Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Hatchback 5d

kmarek, 7 lat temu
Silnik 1.8 HSD 136KM 100kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 94 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Auris II Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
W uzupełnieniu swojej wcześniejszej opinii i przejechaniu przeszło 90kkm mogę tylko potwierdzić bardzo niskie koszty eksploatacji i bezawaryjność. Uważam, że do jazdy miejskiej i podmiejskiej, jeżeli ktoś nie potrzebuje sportowej charakterystyki zachowania (i wyglądu) samochodu to hybryda jest najlepszym rozwiązaniem. Oprócz samochodu elektrycznego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niewysilona benzyna i brak dwumas, turbin, dpf-ów, sprzęgieł i innych komplikatorów to recepta na długowieczność i brak problemów eksploatacyjnych. Moc do codziennej jazdy w zupełności wystarcza, w razie potrzeby zawsze można przejść w tryb power - oczywiście mogłoby jej być więcej. Co do minusów to zauważyłem, że nie zawsze przy kickdownie natychmiast włącza się slnik elektryczny - czasem jest również coś w rodzaju małej "turbodziury".
3,0
Skrzynia biegów
Bezstopniowa przekładnia niestety ma swoje już wielokrotnie opisywane minusy (wycie, zachowanie w górach i na autostradzie itp.) ale plusy zdecydowanie przeważają. Pozwala na elektryczne pełzanie w korku. W mieście sprawdza się doskonale. Układ przeniesienia napędu działa generalnie bardzo miękko amortyzując "strzały" mocy i to jak zauważyłem bardzo pozytywnie wpływa na niskie zużycie np przegubów, opon i zawieszenia
4,0
Układ jezdny
Bardzo pewny. Jednak opony 195 są nieco za wąskie przy tej masie latem i dobrze też, że od faceliftu Toyota daje jako podstawowe opony 205
Komfort
4,0
Widoczność
tylko do tyłu jest kiepsko, warto zainwestować w kamerę. Szybko brudzi się z tyłu
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń, fotele wygodne, tapicerka bardzo trwała - po 90 kkm nie widać wysiedzenia, marszczenia itp.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z przodu bardzo dobrze. Z tyłu nia ma nawiewów i zimą szyby potrafią długo odparowywać (bez włączonej klimatyzacji) i pasażerowie też narzekają na długie nagrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze. Z tyłu jak na klasę kompakt bardzo dobrze. Z trójką dzieci da się o dziwo całkiem sensownie upakować
5,0
Wyciszenie
To hybryda, czyli komfort jest o klasę wyżej niż samochodu z innym napędem, zwłaszcza diesla
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dobrze. Największym wydatkiem jest zakup. Przeglądy (niestety co 15kkm) nie wymagają wymiany niczego poza olejem i filtrami. Do tej pory klocki są oryginalne i zyżyte do 10-12 mm (wg oceny serwisu mogą wytrzymać nawet do 180 kkm). "Miękkość" przeniesienia napędu, o której pisałem wyżej (i niskie zużycie podzespołów) powoduje, ze nie spodziewam się dużych wydatków na części w następnych latach
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale, pod warunkiem, że dużo się jeździ i to głównie w mieście. Z hybryd to chyba właśnie Auris ma najlepszy stosunek ceny do wartości użytkowej. To bardzo uniwersalne auto
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Urwany zaczep schowka naprawiony na gwarancji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek istotnych problemów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 HSD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris II Hatchback 5d