Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Outback IV Crossover Facelifting

Król Bezdroży, 7 lat temu
Silnik 2.0 D 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 67 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Subaru Outback IV Crossover Facelifting 2.0 D  150KM 110kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Połączenie symetrycznego napędu 4x4 z bezstopniową skrzynią CVT w przypadku diesla w praktyce wyszło Subaru bardzo dobrze. Pół gwiazdki odjąłbym z jakość wykończenia, ale napęd detronizuje tę wadę. Zresztą najnowsza edycja dużo lepiej się prezentuje w tej kategorii.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super elastyczny i dobrze współgra ze skrzynią. Po "zawirusowaniu" do 180KM/400Nm naprawdę wystarczająca dynamika. Seryjnie na hamowni wyszło tylko 137KM i 330Nm więc różnica jest kolosalna. Przyspieszenie poniżej 8 sek do "setki" i maks w okolicach 220-230kmh. CVT wytrzymuje do 400Nm. Większy moment i moc możliwa po zdjęciu DPFa czego nie polecam.
4,0
Skrzynia biegów
Dwie skrzynie w jednej lub nawet trzy. Bezstopniowa ze stałymi obrotami w okolicach 2100obr., po wciśnieciu gazu przechodzi w tryb 7 stałych biegów. Ponadto tryb manualny z manetkami w kierownicy - błyskawiczna reakcja. W trybie D trzeba się przyzwyczaić do pływających obrotów i ślizganiu się na konwerterze do 40-60kmh.
5,0
Układ jezdny
W CVT nie ma wiskozy tylko sprzęgło wielopłytkowe. W włączoną kontrolą trakcji mega bezpieczny. ABS dość szybko stabilizuje pojazd. Z wyłączoną daje możliwość chodzenia bokiem szczególnie w zimie, ale z dużym poczuciem kontroli. Automatyka nie wyłącza się zupełnie reagując po pewnych czasie i nie ABSem tylko właśnie blokując dyfry. W praktyce idziemy bokiem bardzo pewnie i po chwili nas delikatnie prostuje. O kręceniu bączków nie ma jednak mowy :).
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusyterka, kamera cofania... jest ok.
5,0
Ergonomia
Jeszcze analogowo bez dotyku czyli jak dla mnie dobrze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód za 150 tys. i nie ma nawiewów na twarz z tyłu...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód ma więcej miejsca w środku niż BMW X6... naprawdę jest ogromny.
4,0
Wyciszenie
Jest ok jak tej klasie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najtańszy przegląd okolicach 800pln a najdroższy 2400pln, więc jest ok.
4,0
Stosunek jakość/cena
Płaci się za boxera i układ napędowy który jest lepszy dla niektórych niż "torseny" quattro i xdrive.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie od łokcia wgłębienie w tapicerce drzwi oraz po słychaniu audio z iPhona po 1h wyskakuje błąd urządzenia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniona turbina przy 50 tys. z uwagi na wyciek zewnętrzny. Na gwarancji bez problemów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Outback IV Crossover Facelifting 2.0 D 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Outback IV Crossover Facelifting