Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting

Miś, ponad rok temu
Silnik 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia ecvt
Układ elektryczny : Uklad hybrydowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Mały akumulator rozruchowy 12V
Karoseria : Pierwsze niewielkie ogniska korozji po 4 latach
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód, wygodny, ekonomiczny, pakowny, ładny, bezawaryjny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik prosty konstrukcyjnie, wymagający tylko wymiany oleju co 15tys km, filtra powietrza i świec co 90tys km, wszystko na wierzchu, proste nawet do samodzielnej wymiany, rozrząd na trwalym łańcuchu. Silnik wystarczająco dynamiczny w połączeniu z elektrycznym a przy tym bardzo ekonomiczny, średnie spalanie w ciągu całego roku to 5,7l/100km.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo wygodna i niezawodna przekładnia planetarna e-cvt, poręczny joystick, o niebo wygodniejszy niż w nowej corolli.
5,0
Układ jezdny
Fajne sztywne a jednocześnie dosyć komfortowe zawieszenie, z tyłu wielowahacz, pewne zachowanie na zakrętach, bardzo trwałe elementy zawieszenia.
4,0
Karoseria
Ogólnie OK, ale pojawiły się już pierwsze ogniska korozji przy szybie czołowej przy dachu (odpryski od kamieni).
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność średnia, bardzo pochylona szyba przednia i zabudowane plastiki z czujnikami przy lusterku wstecznym ograniczają trochę widoczność, mała szyba tylna w kombi.
5,0
Ergonomia
Brak zastrzeżeń, wszystko pod reką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja i ogrzewanie, brak zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca, z tyłu wygodnie raczej dla 2 osób, ogromny bagażnik, nawet większy niż w nowej corolli.
4,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie ale są lepiej wyciszone auta przy jeździe autostradowej, natomiast bezszelestna jazda w trybie elektrycznym.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak poważnych usterek, standardowe filtry i oleje, brak turbosprężarki, dwumasy,dpf, rozrusznika, alternatora, pasków klinowych, itp. ,silnik na trwałym łańcuchu. Narazie brak ingerencji w elementy elektryczne tj. baterie, silnik elektryczny itp., wszystko działa dobrze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę trudno znaleźć coś równie innowacyjnego, bezawaryjnego i ekonomicznego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna awaria jak do tej pory dotyczyła akumulatora rozruchowego 12V, jest bardzo małej pojemności i po dłuższym postoju lubi się rozladować. Raz przepaliła się też żarowka świateł mijania (prosta wymiana, bez demontażu czegokolwiek)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
5,8
l/100km
5,8
l/100km
6,6
l/100km
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting