Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift V Hatchback 3d Facelifting

Optys, 6 lat temu
Silnik 1.2 VVT 94KM 69kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 49 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Suzuki Swift V Hatchback 3d Facelifting 1.2 VVT 94KM 69kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Idealny samochód dla dwóch osób, do przebiegów rzędu 15 tys. km rocznie. Sympatyczne wnętrze, niektóre wersje z "bajerami", fajny silnik i zawieszenie, a jednocześnie zarówno koszty zakupu, jak i paliwa nie powalają na kolana.
Wrażenia
5,0
Silnik
Subiektywnie, idealny kompromis między przyspieszeniem a oszczędnością. Do około 3000 obr/min zbiera się dosyć wolno, ale powyżej przyspieszenie jest w zupełności satysfakcjonujące (wyprzedzanie czy szybsze ruszanie spod świateł nie sprawia żadnych problemów). Jeśli chodzi o spalanie - jednostka 1.2 w połączeniu z niecałą toną masy samochodu daje radę: średnia w mieście około 6,5 l/setkę, w trybie mieszanym 5,3 a w dłuższej trasie, przy właściwym "wyczuciu" silnika można zejść do 4,4 litra.
4,0
Skrzynia biegów
Na ogół bardzo dobrze - niekiedy zdarzają się jednak problemy z "jedynką" i wstecznym, które haczą. Dla niektórych kierowców problemem może być krótki skok.
5,0
Układ jezdny
Miękko - jeśli ktoś lubi twarde zawieszenie, będzie miał problem z przyzwyczajeniem się. Z drugiej strony, bardzo dobrze trzyma się drogi, nie zdarzył mi się jeszcze ani razu większy poślizg.
4,0
Karoseria
Podstawową bolączką jest ilość plastikowych elementów w okolicach zderzaków - domyślam się, że stłuczka to konieczność wymiany połowy nadwozia. Ale sama blacha spisuje się dobrze, żadnej rdzy, a i wytrzymałość na zarysowania zadowalająca.
Komfort
4,0
Widoczność
Gdyby nie skrócona przednia szyba, utrudniająca niekiedy ruszenie spod świateł, byłoby 5 gwiazdek.
4,0
Ergonomia
Duża ilość schowków i skrytek. Bagażnik mógłby być większy - zapakowanie czegoś więcej niż sobotnich zakupów wymaga złożenia tylnej kanapy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W przednim rzędzie siedzeń więcej niż zadowalająco, natomiast pasażerowie z tyłu, mogą odczuwać brak tlenu, szczególnie w ciepłe dni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla osób niskich i średniego wzrostu miejsca w pełni wystarczająco; jeśli Ty lub ktoś z twoich pasażerów macie powyżej 180cm, będzie i za nisko, i za wąsko.
5,0
Wyciszenie
Do 30km/h cisza jak w samochodzie elektrycznym; do 110 km/h jest poprawnie, powyżej tej prędkości robi się głośno. Niemniej, jest to raczej typowa bolączka samochodów w tym segmencie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty paliwa przemawiają za zakupem Swifta (no, chyba, że zamierzasz co drugi dzień jeździć w trasie Szczecin-Rzeszów). Gorzej z serwisem: części i usługi dosyć drogie, szczególnie w ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mały i bardzo zwrotny samochód, z dużą ilością "elektroniki" umilającej życie za kierownicą, za umiarkowaną w porównaniu do konkurencji cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z wyjątkiem rutynowych wymian zużytych elementów - brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 VVT 94KM 69kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Suzuki Swift V

Liczba wpisów: 4

Suzuki Swift V – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Suzuki Swift V Hatchback 3d Facelifting