Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting

Konrad, 7 lat temu
Silnik 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 47 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Super niskie koszty eksploatacji i wizyt w ASO ( przeglądy przy 15tkm )
5,0
Całokształt
Doskonałe auto do miasta i na krótkie trasy. Wbrew obiegowym opiniom świetne również na dalsze wyprawy 2 dorosłych + 2 dzieci ( i nie pali wówczas "jak smok" tylko tyle ile zwykłe auto kombi z benzynowym silnikiem 1.8... )
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik hybrydowy doskonale radzi sobie w codziennych korkach oraz spokojnej podróży. Nie jest demonem autostrad i przy prędkościach > 130 kmh ma dynamikę jak większość aut, obecność silnika elektrycznego nie ma wówczas znaczenia.
4,0
Skrzynia biegów
Świetna, bezstopniowa skrzynia. Użytkownicy DSG czy hydraulicznych mogą jednak na początku odczuwać dyskomfort ( hałas ) przy dynamicznym przyspieszaniu - tak działa właśnie skrzynia CVT.
5,0
Układ jezdny
Brak uwag
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała widoczność ( kombi ) , czujniki cofania i kamera dają pełny komfort.
4,0
Ergonomia
Z tyłu nie jest zbyt przestronnie, tylna kanapa nie składa się na płasko ( jest próg ) ale poza tym spełnia wszystkie oczekiwania rodziny 2+2.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu idealnie, z tyłu jest OK ale nie jest on liderem przestronności. Bagażnik przeciętny w swojej klasie.
5,0
Wyciszenie
W korkach, przy korzystaniu z trybu elektrycznego jest bezgłośnie. Przy normalnej jeździe słychać tylko szum. Przy dynamicznym przyspieszaniu daje się we znaki sposób pracy skrzyni CVT i auto wyje ( to nie wada tylko specyfika skrzyni CVT, która wyje tak samo w Lexusie RX450h za 400 tys zł :) )
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Standardowy przegląd ( 15 tkm ) ok. 800 zł ( o połowę taniej niż w Mitsubishi Lancer ). Auto hybrydowe = brak turbin, filtrów DPF itp, poza tym mniej zużywają się klocki i tarcze więc auto jest prawie bezobsługowe. Przy umiejętnej jeździe spalanie w mieście spada realnie do 4.5 l/ 100 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem auto 9 miesięczne z salonu prawie 20% taniej. Nowe kombi hybrydowe w tej wersji kosztuje ok. 100 tys zł a to już raczej sporo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tym bardziej brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting