Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru XV I Crossover Facelifting

adamXV, 7 lat temu
Silnik 2.0i 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru XV I Crossover Facelifting 2.0i 150KM 110kW 2016-2017 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Auto nie jest doskonałe, nie ma takich. Założenie producenta, czyli zgrabny crossover do miasta i na wypady poza zrealizowane na 5 z plusem. Bardzo przyjemny w prowadzeniu i dość komfortowy jak na klasę pojazdu, nie jest to segment premium ale jest naprawdę wart wydanej kasy. Nie dla szpanu i lansu, dla mnie skrojony jak na miarę. Nie da się go nie lubić. Jeśli bardzo podobają Ci się nowe modele Lexusa to prawdopodobnie XV nie jest dla Ciebie, żadne Subaru nie jest wtedy dla Ciebie...taka dygresja na temat podejścia dwóch producentów aut do motoryzacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik świetnie brzmi, nie jest to rakieta ale jest dość zrywny i do przepisowej jazdy więcej niż potrzeba, bez turbiny (więc potrzeba wyższych obrotów do wyprzedzania) za to konstrukcja jest pancerna.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę ciężko wchodzą biegi ale pewnie, urok skrzyni manualnej napędu 4x4 subaru, wyraźnie czuć zazębienie, tak jak lubię.
5,0
Układ jezdny
Auto jedzie jak po szynach, pewnie i bezpiecznie, zakręty to przyjemność, łapię się na tym że jeżdżę o wiele szybciej niż autem z napędem na jedną oś, gdzie wcześniej była 40/50 teraz jest przynajmniej 70...i nic, jak przyklejony, banan z twarzy nie schodzi, prawdziwy 4x4 robi swoje. Ponoć w starszych egzemplarzach przód ucieka trochę na śliskim, ja nie zaobserwowałem, w ogóle ciężko go z równowagi wyprowadzić. Generalnie komfortowo i przyjemnie(zaskoczenie jak na tą klasę auta).
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność super, siedzi się wyżej jak w SUV ale pozycja za kierownicą jest jak w osobówce zwykłej, dla mnie ok, kamera cofania na plus, brak czujników parkowania tylko.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i nie trzeba się zbyt długo uczyć auta
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tryb full auto działa idiotycznie, sam zmienia natężenie i kierunek nawiewu, bez sensu, nastawiam więc ręcznie skąd ma wiać, siłę nawiewu i temperaturę wtedy wszystko jest tak jak trzeba. Bardzo dobrze chłodzi i tak samo grzeje, odparowuje szyby także szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to Superb od Skody ale na tą wielkość auta jest zaskakująco dużo miejsca jak i z tyłu tak i z przodu. Bagażnik trochę mały ale w Golfie jest identycznej pojemności więc, cóż...właściwie to nam wystarcza (2+1). Podróżuje się komfortowo wszystkim.
4,0
Wyciszenie
W poprzedniej wersji wieszają właściciele psy na tym aucie, po liftingu poprawiono to i owo, nie wiem jak bardzo bo nie jeździłem starszymi ale dla mnie jest przyjemnie, w mieście cicho,dobrze tłumi zewnętrzne odgłosy, w trasie trochę głośno powyżej przepisowej prędkości (pow.140) od kół i wiatru ale nie jest to limuzyna segmentu premium więc hałas jest taki sam jak w reszcie tego typu aut, poza tym zawieszenie jest przyjemnie sprężyste więc trasa nie jest męczarnią (chyba że chcecie drzeć pow 140/150- tak będzie głośno, aerodynamika małej cegłówki robi swoje)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis ponoć drogi, nie wiem ja na razie nie narzekam. Spalanie takie se...4x4 potrzebuje trochę więcej niż RWD lub FWD więc nie przy emeryckiej jeździe (głównie miasto)zawsze ponad 9litów, w trasie można zejść poniżej 8.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ma trochę niedociągnięć, ale to są detale: lusterka trzeba składać ręcznie przyciskiem, nie można zsynchronizować ich z centralnym zamkiem, brakuje trochę nawiewu dla pasażerów z tyłu, podłokietnik z przodu dość krótki, plastikowe aluminium (które króluje w większości aut teraz)...szukam trochę na siłę by nie było za słodko
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru XV I Crossover Facelifting 2.0i 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru XV I Crossover Facelifting