Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki S-Cross

Piotr, ponad rok temu
Silnik 1.5 DualJet Strong Hybrid 116KM 85kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki S-Cross 1.5 DualJet Strong Hybrid 116KM 85kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dobrze pracujący, ekonomiczny oraz 4 cylindrowy
Przeniesienie napędu : nie spodziewałem się tak płynnej pracy skrzyni zautomatyzowanej przy codziennym użytkowaniu w mieście i drogach podmiejskich
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z tego auto i zdecydowanie kupiłbym to auto ponownie, ma swoje drobne wady jak przeciętne wyciszenie przy prędkościach powyżej 120km/h, bujanie podczas zmiany biegów przy gwałtownym przyspieszaniu czy miejscami twarde choć bez jakichkolwiek uwag spasowane materiały wewnętrzne lecz na koniec dnia korzyści których jest zdecydowanie więcej niż minusów przeważają i tworzą z tego auta naprawdę udaną maszynę która bez najmniejszych problemów dowiezie kierowcę i na koniec świata jeśli będzie taka potrzeba przy okazji nie wykorzystując przy tym zbyt dużo paliwa dzięki systemowi hybrydowemu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Oszczędny, 4 cylindrowy silnik dobrze współpracujący z układem hybrydowym w codziennej eksploatacji, w mieście w ponad połowie czasu wyłącza się, a auto korzysta tylko z silnika elektrycznego. Nie czuć wibracji przy odpalaniu czy też gaszeniu silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Ma swoje dobre i złe strony, zacznijmy od dobrego, bardzo płynna w mieście, na początku przed jazdą testową miałem wątpliwości co do tego jak to działa, ale wrażenia z jazdy na koniec dnia były bardzo pozytywne. Dodatkowo bardzo szybko redukuje biegi jeśli zajdzie taka potrzeba, byłem przyzwyczajony do klasycznej skrzyni hydrokinetycznej i przy redukcji wymagała 1-1.5sek natomiast tutaj nic takiego nie występuje i auto natychmiast jest gotowe do gwałtownego przyspieszenia. Jeśli już jesteśmy przy gwałtownym przyspieszaniu to największym minusem jest zmiana biegów przy pedale wciśniętym do podłogi, odczuwalne jest "bujanie" przy zmianie biegów które można nieco zniwelować odpuszczając gaz informując samochód że powinien zmienić bieg, ale po to jest automat żeby bawić się w takie coś, osobiście dałbym tej skrzyni 3,5/5 za całokształt w mieście gdzie pracuje bardzo płynnie, faktycznie istnieją fizyczne zmiany biegów redukujące wycie silnika jak często ma to miejsce w skrzyniach bezstopniowych, natomiast największym minusem jest tak jak wspomniałem bujanie przy gwałtownym przyspieszaniu.
4,0
Układ jezdny
do miasta świetnie się nadaje, lekki oraz precyzyjny, drogi krajowe także jest dobrze auto jedzie na wprost bez zbędnych korekt toru jazdy, natomiast drogi ekspresowe oraz autostrady wymagają nieco więcej uwagi, lecz w tej sytuacji pomaga system aktywnego utrzymania na pasie ruchu który w pewien sposób usztywnia układ kierowniczy i auto staje się pewniejsze w prowadzeniu.
3,0
Karoseria
porównując do Vitary którą także patrzyłem w salonie sprawia wrażenie zdecydowanie lepszej wykonanej, natomiast jak każde auto tego producenta jest lekkie przez co jest podatne na silne boczne podmuchy wiatru przy prędkościach autostradowych.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, duże szyby, lusterka, łatwość wyczucia rozmiarów auta tuż po pierwszej jeździe testowej, parkowaniu dodatkowo ułatwia dość płaski przód auta oraz tył przez co możliwe jest parkowanie na wyczucie choć dobrą robotę robią także kamery 360stopni
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, fizyczne przyciski klimatyzacji, nad lewym kolanem jest drobna półka na różne drobiazgi oraz przyciski wyłączające esp oraz systemy bezpieczeństwa z delikatnymi wystającymi kropkami ułatwiającymi wyczucie ich pod palcem. W kieszeniach w drzwiach mieszczą się 1.5l butelki z wodą, w podłokietniku oraz schowku przed pasażerem także zmieści się sporo rzeczy, a stacja multimedialna (w mojej wersji 9") za każdym razem łączy się bez najmniejszych problemów z android auto. Oświetlenie wewnętrzne kabiny także jest niczego sobie choć polecam wymienić na LED tak samo lampkę w bagażniku, koszt niewielki ale efekt (w szczególności w bagażniku)ogromny
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto bardzo szybko się grzeje w zimę oraz chłodzi latem, podgrzewane siedzenia w zimę już po 2min są gorące co jest bardzo dużym plusem. Jedną gwiazdkę zabieram za brak grzanej kierownicy, gdzie w aucie za 130tyś już powinno być to w standardzie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Spora ilość przestrzeni wewnątrz spokojnie siadam sam za sobą (185cm), 4 osoby mogą komfortowo podróżować. Bagażnik przeciętnych rozmiarów ponieważ podłogi bagażnika nie da się obniżyć bo pod nią chowają się baterie.
4,0
Wyciszenie
powyżej 120km/h robi się już głośno, natomiast przy miejskim użytkowaniu auto pracuje naprawdę cicho i jest czasami problem w usłyszeniu silnika spalinowego ze środka kabiny gdy akurat pracuje doładowując baterie systemu hybrydowego.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo tani samochód do codziennej eksploatacji, tylko i wyłącznie tankowanie paliwa, pełen zbiornik mieści ok 45l.
5,0
Stosunek jakość/cena
tanio to już było, tak jak wspomniałem wyżej auto kosztowało mnie ponad 130tyś zł, ale za te pieniądze nie dostałbym podobnie wyposażonego auta z napędem hybrydowym oraz taką ilością miejsca wewnątrz więc uważam to za dość dobry stosunek ceny do tego co za nią otrzymujemy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak jakichkolwiek usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak jakichkolwiek usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 DualJet Strong Hybrid 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki S-Cross