Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift III Sedan

pp220@op.pl, 16 lat temu
Silnik 1.0 i 53KM 39kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 44 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki Swift III Sedan 1.0 i 53KM 39kW 1996-2004 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik - piękne, proste, tanie, bezproblemowe rozwiązania Zawieszenie-pewność, stabilność prowadzenia
5,0
Całokształt
Nie jest to auto trendy. Przez wiele lat produkcji sylwetka mogła sie "opatrzeć". "Suzi" pozostaje małym, bardzo wdzięcznym, tanim, bezproblemowym w eksplotacji samochodem. Idealny jako drugie auto w rodzinie, lub auto niskobudżetowe np dla ludzi młodych. Miałem okazję użytkować różne auta np Fiat Tempra, Opel Vectra, Fiat Uno, Seiczento, Vw polo, Golf IV benzyna i diesel, Opel Astra I i II, Toyota Avensis i muszę stwierdzić że "Suzi" można bardzo polubić. Kupiłem je dla żony, lecz gdy czasem się nim przejadę z buzi nie schodzi uśmiech. Duża frajda z posiadania tego auta. Nasza "Suzi" zostanie z nami jeszcze długo. A teraz najmocniejsza rekomendacja: auta te spotkałem w rodzinach kilku mechaników.
Wrażenia
5,0
Silnik
Szacunek dla twórców tej jednostki. Silnik konstrukcyjnie z przed 20-25 lat, 3 cylindry, niczym nie nie ustępuje współczesnym silnikom. Obecnie produkowane podstawowe modele: trojaczki z Kolina, Toyota Yaris, Opel Corsa , Vw Polo, Skoda Fabia to również modele 3 cylindrowe, historia motoryzacji zatoczyła olbrzymie koło i powrót do podstaw? Olbrzymia frajda z wkręcania jednostki na wyższe obroty (głos 3 cykindrów daje o sobie znać), dobra elastyczość na niższych obrotach. Silnik dobrze reaguje na mocniejsze paliwo 98 Pb- budzi się w nim sportowy duch.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę siły należy użyć przy wstecznym. Reszta biegów dobrze, lecz do jazdy z zacięciem sportowym się nie nadaje. Znawcy twierdzą, ze generalnie jest to najsłabszy konstrukcyjnie element w większości modeli marki Suzuki.
5,0
Układ jezdny
Zależy co kto lubi. Twardy, trochę za mocno buja na polskich drogach. Na autostradzie, przy maksymalnej prędkośći 140-150 bardzo dobrze, pewnie i stabilnie. Za skandal uważam dla odmiany zachowanie Toyoty AVENSIS Z 2004 r, którą rzuca bardzo przy wymijaniu tirów przy prędkości 150- 200 Km/h. Swift posiada rzadkie rozwiązanie konstrukcyjne w tanich autach, popularne w drogich - to niezależne zawieszenie z tyłu. Rewelacyjnie pokonuje ciasne zakręty - przypomina wówczas bolid sportowy
Komfort
4,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń, raczej dobra.
3,0
Ergonomia
W środku skromnie, bez udziwnień. Czasem skrzypią jakieś plastiki w desce. Genearalnie jest OK, widoczne oszczędne wykonanie made in Hungary
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Paruja szyby szczególnie w trakcie opadów, gdy w aucie oprócz kierowcy przebywa dosdatkowo 2-3 pasażerów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie małe auto i niewielki rozstaw osii - 2260 mm bardzo dobrze. Przeszkadzać może trudniejszy dostęp do bagażnika, ze względu na konieczność usztywnienia nadwozia z tyłu - klapa nie otwiera się zbyt nisko.
3,0
Wyciszenie
Do 100 km/h cicho. Przy pędkościach wyższych głośniej, 140-150km/h może nam szumieć w głowie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali bardzo malo, nie psuje się, ale uwaga na kolizje! Ceny oryginałów w serwisie autoryzowanym i ich praca wyceniane są kosmicznie. Z drugiej strony, ponieważ te auta się nie psują to jakoś trzeba to zrównoważyć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja. Kupiłem 3 letnie auto (przebieg 32 tys), tuż po gwarancji za 13500 PLN. Sporo aut w latach 2000-2003 nabywały osoby starsze i kobiety, używając je delikatnie. Stosunkowo łatwo można znaleźć egzemplarz bezwypadkowy, kupiony w Polsce z bardzo małym przebiegiem (15-40 tys), ceny wywoławcze to 10-14 tys PLN. Uwaga na auta pofirmowe !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Tylko eksploatacja. Wymieniłem po 44 tys klocki i tarcze. Zamienniki dostepne bezproblemowo w rozsądnych cenach (tarcze 110 PLN sztuka)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Suzuki engineer? Brak usterek!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 53KM 39kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Swift III Sedan