Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Touring Sports

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, druga generacja modelu. Toyota Auris II została całkowicie odmieniona stylistycznie. Swym wyglądem po części stanowi odwołanie do modeli Yaris i Avesis (jak również do prototypu z roku 2011, o nazwie Auris GT Concept). Konstrukcyjnie Toyota Auris drugiej generacji bazuje na szeregu rozwiązań poprzednika (m.in. ta sama platforma podłogowa – Toyota MC platform). Pomimo wprowadzenia na rynek drugiej generacji Aurisa, w części krajów (w tym także w Polsce) japoński producent nie wycofał z oferty auta pierwszej generacji, przemianowując go tylko na Auris Classic.
czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz

Toyota Auris II Touring Sports – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4560 mm
Szerokość 1760 mm
Wysokość 1460 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1535 mm
Rozstaw kół - tył 1535 mm
Zwis przedni 920 mm
Zwis tylny 1040 mm
Prześwit 140 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 900 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1830 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1485 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1180 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1658 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 530 l
Długość do oparcia tylnej kanapy 1115 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 2047 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,1
~dzagan
Toyota Auris II
Touring Sports Valvematic 130 132KM 97kW
Dodaję drugą ocenę, po roku użytkowania. Samochód da się lubić, nie stwarza problemów więc można mu zaufać (ale wpadkę z łożyskiem przedniego koła będziemy pamiętać :). Atrakcyjny wygląd, przyzwoite spalanie, dobry system audio i dobre wyposażenie psuje właściwie kiepskie wyciszenie . Jest to cena za panoramiczny dach, w większości ale nie tylko. Jasność w kokpicie, którą daje szklany dach jest bardzo przyjemna. Silnik zawsze może być mocniejszy, mnie wystarcza ten. Płasko rozkładany bagażnik, siatka i dzielone siedzenia są świetnymi rozwiązaniami.
3,8
~dzagan
Toyota Auris II
Touring Sports Valvematic 130 132KM 97kW
Auto w wersji premium, z ładnymi felgami i szarym metalikiem prezentuje się bardzo ładnie. Poprzednio posiadałem Corolle 1,6 L i będę się odnosił do tego modelu. Silnik znam, tutaj z 6-cio stopniową skrzynią biegów, zatem obroty i zużycie paliwa spadają wyraźnie spadają. Skrzynia jest dziwacznie zestrojona i do końca nie wiem, który to bieg jest do wyprzedzania :) W Corolli to była trójka. Nie sprawia problemów. Układ jezdny zapewnia komfort prowadzenia, ale ekspertem nie jestem i szybko nie jeżdżę. Do widoczności nie mam zastrzeżeń, kamera cofania + czujniki dają poczucie kontroli otoczenia. Na karoserii nie znajduję żadnych istotniejszych skaz, metalizowany lakier wydaje się być trwały, choć paznokcie rysują zagłębienia przy klamkach. Ergonomicznie samochód wypada przeciętnie: duży schowek przy kolanach kierowcy utrudnia znajdywanie przedmiotów, podłokietnik jest twardy, a tzw uchwyty na kubki są odkryte i tradycyjnie podgrzewają nam napoje :( Podłokietnik trochę za twardy. Deska rozdzielcza czytelna, bardzo ładnie oświetlona. System audio jest łatwy w obsłudze, pozwala na streaming muzyki z telefonu, co bardzo mnie cieszy - 6 głośników daje przyjemne brzmienie. Zestaw głośnomówiący jest wygodny w użytkowaniu, działa bardzo dobrze. Wentylacja jest zaskakująco wydajna, szyby się nie parują w czasie deszczu bez włączonej klimatyzacji (jeśli jadę sam). Ogrzewanie sprawuje się jak należy. Chłodzenia nie przetestowałem zbyt dokładnie, więc pominę tą część. Wyciszenie jest kiepskie, gorsze niż w Corolli. Szklany dach zapewne ma na to wpływ, natomiast sam w sobie jest świetnym bajerem, zwłaszcza w pochmurne dni. Komfort w kabinie jest przeciętny, zagłówki wychodzą zbyt dużo do przodu, kierownica odrobinę zastawia deskę rozdzielczą. Uczciwie trzeba zaznaczyć, że moja 4 osobowa rodzina jest bardzo wysoka: ja i syn powyżej 190 cm, drugie dziecko powyżej 180 cm, ślubna ma się najlepiej :) W samochodzie się mieścimy, więc trzeba Toyotę za to pochwalić. Największym miłym zaskoczeniem jest zużycie paliwa. Samochodem jeżdżę do pracy w stosunku trasa/miasto 75/25 % i przeciętne zużycia paliwa to 6,7 litra na 100 km. Oczywiście jest to jazda ekonomiczna, przy prędkości 100-110 km/h, 2 osoby. Podaję, że kupił bym Aurisa raz jeszcze, ale jest to trochę na wyrost, przez sympatie do marki
4,6
~Szymon M.
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 125 124KM 91kW
Nie planowałem zakupu Toyoty. Nie wiedziałem co ludzie w tej marce widzą. Dowiedziałem się o ciekawej okazji zakupu 5-letniego Aurisa po gwarancji, podszedłem do tego samochodu bez emocji. Z zewnątrz się spodobał, wnętrze całkiem ciekawe... Dałem się namówić na jazdę próbną. Spodziewając się niewiele od "dziadkowozu" wsiadłem, odpaliłem, ruszyłem w drogę. Trzymał się dobrze, ładnie przyspieszał, układ kierowniczy precyzyjny, zawieszenie wzbudza zaufanie. Byłem miło zaskoczony. Przemyślałem i kupiłem... Miał wtedy 71k przebiegu. Zrobiłem w pół roku 7tys. km. Jeżdżę rzadko ale głównie trasy. Zrobiłem objazdówkę po Polsce. Moja opinia o pojeździe się nie zmieniła. Daje przyjemność z jazdy, daje zaufanie, jadąc na wprost wydaje się ciężki ale w zakrętach staje się zwinny. Wiadomo, że w tym czasie nie było usterek ale to nic nadzwyczajnego. Czas pokaże co będzie dalej. Ogólnie: Zawieszenie: wybiera nierówności, stabilne na zakrętach. Wyciszenie: mogłoby być lepsze, na wybojach słychać pracę zawieszenia Wnętrze: wizualnie ładne, funkcjonalne. Jeden mankament- twardy podłokietnik. Ogółem: samochód wart uwagi, przyjemny w jeździe, moja pierwsza Toyota i mam nadzieję, nie ostatnia!
Średnie spalanie dla Toyota Auris II Touring Sports
5,1 – 7,5
l/100 km
5,6 – 6,1
l/100 km
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 125 124KM 91kW
Spalanie wg mnie satysfakcjonujące, na trasie rzadko przekraczam 4,9l, spalanie dość znacząco wzrasta powyżej 130km/h, wtedy osiąga 5,1. Samochód dość dynamiczny, silnik wystarczający dla tej masy pojazdu. Nie prowadziłem wyłącznie miejskiej jazdy tylko tryb mieszany lub trasa. Stosuję umiarkowany ecodriving (jazda umiarkowana ale z odzyskiwaniem energii kinetycznej), nie używam start-stop. Styl jazdy tym pojazdem ma znaczący wpływ na spalanie, inni kierowcy jadący moim samochodem przekraczają spalanie 5,5l/100km nawet na trasie (energia kinetyczna zostaje na tarczach hamulcowych :)) Sądziłem, że ciężko będzie zejść poniżej 5l jednak jest to wykonalne również przy prędkościach 120km/h na trasie szybkiego ruchu.
5,1
Liczba komentarzy: 4
Toyota Auris II
Touring Sports Hybrid 135 136KM 100kW
Piszę ten komentarz ponieważ mam wrażenie, że ludzie wypowiadający się na tym forum nie znają podstawowych zasad matematyki, a gdyby komputer w samochodzie pokazał im spalanie 1l/100 km to zapewne by w to ślepo uwierzyli. Przede wszystkim zacząć należy od tego, że spalanie samochodu liczymy dzieląc liczbę zatankowanych na stacji litrów paliwa przez kilometry, które przejechaliśmy. Co ważne jedynym gwarantem prawidłowego pomiaru jest zatankowanie do tego samego poziomu co poprzednio (czyli tankujemy aż po korek, aby widzieć paliwo i drugim razem to samo). Zakładając, że legalizowany dystrybutor paliwa prawidłowo wskazuje ilość wlanych litrów można policzyć ile zużyliśmy. Warto wiedzieć, że paliwo może być letnie bądź zimowe i o różnej kaloryczności (stąd niekiedy różnice w spalaniu). Wpływ mają również warunki tj. pogoda, rodzaj opon, ciśnienie w kołach, rodzaj trasy i umiejętności kierowcy itd. Ze smutkiem mogę stwierdzić, iż ktokolwiek kto łudzi się, że jego Auris potrafi spalić poniżej 4l jest w grubym błędzie chyba, że liczy to po przejechaniu na pełnej baterii po 2 km jazdy :) Od kilku lat uczę się eco-drivingu i wydaje mi się, że już dostatecznie opanowałem tę sztukę dopasowując oczywiście technikę do samochodu hybrydowego. Aurisem przejechałem już kilka tysięcy km (w większości po mieście). Różne próby typów jady tj. zawsze kontrola ciśnienia opon zapewniająca najniższe spalanie, hamowanie z daleka przed światłami (w 95% w trybie charge), jazda na kontrolowanym nawiewie (silnik załącza się aby ogrzać kabinę pojazdu), i ogólnie cały czas jazda nastawiona na najmniejsze zużycie sprawia, że wydaje mi się iż mogę się wypowiedzieć na temat spalania tego auta. Nie wnikając w szczegóły (bo jest ich sporo gdy chce się zaoszczędzić przy jeździe hybrydą) kilka konkretów (miasto Szczecin, temperatura zawsze powyżej 10 stopni, opony letnie 17?): Miasto 100% 1. odcinki min. 8 km (ekstremalne zasady eco-drivingu) 4,6/4,8 l 2. umiarkowane zasady eco 4,8/5,2 l 3. swobodna jazda ? do 5,8 l Poza miastem (prędkość 90-100km/h) 100% 1. Pełne zasady eco ? najniżej udało się zejść do 4,4 l Trasy szybkiego ruchu i autostrady ? samochód pali jak zwykła benzyna (ponad 7l) I tutaj kończy się zabawa bo w temperaturach ok. 0 stopni i niżej samochód zaczyna spalać to samo co wcześniej +1,5/2 l (oprócz trasy na której samochód jest cały czas nagrzany). W USA niektórzy montują w Priusach z tą samą jednostką napędową blokadę dopływu zimnego powietrza pod maskę (co może niestety oprócz oszczędności przegrzać niektóre układy w komorze silnika przy niesprzyjających warunkach). Niech nikt z was nie wierzy, że tym samochodem da się zejść poniżej 4l, bo jest to tylko chwyt marketingowy lub w przypadku kierowców ślepa wiara w to co pokazuje komputer pokładowy. W zimie samochód pali dodatkowe 2l z tego względu, iż kabina nagrzewana jest powietrzem z nagrzewnicy silnika, a w tym przypadku samochód nie załącza napędu elektrycznego tylko chodzi częściej na benzynie (chyba że wyłączymy grzanie w kabinie). Włączanie każdego z pokładowych urządzeń typu klima, podgrzewane fotele, światła mijania itp. oczywiście podwyższają spalanie poprzez częstszą pracę jednostki napędowej. Dodam tylko, że z samochodu jestem zadowolony, choć w zimę mogło by być nieco lepiej. Pozdrawiam
4,9
Toyota Auris II
Touring Sports Hybrid 135 136KM 100kW
Rewelacja. Spalanie rewelacja. Koszty materiałów eksploatacyjnych przystępne. Zamienniki są dostępne. Zero usterek, zero napraw. Rozrząd na łańcuchu, brak alternatora, turbiny, pompowtryskiwaczy, DPF-u, nie popsuje się koło dwumasowe, EGR, itp.

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 14
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Auris II Touring Sports