Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports

jamez, 8 lat temu
Silnik Hybrid 135 136KM 100kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris II Touring Sports Hybrid 135 136KM 100kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : napęd hybrydowy + przekładnia CVT
4,0
Całokształt
Wrażenie ogólne pozytywne. Awaryjność (a raczej bezawaryjność), kultura pracy całości zasługują na 5. Jeśli chodzi o wnętrze to japończycy nie słynęli z ergonomii... to się odzwierciedla tutaj. Wykonanie bardzo poprawne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Napęd hybrydowy to poezja. Mógłby być mocniejszy... ale ten też wystarcza. Bezszelestne ruszanie, czy cicha praca samego silnika spalinowego, przełączenie napędów... bajka :-)
5,0
Skrzynia biegów
Przekładnia bezstopniowa. Można o niej dużo pisać. Mi się podoba. Niewątpliwą wadą jest wycie silnika przy przyspieszaniu. No cóż... Jak ktoś przesiadałby się z CVT na manual narzekałby na potrzebę wachlowania lewarkiem biegów. Przy normalnej jeździe - skrzynia na 5.
5,0
Układ jezdny
Całkiem sprawny. Może drażnić elektryczne wspomaganie. Jednak kierownica kręci się lekko. Zakręty... no cóż - wyważona jest nieźle, może to kwestia nisko umieszczonych baterii... w zakręty wchodzi jak motorówka (składa się w stonę zakrętu, a nie odwrotnie). Może to subiektywne odczucie, w porównaniu do ciężkiego audi...
Komfort
5,0
Widoczność
Są osoby, które narzekają na widoczność na boki (głónie słupki boczne). Mi odpowiada. Może to kwestia przyzwyczajenia, a może wyregulowania fotela, a może jest tak samo źle jak było w Audi... tak czy inaczej - widzę i już. Fakt, że kamera cofania pomaga w manewrowaniu tyłem, jednak używam jej już tylko przy dojeżdżaniu do przeszkody. Przy parkowaniu tyłem lepiej standardowo: obrócić głowę do tyłu i wspomagać się lusterkami - jak już ustawi się auto, posiłkować się kamerką.
4,0
Ergonomia
Jak pisałem wcześniej - Japończycy nie grzeszą perfekcją w temacie projektów. Projekt wnętrza mogliby "wysłać na zewnątrz". Czegoś brakuje, miejsce niewykorzystane najlepiej... Do Audi, które miało pełno schowków, skrytek itd... tutaj jest gorzej. Jednak to auto klasy niższej niż A6 - trzeba o tym pamiętać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie dam oceny... zimą jeździłem mało... tzn. normalnie, tylko zima była niezimowa. Ogólnie auto grzało, szyby nie parowały. Klimatyzacja w lecie też sobie radzi. Natomiast w warunkach ekstremalnych zimowo/wilgotno/upalnych jeszcze testowana nie była. Na razie jednak nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
...ocena z zastrzeżeniem, że oceniam przód. Z tyłu nie jechałem ;-) Na pewno z tyłu mniej miejsca niż w A6. Co do miejsca z przodu - jest go wystarczająco.
4,0
Wyciszenie
Przy niskich prędkościach auto jest niesłyszalne. Przy wyższych (140 i więcej) jest już słyszalne. Myślę, że to właśnie kwestia wyciszenia kabiny. No cóż - taki to samochód: do miasta i na drogi krajowe. Autostradą się pojedzie, jednak niektórym może przeszkadzać dźwięk silnika. Mi nie przeszkadza :-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
hm... hybryda ;-) spalanie od 3,7 do 5 l/100 km. Bak paliwa kosztuje (lato 2015) ok 200 zł i za to przejeżdża się 700-900 km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Konkurencja nie śpi... autko tanie nie jest. Ekonomicznie średnio uzasadnione... ale gdybym kupował... kupiłbym znowu jeśli miałbym pieniądze rzecz jasna. Może nie ma jakiejś duszy jak Mercury Monterey lub Ford Mustang z 1950 roku... ale... po prostu kupujesz i masz spokój :-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika Hybrid 135 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris II Touring Sports