kanapy bez otworu na narty, dość prymitywny i ubogi komputer pokładowy, nie funkcjonalny schowek na okulary,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Plusy: -działanie całości płynne i efektywne, -łatwa obsługa całego układu, -szybkie grzanie i chłodzenie, -wspomagający chłodzenie szyberach, -nawiew na tył, Minusy: -brak,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Plusy: -ogrom przestrzeni dla 5 osób na nogi i nad głową, -duży, ustawny bagażnik, -dodatkowa regulacja położenia oparcia tylnej kanapy, Minusy: -brak
5,0
Wyciszenie
Plusy: -jest cicho, nawet przy wysokiej prędkości Minusy: -słychać wysokie obroty przy dynamicznym wyprzedzaniu ale dźwięk okazjonalny i przyjemny,
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Plusy: -standardowe czynności serwisowe w cenach nie odbiegających od średniej, -podobnie koszty ubezpieczenia itd, Minusy: -niestandardowe czynności serwisowe wymagają dedykowanej, czyli droższej obsługi, -drogie ogumienie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto relatywnie niszowe w grupie podwyższonych kombi jest raczej atrakcyjną propozycją. Konkurencja typu Audi A4/A6 Allroad jest droższa/bardziej zawodna/kosztowniejsza w eksploatacji, XC70 podobnie, kompaktowe Focus Active, Octavia Scout czy Golf/Passat Alltrack są mniejsze, także niszowe, mają problemy z silnikami lub nie posiadają napędu na 4 koła przy podobnym poziomie cen. Ostatecznie wszystko zależy od jakości/ceny wybranego egzemplarza aczkolwiek ciężko o tą generację Outbacka po lifcie z silnikiem benzynowym w wersji nie US (diesle to najczęściej "miny", a auta z USA wystarczy obejrzeć aukcje na Bidfaxie).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Aktualnie brak awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Aktualnie brak awarii.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i 173KM 127kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Outback IV Crossover Facelifting 2.5 i 173KM 127kW
Średni koszt przejechania 100 km
57,00 zł
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Outback IV Crossover Facelifting