Szukaj

Informacje o Suzuki Baleno III

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Trzecia generacja Suzuki Baleno zadebiutowała na rynku w roku 2016, powracając do oferty japońskiej marki po czternastu latach od zakończenia produkcji drugiej generacji. Obecnie jednakże nie jest już kompaktem, a pięciodrzwiowym hatchbackiem z segmentu B. W ofercie Suzuki na Europę jest także klasyfikowany jako następca modelu SX4. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, zaprezentowany w roku 2015, prototyp noszący nazwę IK-2. Suzuki Baleno III zostało zaprojektowane według zasad „Liquid Flow” – nowej koncepcji stylistycznej japońskiej marki. Model zbudowano na nowej platformie podłogowej, stworzonej w ramach projektu Suzuki Next 100.
czytaj więcej
Powagosław

Całkiem zgrabne, niebrzydkie auto do codziennej jazdy, w dodatku o rozmiarach konkurujących z segmentem C. Ale jeśli to auto dla tych, u których wygląd zewnętrzny auta ma trzeciorzędne znaczenie, czy ktokolwiek wybierze Baleno zamiast np. Skody Fabii?

~Powagosław
Luzacjusz

Auto dla przeciętnego Polaka. Takiego z rodziny 2+1, w której ojciec ma 172 centymetry wzrostu, zarabia średnią krajową, czyta pół książki rocznie i marzy, żeby wyjechać stąd i nie wrócić. Może za kierownicą Baleno, auta absolutnie przeciętnego.

~Luzacjusz

Suzuki Baleno III – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~Jano
Suzuki Baleno III
Hatchback 5d 1.2 DualJet 90KM 66kW
Samochód idealny ! Silnik i skrzynia - rewelacja ! Bezawaryjny absolutnie ! nie ma konkurencji ! Jeśli ktoś twierdzi ,że ma to jest bogatym człowiekiem , którego stać na ładowanie pieniędzy we francuskie lub niemieckie gówno. Spalanie 3,7 - 5,3 - nieprawdopodobne niskie. V-max 189km/h GPS 200km/h - licznik. Przyśpieszenie jak ktoś umie jeździć zejdzie poniżej 12 sek. - rewelacja . Ilość miejsca dla pasażerów bardzo duża - nie ma konkurencji w tej klasie . Z minusów nisko osadzona górna krawędź przedniej szyby i miękka blacha . Zastosowanie wosku w profilach wewnętrznych zabezpieczy samochód na lata. Plastiki mnie nie interesują choć u mnie jest Ok , gdyż w niemieckich samochodach plastiki podziwia mechanik a nie użytkownik. Jeździłem wieloma niemieckimi samochodami i wszystkie bez wyjątków były skarbonką bez dna , Natomiast Japońskimi Samochodami robiłem ponad 400 tys bez awarii i ruszania rozrządu .W Suzuki i Toyocie koszty serwisu to : olej, klocki , opony i świece . Już nigdy nie wsiądę do niemieckiego gówna !
4,9
~Wojciech
Suzuki Baleno III
Hatchback 5d 1.2 DualJet 90KM 66kW
Po 5 latach jazdy i niemal 100 000 km za kółkiem Balena muszę przyznać, że był to bardzo udany zakup. To co cieszy na codzień najbardziej to duża przestronność wnętrza przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych i wysoka bezawaryjność. Nie można też nie wspomnieć o bardzo niskim zużyciu paliwa. Generalnie praktyczne i oszczędne auto. Jeżeli chodzi o wady Balena to z pewnością słaba jakość materiałów we wnętrzu to największa bolączka, choć te miejsca których dotyka się najwięcej czyli kierownica i lewarek skrzyni biegów wykończone są przyjemną skórą. W moim egzemplarzu lubią skrzypiec zawiasy w drzwiach, zwłaszcza przy upałach i co parę miesięcy musze je przesmarowac.
4,7
~Mirek
Suzuki Baleno III
Hatchback 5d 1.2 DualJet 90KM 66kW
75 000km zaliczone. Autem jezdze cztery lata i w tym czasie rozszczelnila mi sie klimatyzacja, obicia siedzisk foteli zrobily sie brzydkie(slaba jakosc tapicerki), zawieszenie z tylu mocno trzepie na nierownosciach , firmowe dywaniki sie rozlecialy, plastiki juz w nowym aucie wygladaly slabo, wiec teraz latwo sie domyslic...Ale to tyle jesli chodzi o minusy. Silniczek rewelacja,spalanie az milo popatrzec na wyswietlacz komputera, skrzynia ok, hamulce tez(wszystkie tarczowe, a to nieczesto spotykane w autach segm"B" ) Auto swietnie sobie radzi tak w miescie jak i na dlugich trasach, kupa miejsca w srodku i duzy bagaznik, bardzo dobre swiatla( biksenony) ,absolutnie nic sie nie psuje(poza wspomniana klima). Stac mnie w sumie na jakies inne nowe, ale cos mi sie wydaje,ze moj baleron zostanie ze mna jeszcze ladne kilka lat:)
Średnie spalanie dla Suzuki Baleno III
4,9 – 5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Suzuki Baleno III
Hatchback 5d 1.2 DualJet 90KM 66kW
Spalanie na poziomie 4 litrów jest możliwe , ale trzeba się postarać. Każdy dodatkowy pasażer ma znaczenie i utrzymanie tak niskiego spalania robi się trudne. Przy rozsądnej jeździe po mieście można się zmieścić pod 5-ką. Jednak jak ktoś ma ciągoty do szybkich startów spod świateł ewentualnie lubi innych uczyć jazdy to spalanie skoczy. Silnik żwawy i dość elastyczny. Podpowiedzi komputera nawet przy eko jeździe traktować z umiarem , ważniejsza jest intuicja. Wartości wyliczone kalkulatorem nie z komputera.
4,4
Suzuki Baleno III
Hatchback 5d 1.0 BoosterJet 110KM 81kW
Nie wiem skąd opinie o tym, że pali jak smok. W trybie mieszanym- trochę miasta, trochę trasy, spalanie nie przekracza 4,5 litra. Przy jeździe samą trasą spalanie ok 4 litrów na 100 km. Jeżdżę przepisowo, nie cisnę, ale też nie turlam się jak emerytka ;)
5,2
Suzuki Baleno III
Hatchback 5d 1.2 DualJet 90KM 66kW
Bawiąc się w ekojazde, bez pasażerów i bagażu, można na trasie osiągnąć nawet wynik ok 3.5 litra. Jadąc na autostradzie z prędkością przelotową 160, albo przy dużych mrozach jeżdżąc na krótkich trasach można przekroczyć 7 litrów. Natomiast standardowe spalanie przy jeździe 80% miasto, 20% poza miastem oscyluje między 5 a 6 litrów.
Suzuki Baleno III