Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift III Hatchback

Gadugadu, 12 lat temu
Silnik 1.0 i 53KM 39kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 136 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki Swift III Hatchback 1.0 i 53KM 39kW 1996-2004 - Oceń swoje auto
3,46
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niezawodność
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : fatalna wentylacja / ogrzewanie, Nawiew działa b.głośno i niestety jest mało wydajny, słabo osusza szyby!
2,0
Całokształt
Zgadzam się z większością komentarzy odnośnie niezawodności auta. W zasadzie przez cały okres użytkowania byłem z niego bardzo zadowolony. Swift to pewność, że dojedziesz tam, gdzie zaplanowałeś/aś. Wiadomo, komfort auta nie jest najwyższy, ale trzeba być realistą - Suzi to ekonomiczne auto miejskie. Jest jednak jeden element, o którym bardzo rzadko się wspomina, a dla mnie osobiście jest szalenie ważny, a mianowicie bezpieczeństwo. Z racji gabarytów auta, ale także niezwykle cienkich blach (potrafią wgnieść się podczas mycia/pastowania karoserii), bezpieczeństwo bierne jest bliskie zeru:/. Drugi związany z tym element, to hamulce - nawet po wymianie klocków i tarcz ich skuteczność pozostawia wiele do życzenia. Z racji bardzo wąskich opon (13\') auto w razie awaryjnego hamowania momentalnie wpada w poślizg (niezależnie od stanu nawierzchni i jakości opon - sprawdzałem na suchej drodze, temperatura około 15\'C zimowe opony nówki, mocniejsze wdepnięcie hamulca kończy się jazdą jak po lodzie). Trzecia kwestia to nieefektywna dmuchawa - jazda zimą lub jesienią podczas opadów deszczu (a jeszcze nie daj Boże z pasażerem, który \"chucha\") to dramat - co chwile trzeba przecierać przednią szybę i boczne, co jest tyleż nieefektywne co niebezpieczne. Dmuchawa na najwyższych obrotach działa jak traktor. Niestety miałem tą nieprzyjemność, że 2x uczestniczyłem w kolizji. Pierwszym razem z mojej winy, zaraz po kupnie auta, awaryjne hamowanie, poślizg i zatrzymałem się na zderzaku poprzedzającego mnie auta. Wtedy też przekonałem się, że znalezienie części i ich cena to trudne i bolesne wyzwanie. Druga kraksa w zasadzie na parkingu nie z mojej winy, prędkość obu aut minimalna, Astra I wychodzi ze zbitą lampą, wgniecionym zderzakiem i mniejszymi otarciami, suzi raczej nie nadaje się do naprawy i wygląda jak po poważnym wypadku. To co dzieje się z karoserią, przeraziło mnie do tego stopnia, że pewnie bałbym się wyjechać swiftem poza miasto. Poza tym, silnik 1.0 jest... bardzo miejski, na trasie niestety spalanie wcale się nie zmniejsza, bo przy prędkości powyżej 90 km/h obroty wskakują na taki poziom, że w baku zaczyna tworzyć się wirek;). Niestety ale na autostradzie 100 km/h to maks - auto jest wtedy głośne i nadstwrowne, boczne podmuchy wiatru lub nawet tira dają się odczuć. Przy takiej \'dynamice\' przyspieszania o wyprzedzaniu można zapomnieć, co również bywa niebezpieczne (czasami po prostu trzeba wyprzedzić jakiś wóz drabiniasty i dobrze jest zrobić to dynamicznie). Po moich doświadczeniach niestety nie polecam auta nawet na zakupy.
Wrażenia
3,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 53KM 39kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Swift III Hatchback