Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift IV Hatchback 5d

Damian, 8 miesięcy temu
Silnik 1.3 92KM 68kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
3,14
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Układ elektryczny
Zawieszenie
3,0
Całokształt
Posiadam to auto od dwóch lat przejechałem nim w tym okresie blisko 80 tyś. km. Ogólnie auto spełnia swoją rolę. Kupując to auto szukałem małego pojazdu na co dzień. Zawiodłem się na tym aucie jednak w kwestii jakości. Dużym problemem jest w nim skrzynia biegów, która jest bardzo delikatnie i potrafi się posypać po 20-30 tyś. km. Jest tu dużo irytujących usterek drobnych elementów. Jeśli chodzi o silnik 1.3 92km jest trwałą jednostką lubi duże ilości benzyny oraz jest mało dynamiczny. Pomimo tych wszystkich wad byłem tym samochodem w Bawarii, Czarnogórze, we Włoszech oraz w Dani. Wiadomo nie jest to samochód na takie trasy, brak odpowiedniego wyciszenia i mały silnik czasami potrafią zmęczyć, ale jestem zaskoczony tym silnikiem, który to wszystko zniósł i nadal znosi bez awarii.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po przejechaniu prawie 80 tys. km przez 2 lata. muszę przyznać, że ten silnik naprawdę jest trwały i bezproblemowy. Wystarczy dbać o systematyczne wymiany oleju i filtrów i silnik będzie chodził bez zarzutów. Niestety odejmuje jedną gwiazdkę za elastyczność i spalanie. Ten silnik potrafi naprawdę sporę ilości paliwa skonsumować. Co do elastyczności to jest tu trochę słabo jak na takie małe i lekkie auto. Z miejsca dobrze się zbiera jednak przy wyprzedzaniu trzeba mocno redukować.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia, i tutaj się właśnie zaczynają problemy tych samochodów. Trwałość tej skrzyni jest najsłabszym punktem całego samochodu. Przy kupnie samochodu wiedziałem, że te skrzynie są delikatne ale jednak się zdecydowałem. Musiałem w swojej zregenerować skrzynię. Druga sprawa, zmiana biegów mogła by być precyzyjniejsza.
3,0
Układ jezdny
Daje trzy gwiazdki za układ jezdny bo jest jakiś taki nijaki. Auto jest wyposażone we wspomaganie elektryczne. To wspomaganie trochę zaburza odczucia z prowadzenia. Dodatkowo auto ma zawieszenie, które nawet w mieście irytująco go buja. Jeździłem toyota Yaris lub Honda Jazz gdzie ten układ kierowniczy i zawieszenie lepiej pracowało i przyjemniej się jeździło.
4,0
Karoseria
Karoseria to jeden z punktów tego auta, który mnie bardzo zaskoczył. Nie wiem czy karoseria jest ocynkowana ale nie widzę na razie oznak korozji na karoserii oraz podwoziu. poszukując auta również jeżeli auto nie było powypadkowe to tej korozji praktycznie nie było. Jedyny minus, że lakier lubi się rysować.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie widoczność jest dobra do przodu, do tyłu oraz na boki. Jedynym problemem jest widoczność przez przednią szybę w momencie kiedy stoi się na światłach. Zawsze trzeba pamiętać żeby zachować większy dystans do sygnalizacji świetlnej bo w innym wypadku trzeba się wychylać. Z taką sytuacją ma również problem moja żona, która wysoka nie jest (1,56m).
4,0
Ergonomia
Rozkład przycisków od sterowania multimediami i klimatyzacją jest prosty i intuicyjny. Składane tylne siedzenia za pomocą pasków w bagażniku jest bardzo wygodnym sposobem powiększenia przestrzeni bagażowej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj nie ma większych problemów. Jest poprawnie. Latem klimatyzacja chłodzi w wystarczający jak dla mnie stopniu. W ekstremalnych upałach wystarczy zwiększyć moc nawiewu i jest ok. Natomiast zimą silnik szybko się nagrzewa i jest ciepło w środku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak małe auto pasażerowie z przodu jak i z tyłu maja wystarczająco miejsca. Jedyny problem to trochę mały bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Wycieszeni jak na tak małe auto jest ok. Nie ma co się oszukiwać to jest małe miejskie auto które nie jest przeznaczone do jazdy na autostradach przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik zużywa dużo paliwa nie współmiernie do osiągów co przekłada się na spore koszty. Jeśli chodzi o wymianę olei i filtrów oraz elementów eksploatacyjnych są to ceny przyzwoite.
1,0
Stosunek jakość/cena
I tutaj moim zdaniem ten stosunek jest zły. Cena zakupu nowych oraz używanych Swift są za drogie do tego co klientowi proponują. Jakość jest co najwyżej przeciętna porównywalna z samochodami innych marek które na rynku są tańsze w zakupie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tym samochodzie jest wiecznie problem z drobiazgami. Lista elementów które musiałem wymienić przez te dwa lata eksploatacji jest stosunkowo długa. Są to drobiazgi zazwyczaj, które nie powodują, że auto z auta nie można korzystać ale mocno denerwują. Trwałość wewnętrznych plastików jest na niskim poziomie i czasami strach czegoś dotknąć, żeby się nie złamało (Przykład osłony na zawiasy tylnej kanapy).
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety ze względu na awaryjność skrzyni biegów, samochód może być wykluczony z eksploatacji na dłuższą czas. Jest to również dosyć kosztowana naprawa.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Swift IV Hatchback 5d