Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Vitara III SUV Facelifting

Mateusz, 2 lata temu
Silnik 1.0 BoosterJet 111KM 82kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 67 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.0 BoosterJet 111KM 82kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
3,43
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
3,0
Całokształt
Nie rozumiem skąd tyle pozytywnych opinii. To ja jestem nienormalny, czy może reszta świata? Jeździłem wieloma autami i nie mogę wystawić Vitarze lepszej opinii niż 3+. Największe wady - jest głośna, fatalny układ kierowniczy bez czucia położenia centralnego, najgorsze, że rdzewieje! Radzę dobrze się zastanowić zanim kupicie używany egzemplarz. Gdybym miał powiedzieć do czego najlepiej się nadaje to jest coś takiego - jazda miejska. Autostrada, wyjazdy wakacyjne - lepiej kupić coś innego. Niestety już po zakupie Vitary jeździłem Renault Captur. Renówka jest lepsza pod każdym możliwym względem, absolutnie pod każdym.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc wystarczająca do spokojnej jazdy, niestety jest bardzo głośny. Kultura pracy, jak na tego typu jednostkę na dobrym poziomie.
3,0
Skrzynia biegów
Brak 6 w zasadzie ją dyskwalifikuje w dzisiejszych czasach.
3,0
Układ jezdny
Jest bardzo słabo. Wspomaganie za silne, ułatwia to jazdę po mieście, ale w trasie to koszmar. Trzeba się stale pilnować, żeby utrzymać tor jazdy, wchodzenie w szybkie zakręty jest bardzo niebezpieczne, bo brak wyczucia kierownicy. Testu łosia lepiej nie próbować, bo można wylądować na dachu. Samochód jeździ jako tako tylko dzięki kontroli trakcji. Bez niej jest praktycznie niesterowny. A kontrola trakcji ingeruje bardzo mocno w ten słabiutki układ przyhamowując poszczególne koła. W efekcie potrafi przyhamować samochód niemal do zera!
2,0
Karoseria
Jedna gwiazdka bo ładny, druga bo czerwony. Tyle dobrego mogę napisać. Z rzeczy złych - po pierwsze korozja! Od spodu widać ją wszędzie a auto ma trzy lata! Gwarancja tego nie obejmuje bo to nie jest korozja perforacyjna - znaczy dziur jeszcze nie ma na wylot. Dobre, nie?! Blachy są ogólnie cienkie, auto jest lekkie przez to, ale to wcale nie jest zaleta! Jakość wnętrza akceptowalna, ale mocno budżetowa, żeby nie powiedzieć tandetna. Nie potrafię wskazać innego nowego samochodu równie tanio zrobionego, no może Dacia. Odgłos zamykanych drzwi, jak blaszana puszka.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok.
3,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą fatalna. I nie jest to wyłącznie moja opinia. Za mały zakres regulacji fotela kierowcy i kierownicy. Trochę mało schowków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. Szkoda, że nawiewy są bardzo głośne i umieszczone tak, że wieją na ręce.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak mały samochód jest naprawdę ok.
3,0
Wyciszenie
Poziom lat 90tych. Żenada.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało, ale czeka mnie zabezpieczenie antykorozyjne, które fachowo zrobione będzie kosztować ponad 2 tys. I co mi po niskim zużyciu paliwa?
2,0
Stosunek jakość/cena
Ten samochód powinien kosztować kilkanaście tys. mniej wtedy bylaby to cena adekwatna do jakości.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Świszczące uszczelki, klapa bagażnika ciężko się zamyka i serwis nie był w stanie jej wyregulować, raz przeszedł w tryb awaryjny, padła sonda lambda.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 BoosterJet 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.0 BoosterJet 111KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Vitara III SUV Facelifting