Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki S-Cross

TheRealIzzi, 2 lata temu
Silnik 1.4 BOOSTERJET 129KM 95kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki S-Cross 1.4 BOOSTERJET 129KM 95kW od 2021 - Oceń swoje auto
3,36
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
2,0
Całokształt
Uwaga! Rzetelna opinia użytkownika. S-Crossa kupiłem w styczniu 2022 r. po narodzinach dziecka. S-Cross był absolutnym królem excela. W cuglach wygrał z Renegadem, Proceedem, Karoqiem i CX-30. Na papierze było super: dobre wyposażenie (wersja premium), niskie spalanie, sporo miejsca w środku. A wszystko za o wiele niższą cenę niż u konkurencji. Na jeździe testowej też było ok (jeździłem wersją Elegance, Premium nie była dostępna jako demo). I tu kończy się bajka. Niestety auto koszmarnie traci w codziennym użytkowaniu. Jest fatalnie niedopracowane, o czym niżej. Po pierwsze, komfort. Wersja Premium ma tragiczne fotele. Po pierwszej jeździe 300 km przez cały weekend bolał mnie kręgosłup. Musiałem iść z tym do lekarza. Podobnie zresztą było po przejechaniu 2 tras po 200 km. W innych autach nie miałem takich problemów (a trochę ich miałem). Po drugie, akustyka. Auto w ogóle nie jest wyciszone. Nie da się tym jeździć dłużej powyżej 120 km/h. Dłuższa jazda z prędkością autostradową powoduje ból głowy. Dosłownie. Po trzecie, multimedia. Auto posiada masę irytujących przeszkadzaczy, całkowicie nieintuicyjnych. Na przykład notorycznie na ekranie komputera pojawia się informacja o dozwolonej prędkości, zasłaniając inne informacje. Można to wyłączyć, ale trzeba przełożyć rękę przez kierownicę, aby nacisnąć "patyk". A to zaś jest wyjątkowo niebezpieczne i nieergonomiczne. W wersji Premium jest też tragiczne radio. Jeśli w trasie lubisz słuchać audiobooków, to w S-Cross o tym zapomnij. Hałas połączony z fatalnym radiem skutecznie Ci to uniemożliwią. S-Cross ma też więcej wad, o czym w dalszej części opinii. Auto ma też swoje plusy. Obiektywnie bardzo mało pali. Posiada bardzo dobrą dynamikę, jak na takie gabaryty. Jest bardzo obszerne w środku, a przy tym kompaktowe na zewnątrz. I jeśli chcesz kupić sobie tanie wozidło do jazdy "wkoło" komina, to będzie ok. Niestety, widać że S-Cross jest samochodem niedopracowanym. Zabija przyjemność z jazdy i przyjemność z posiadania. Auto kupiłem kierując się logiką i bardzo tego żałuję. Przejechałem nim niecałe 3.000 km i sprzedałem. Straciłem na tym kilka tysięcy złotych, ale teraz czerpię przyjemność z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
To najmocniejszy punkt tego samochodu. Dobry, zrywny i ekonomiczny.
2,0
Skrzynia biegów
Bardzo słaby manual. Niestety często zdarzało się, że 3 lub 4 bardzo topornie wskakują. Czasami bywało to wręcz niebezpieczne (np. na skrzyżowaniach). W porównaniu z manualem w Mazdzie, Seacie czy Hyundaiu to bardzo słaba skrzynia.
3,0
Układ jezdny
Układ niestety jest jak z gumy. Auto nieco usztywnia się przy wyższych prędkościach, ale do precyzji jest mu bardzo daleko. Niestety takie zestrojenie całkowicie zabija przyjemność z jazdy.
2,0
Karoseria
Plastik aż śmierdzi. Szczególnie w wersji Premium. W codziennym użytkowaniu nie jest to aż tak irytujące, jednak karoseria jest niczym z auta sprzed 15 lat. Ale może klienci Suzuki to lubią...
Komfort
5,0
Widoczność
Tu jest poprawnie, szczególnie jak na tak duże auto.
2,0
Ergonomia
Niestety wstyd Suzuki! Jak można w 2022 r. wypuścić auto, w którym komputerem steruje się przy pomocy patyka na desce rozdzielczej. Mało tego używałem na jazdach testowych, ale w codziennej jeździe jest to niezwykle irytujące i niebezpieczne. To o wiele bardziej denerwujące, niż możesz sobie wyobrazić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu..
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Za te pieniądze znakomita.
1,0
Wyciszenie
Wyciszenia brak.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo tani serwis w Suzuki.
2,0
Stosunek jakość/cena
Na pierwszy rzut oka wygląda jak okazja. Niestety auto jest tak koszmarnie zacofane technologicznie, że powinno się je porównywać z poprzednią wersją Tucsona, lub Sportage. Możesz kupić to auto tanio, tylko po co? Lepiej dołożyć 10.000 zł do Renegade lub Karoqa, albo 15 tys. zł do Mazdy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem to auto za krótko, aby pojawiły się jakieś usterki
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem to auto za krótko, aby pojawiły się jakieś usterki

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 BOOSTERJET 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki S-Cross 1.4 BOOSTERJET 129KM 95kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki S-Cross