Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports

dziubanek, 6 lat temu
Silnik 1.3 Dual VVT-i 100 99KM 73kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 114 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris II Touring Sports 1.3 Dual VVT-i 100 99KM 73kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
2,79
32% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Łatwość zamontowania samodzielnie tempomatu. Zrobiłem to sam w 12 minut po obejrzeniu instruktażu na YouTube.
2,0
Całokształt
Nisko oceniam ten samochód. Moim zdaniem auto jest wyprodukowane z zachwianiem proporcji. Jak się chce usiąść w prawidłowej odległości od kierownicy, to się kopie kolanem w kluczyk i w kolumnę kierowniczą, jak się odsunie od kierownicy, to daleko do biegów i pedałów. Potężnie niewygodne fotele nie zapewniające trzymania bocznego, zbyt wysoko zadarty przód siedziska. Trzeba pokonywać opór pianki pod udem, żeby wcisnąć sprzęgło. Kiepska widoczność w małych tylnych szybach, fatalne reflektory, które starczają do jazdy miejskiej. Poza miastem strach się rozpędzić do 90km/h bo jak z lasu coś wyskoczy poza zasięgiem reflektorów, to w końcu jak sięgną, to już będzie za późno. Brzydkie szaro-bure wnętrze rodem z roku może 2000, przyciski do sterowania lusterkami te same co w Daihatsu Sirion z roku 2003 - masakra! Dodatkowo silniki benzynowe leniwe i niechętne do jazdy. Ożywają w okolicach 4000 obrotów co skutkuje spalaniem. Moja Toyota miała silnik 1,33 i to nie chciało jechać. Kompletny brak postępu technologicznego w stosunku do konkurencji. Na oko jakąś dekadę do tyłu. Koncern Hyundai/Kia powinien Toyotę połknąć w sprzedaży nie później niż w ciągu 10 lat, przy założeniu, że Toyota nadal będzie produkowała auta pokroju Aurisa. Nie polecam nikomu tego samochodu, szkoda pieniędzy, jest dużo ładniejszych i przede wszystkim wygodniejszych aut w tym segmencie.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik słaby i niechętny do współpracy. Nie polecam. Wyprzedzanie tym autem to zgroza.
1,0
Skrzynia biegów
Mało precyzyjna, w mieście wymagająca wiecznego wajchowania. 50km/h i auto chce już piąty bieg.
4,0
Układ jezdny
Tu jest akurat w porządku.
2,0
Karoseria
W czasach dość ostrych kształtów i przetłoczeń jej lekko okrągławe, bańkowate drzwi przypominają Astrę I generacji.
Komfort
2,0
Widoczność
Nie za dobra. bo linia okien zwęża się ku tyłowi auta.
1,0
Ergonomia
Kiepska. Jak już pisałem jak dobrze do kierownicy, to kopiesz po kluczyku. Jak się oddalisz od niej, to daleko do pedałów, do biegów 1, 3 i 5.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest w porządku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca. Brak tunelu z tyłu robi robotę.
3,0
Wyciszenie
Takie sobie. Po mieście cicho, przy większych prędkościach już różowo nie jest.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem, tak nie lubiłem tego auta że po pół roku sprzedałem bez żalu.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie ten konkretny model powinien kosztować nowy w salonie 40 000 zł. Więcej warte to to nie jest.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 Dual VVT-i 100 99KM 73kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris II Touring Sports