Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Baleno III

Leon, 4 lata temu
Silnik 1.2 DualJet 90KM 66kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Baleno III 1.2 DualJet 90KM 66kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestronność nadwozia oraz wielkość bagażnika w segmencie B - robi wrażenie.
5,0
Całokształt
Jestem starym kierowcą o konserwatywnych poglądach na motoryzację. Kupowałem zawsze auta na dłużej, nowe, ale takie, które były już jakiś czas w produkcji, najchętniej po lifcie. Kiedy wybierałem kolejne auto miejskie w finale mojego castingu został Yaris 1,5 i Suzuki. Baleno wygrało, a zakup przyspieszyłem, bo model wycofywano z oferty europejskiej. Ten samochód to inżynierski majstersztyk. Toyota po przejęciu indyjskiej fabryki Baleno produkuje go pod nazwą Glanza prawie bez zmian. Auto jest niewielkie, ale z bardzo obszernym wnętrzem, dużym (jak na segment B) i praktycznym bagażnikiem. Jest bardzo lekkie, ale nadwozie jest sztywne. Silnik tradycyjnie 4-cylindrowy, wolnossący, ale bardzo ekonomiczny i jednocześnie dynamiczny, lekko i precyzyjnie chodzi lewarek skrzyni biegów. Sylwetka bez modnych ekstrawagancji, za to długo świeżo wyglądać, tak jak to było z Yarisem 1, którym kiedyś jeździłem. Auto przejechało dotąd dopiero 19 tys. km, wiec trudno mówić o trwałości, chociaż znając Suzuki wierzę, że będzie dobrze, bo mam dobre doświadczenia ze Swiftem 1, Alto i Vitarą. Ponieważ nie macam stale podczas jazdy deski, więc twarde plastiki mi nie przeszkadzają, zresztą w Vitarze za ponad 100 tys. zł też są podobne tworzywa. Ważne, że wszystko jest dobrze spasowane i nic nie trzeszczy. Rekordowo niska masa to małe spalanie w mieście i dobra dynamika, a niski Cx to małe spalanie na trasie, wysoka prędkość max. i niewielki hałas opływającego powietrza. Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić, to przy moich 180 cm wzrostu dotykam włosami podsufitki na tylnej kanapie, no i jeden zamykany schowek to mniej niż ma Yaris. Za to są duże wnęki w drzwiach, kieszeń w oparciu pasażera i spore korytko na tunelu środkowym. Auto jest w wersji premium, więc ma wszystko czego potrzebuję, a i tak wypada korzystniej cenowo niż uboższy Yaris. Dodatkowym plusem jest 12-letnia gwarancja korozyjna nadwozia. Niczego lepszego mi nie potrzeba.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny kompromis osiągów i spalania czterocylindrowego wolnossącego silnika, dobra kultura pracy. Silnik chętnie wkręca się na obroty i ma przyjemny lekko basowy gang podczas dynamicznego przyspieszania.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, lekka zmiana biegów, dobrze dobrane przełożenia. Jednak podczas włączania wstecznego czasem trzeba dwa razy "mieszać" lewarkiem, żeby wrzucić bieg.
4,0
Układ jezdny
Wystarczająco precyzyjny, dobrze dobrana siła wspomagania i pewne prowadzenie. Niska masa auta sprawia, że dość wyraźnie odczuwa się silne podmuchy bocznego wiatru przy przejeżdżaniu obok barier dźwiękochłonnych, łatwo to skompensować kierownicą. Zaskakujące, że puste, lekkie auto prowadzi się podobnie dobrze, jak załadowane.
5,0
Karoseria
Wygląd to rzecz gustu, ale bez ekstrawagancji stylistycznych nie zestarzeje się wizualnie, podobnie jak ciągle dobrze wyglądający Swift 2.
Komfort
4,0
Widoczność
Stosunkowo niska szyba przednia to mniejsze nasłonecznienie, ale i trudniejsza obserwacja sygnalizatorów nad jezdnią. Wysoka krawędź tylnej szyby też trochę zmniejsza widoczność do tyłu ogólnie jednak jest dobrze.
5,0
Ergonomia
Trudno się przyczepić, wszystko czytelne, jak to w japońskiej konstrukcji.Może znaki na wyświetlaczu komputera mogłyby być nieco większe - dla starszych osób. Wolałbym też, żeby zegar był oddzielnie wyświetlany, np na podszybiu lub na wyświetlaczu radia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą silnik nagrzewa się wolniej, niż w poprzednich moich autach benzynowych. To pewnie efekt wyższej sprawności energetycznej silnika - mniej energii idzie w ciepło, podobnie jest w dieslach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest w sam raz, z tyłu mnóstwo miejsca na nogi (jak na auto do 4 m długości), jednak odległość od siedzenia do podsufitki mogłaby być nieco większa. Wysocy pasażerowie mogą dotykać głową podsufitki.
4,0
Wyciszenie
Niskie szumy w trasie, w mieście też jest ok. Słychać trochę silnik podczas postoju, jak na tę klasę jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali i jest prawdopodobnie mało awaryjny. Jako podstawowy olej silnikowy producent zaleca nietypowy 0w16 (jak do hybryd), który jest nieco droższy, dopuszcza się jednak stosowanie innych, bardziej powszechnych i tańszych olejów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie było konkurencji z podobnym wyposażeniem i o takich parametrach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak poprzednio - brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DualJet 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Suzuki Baleno III

Liczba wpisów: 10

Suzuki Baleno III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Suzuki Baleno III