Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift IV Hatchback 5d

Sunshine, 12 lat temu
Silnik 1.3 92KM 68kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Znakomita przyczepność i pewność prowadzenia. To gokart. Tania odmiana Mini.
5,0
Całokształt
Świetne małe auto. Znakomity wygląd, doskonałe prowadzenie i dynamika. Styl i wyposażenie za rozsądną cenę. Do tego dobra historia modelu jako auta o znikomej awaryjności zapewnia poczucie spokoju. W sam raz dla młodego człowieka lub młodego małżeństwa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny, brak wibracji. Przyspiesza już od najniższych obrotów, ale w takim wypadku nie ma się co spodziewać wgniatania w fotel. Naprawdę szybko robi się od 3,5 tys. obrotów. Podczas jazdy za miastem z prędkością ok. 100 km/h do wyprzedzania polecam 3. bieg.
5,0
Skrzynia biegów
Przez pierwsze 3000 km zdarzało się (dość często), że nie wchodziła jedynka (denerwujące podczas ruszania spod świateł) oraz wsteczny. Ale teraz (8500 km) te problemy są już przeszłością i skrzynia działa precyzyjnie i lekko, a jednocześnie z wyczuwalnym przyjemnym oporem. Wrzucanie \"trójki\" i \"czwórki\" daje uczucie ładowania karabinu maszynowego. :)
5,0
Układ jezdny
Znakomite usportowione zawieszenie. Komfort jest akceptowalny, polskie dziury potrafią dać się we znaki każdemu. Na równych drogach prowadzi się pewnie. Układ kierowniczy pozwala właściwie wyczuć samochód. Świetnie prowadzi się w zakrętach (neutralnie) i ma świetną przyczepnoć.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki widoczność jest świetna. Lusterka są duże i gwarantują doskonałą widoczność do tyłu, choć trzeba wziąć pod uwagę, że tylna szyba jest mała, więc można przeoczyć coś, co jest za samochodem. Przy parkowaniu jednak to nie przeszkadza, bo samochód łatwo wyczuć. Największym problemem (ceną za styl) jest słaba widoczność do góry przed autem - gdy stoimy na skrzyżowaniu jako pierwsi, musimy się mocno wychylać, by zobaczyć sygnalizację świetlną.
5,0
Ergonomia
Do czytelności zegarów nie ma najmniejszych uwag. Rozmieszczenie przełączników jest logiczne, a wszystkie przyciski są dobrze oznaczone i duże. Jeśli można to zaliczyć do ergonomii, to wypada zauważyć, że schowków w kabinie nie ma za wiele - to minus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód jest mały, więc jego schłodzenie lub ogrzanie nie zajmuje dużo czasu. Klimatyzacja jest błogosławieństwem i warto dbać o jej stan, bo często będziemy jej potrzebować. W upalne dni to oczywiste, ponadto podczas dużej wilgotności (deszcz), sama wentylacja nie da rady z zaparowanymi szybami, a po włączeniu klimatyzacji wszelkie zaparowania znikają w mgnieniu oka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest dość dla każdego. Jeśli jednak chcemy jechać w 5 osób, to będzie trochę ciasno. No i jeśli zarówno z przodu i z tyłu będą siedzieć osoby wysokie (ponad 1,80 m) konieczne będzie znalezienie kompromisu między przestrzenią z przodu i z tyłu. Ale to małe auto i, jak na takie, nie jest wcale źle. Najtrudniejsze jest samo wejście do tyłu (w wersji 5d), bo drzwi są dość krótkie i nie ma za wiele miejsca na stopy.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest prawie niesłyszalny do 3 tys. obr/min podczas jazdy. Na wyższych obrotach go słychać, ale jest to przyjemny dźwięk. Efektem \"Mini-podobnej\" sylwetki są jednak dość głośne szumy opływającego powietrza (podczas jazdy z większą prędkością).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik ma zróżnicowany apetyt na paliwo. Bardzo wiele zależy od rodzaju trasy, warunków zewnętrznych i stylu jazdy. Zauważyłem, że chłepce dużo paliwa, póki się nie rozgrzeje, co zimą podnosi wyraźnie średnie spalanie. Na szczęście rozgrzewa się szybko. W gęstym ruchu miejskim (dużo korków) spala od 8 do 10 (zima) l/100 km. Natomiast, gdy ruch jest płynny średnia ta spada. W trasie notowałem spalania między 5,3 a 5,8 l/100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena dobrze wyposażonego egzemplarza mogła wydawać się swego czasu dość wysoka (ok. 46 tys. zł), podczas gdy konkurenci często oferowali swoje auta już za 30-kilka tysięcy. Jednak gdy wyrównać wyposażenie i jednostki napędowe, okazuje się, że Suzuki jest znakomitą ofertą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest młody i ma niewielki przebieg. Póki co żadnych usterek. Wierzę, że tak zostanie jeszcze przez dłuższy czas.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód jest młody i ma niewielki przebieg. Póki co żadnych usterek. Wierzę, że tak zostanie jeszcze przez dłuższy czas.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
7,2
l/100km
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Swift IV Hatchback 5d