Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Ignis II Hatchback

wikr biuro@rubit.koscianpl, 15 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 94KM 69kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 77 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Ignis II Hatchback 1.3 i 16V 94KM 69kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jest wszystko co powinno być we współczesnym samochodzie wykonane w prosty niezawodny sposób- całość świetnie trzyma się kupy, nic nie puka nic nie dzwoni i ostro posuwa do przodu. Pozdrawiam wszystkich użytkwników IGNISA
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Do wymiany kwalifikują się tarcze hamulcowe i klocki
Karoseria : Do wymiany kwalifikują się amortyzatory tylne
5,0
Całokształt
Zgrabny samochodzik zwinny i ekonomiczny ale również bezusterkowy. Mimo, że niewielki zewnetrznie to pojemny wewnątrz. Az zastanawiające dlaczego ludzie mało go kupowali i producent zaniechał produkcji tego model - moim zdaniem szkoda
Wrażenia
5,0
Silnik
Zrywny i dynamiczny do III biegu, później trzeba przeciągać na obrotach aby uzyskać ponadprzeciętną dynamikę. Nie uważam aby był zbyt głośny
4,0
Skrzynia biegów
nie ma problemów z załączaniem biegów a jedynie z wstecznym trzeba uważać i starannie włączać. Sprzęgło oczywiście musi być właściwie wyregulowane.
4,0
Układ jezdny
Nie ma problemów ze zwrotnoścoą pojazdu i szybką jazdą po równych nawierzchniach. Natomiast na poprzecznych garbach samochód ma tendencję do podskakiwania tyłem. U mnie po 80000km tylne amortyzatory kwalifikują się do wymiany. Ich koszt to ok.350zł
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki doskonała. Duże lustra boczne ułatwiają obserwację drogi. Do tyłu widoczność również wystarczająca, ale trzeba opuścić zagłówki tylnych siedzeń.
5,0
Ergonomia
nie ma problemów do narzekań,ale wskazana regulacja wysokości fotela kierowcy. W moim aucie nie ma takowej i ja przy wzroście 175cm miałem fotel w stosunku do kierownicy i szyby przedniej trochę za nisko. Podłożyłem po prowadnice fotela listwy o grubości 3cm i jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma problemów do narzekań. Dmuchawa wydajna na I biegu, wyjątkowo przy potrzebie szybkiego schłodzenia nagrzanego wnętrza używam II biegu dmuchawy. Klimatyzacja bardzo wydajna i w czasie jazdy wystarch I bieg dmuchawy pzry wysokich tempreaturach na zewnatrz /28-30 0C/
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako kierowca czuję sie swobodniej niż w sceniku a ponadto jest więcej miejsca na drobiazgi w stosunku do scenika I generacji. Pasażerowie tylnych siedzeń również nie narzekają, pod warunkiem, że jest ich dwóch. Dzieci swobodnie mieszczą w ilosci trzech osób.
4,0
Wyciszenie
Przy normalnej jeździe t.j. miejskiej i sosowej do 100km/h głównym hałasem jest szum opon. Przy większych szybkościach słychać oprócz opon również warkot silnika i szym wiatru opływającego karoserię. Nie jest to jednak hałas uciążliwy i podobny był przy jeździe scenikiem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam zamontowaną świetną instalację gazową PRINS, Średnie zużycie gazu jeśli prowadzi żona wynosi 7 do 7,5 l/100 natomiast gdy jadę ja konkretnie ale nie waryjacko to z klimą dochodzi do8,6lgazy na 100km. Zanaczam, że nie tankuję jauchy na orlenie lecz paliwa na Statoilu, Shelu lub BP.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja jestem zadowolony - kupując auto krajowe bezwypadkowe i bez jakichkolwiek uszkodzeń po przebiegu ok 60.000km, z pełnym wyposażeniem oraz dodatkowo zamontowaną instalacją gazową zapłaciłem 29.000zł. Przejechałem ponad 15.000km bez jakichkolwiek problemów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak usterek - żadnej interwncj serwisu w okresie gwarancyjnym. Uwaga: pomimo wykonywania przeglądów w autoryzowanej stacji Suzuki Auto Wache w Poznaniu, pierwsza właścicielka jeździła z rozbierznością kół przednich 5,5mm. Doprowadziło to do zużycia opon na przebiegu ok 55.000km. Ja wsiadając do odkupionego auta pozcułem jego nieprawidłowe prowadzenie i zaraz dokonałem stosownej korekty zbieżności.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły żadne usterki-wszystko jest sprawne. Obecnie po przebiegu 80.000km do wymiany kwalifikują się tylne amortyzatory oraz przednie tarcze hamulcowe wraz z klockami.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 94KM 69kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Ignis II Hatchback