Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports

Mortassi, 8 miesięcy temu
Silnik D-4D 125 124KM 91kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Auris II Touring Sports D-4D 125 124KM 91kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bezawaryjność
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Pierdółki za drobne pieniądze potrafią co parę lat się odezwać.
4,0
Całokształt
Generalnie jest to moim zdaniem idealny samochód jeśli potrzebujemy pojazdu żeby po prostu jechać z punktu A do punktu B a nie od warsztatu do warsztatu. Zrobiłem tym samochodem na razie 100 000km i w tym czasie na naprawy wydałem niecałe 400zł (łącznik stabilizatora, łożysko amortyzatora). Jeśli ktoś szuka sportowych wrażeń i zawieszenia które wybierze wszystkie nierówności - to nie jest samochód dla takiej osoby. Jeśli ktoś chce jechać gdzie chce, tanio, bezawaryjnie, czasem coś przewieźć - to idealny samochód do tego celu. Ja właśnie czegoś takiego szukałem i znalazłem. Nigdy nie miałem samochodu w którym przez 100 000km nie przekroczyłem 1000zł na konieczne naprawy (wcześniej VW, Audi). Generalnie jestem z tego pojazdu bardzo zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez zastrzeżeń, nie jest to demon prędkości, ale wystarczający do codziennego użytkowania na trasie i w mieście. Przede wszystkim - bezawaryjny! Kultura pracy przeciętna - jak to diesel, klekocze sobie na biegu jałowym, przy gwałtownym przyspieszaniu również jest głośny, jednak przy jeździe autostradowej na 6 biegu w ogóle niesłyszalny.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo elastyczna, pracuje gładko, nie psuje się, biegi wchodzą aksamitnie. Od 40km/h 3. bieg, od 60km/h 4. bieg, od 80km/h 5. bieg i od 110km/h 6. bieg. Na biegu 6. przy prędkości 120km/h obroty około 1900rpm, co uważam za dobry wynik, dzięki czemu jest to przyjemny samochód do jazdy w dłuższe trasy.
4,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń do układu kierowniczego, zawieszenie jest dość trwałe - od 100 000km jedyne co wymagało ingerencji to łożysko amortyzatora oraz łącznik stabilizatora. Łączny koszt 400zł. Jeśli chodzi o komfort zawieszenia - nie ma szału, zdecydowanie mocniej czuć nierówności w porównaniu z np. Audi A3 8P (podobna klasa). Jedna uwaga - jeśli ktoś planuje coś cięższego w bagażniku - tylne zawieszenie jest miękkie i wystarczy kilka paczek płytek żeby całkowicie siadły sprężyny (nie żeby się popsuły ale żeby się oparł). Lodówka nie zrobiła na nim wrażenia ale płytki jednak trochę ważyły i przeholowałem, wcześniej miałem Audi A4 i było bardziej odporne na obciążenia.
5,0
Karoseria
Podobno rdzewieje (tak czytałem), może to zależy od miejsca produkcji - słyszałem, że te produkowane w Turcji szybciej rdzewieję (nie wiem ile w tym prawdy). Ja mam pojazd produkowany w UK, po 10 latach użytkowania jak dotąd absolutnie 0 korozji karoserii. Jedna uwaga - blachy są cienkie, więc odradzam siadania na masce czy silnego opierania się o samochód bo można odkształcić element. Maska również jest delikatna - więc pamiętajcie - maskę należy zamykać opuszczając ją tak by trzasnęła i się zamknęła a nie (jak niektórzy co myślą że dbają o samochód) dociskając żeby nie trzaskać. Każdy sprzedawca samochodu to wie, nie każdemu się chce uczyć klienta jak zamykać maskę. Podsumowując - może komuś rdzewieją, moja nie jest garażowana i 0 korozji (była zabezpieczona antykorozyjnie po zakupie, ale wiem że niektóre pojazdy rdzewieją mimo takiego zabiegu).
Komfort
5,0
Widoczność
Co tu się rozpisywać, bez zastrzeżeń, wszystko widać.
4,0
Ergonomia
Subiektywnie - nie mam zastrzeżeń. Są jakieś niuanse, dziwactwa np. lampkę nad przysłoną z przodu zapala się przełącznikiem a nie jak w wielu samochodach - zapala się automatycznie. Ale mi to nie przeszkadza bo nie korzystam z niej. Druga mała wada - słabe oświetlenie bagażnika - tylko jedna malutka żaróweczka. Trzecia sprawa - słabe światło wsteczne. Czwarta - słabe halogeny HIR2 (światła mijania). Jednak na te wszystkie problemy jest sposób - wymiana całego oświetlenia na LED (szczególnie światło cofania oraz oświetlenie wnętrza pojazdu).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, choć jakbym miał rodzinę wolałbym mieć dwustrefową klimatyzację. Klimatyzacja bardzo skuteczna, potrafi zamrozić człowieka w 5 minut. Ogrzewanie - w porządku, jednak jednostka 2.0 potrzebuje sporo czasu by uzyskać temperaturę - u mnie zimą jest to około 5km żeby zaczęło się robić cieplej. Ale to już nie kwestia ogrzewania tylko czasu nagrzewania niemałej jednostki napędowej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciężko mi tu oceniać bo nie jestem dwumetrowcem oraz nieczęsto wożę pasażerów z tyłu, wydaje mi się że jest normalnie, choć słyszałem opinię od wyższych osób, że mają trochę ciasno.
3,0
Wyciszenie
Nie ma szału, nie ma tragedii. Całkowicie przeciętnie - samochody Niemieckie są generalnie lepiej wyciszone, ale to że czuć 10% różnicy nie oznacza, że w tym wypadku jest źle. Po prostu - normalnie jak na tę klasę pojazdu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To absolutna REWELACJA. 400zł na naprawy w 100 000km. Nigdy nie miałem tak bezawaryjnego samochodu. A te awarie nie uniemożliwiały jazdy (łącznik stabilizatora sobie stukał, łożysko amortyzatora sobie stukało ale jeździło). Pod tym względem jestem najbardziej pozytywnie zaskoczony.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na tę klasę samochodu (niższa klasa średnia) porównując z samochodami typu Dacia, Hyundai, Renault jest stosunkowo drogi, jednak porównywałem sobie z Hyundai i30 2013r i różnica jest nawet w drobiazgach - tam jest znacznie gorsza kamera cofania. Samochód droższy niż konkurencja, ale nadrabia bezawaryjnością.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak wspomniałem - pierdółki takie jak łącznik stabilizatora, łożysko amortyzatora etc. się mogą popsuć, ale nie jest źle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
U mnie rewelacja, 100 000km i brak poważnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika D-4D 125 124KM 91kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Touring Sports D-4D 125 124KM 91kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Touring Sports

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów