Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports

Maciek, 6 lat temu
Silnik Hybrid 135 136KM 100kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Auris II Touring Sports Hybrid 135 136KM 100kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Bardzo pozytywne odczucia, zarówno w mieście, jak i w trasie. Auto zachęca do bicia swoich rekordów, ale nie prędkości, lecz oszczędnej jazdy. Nie zbieramy już punktów karnych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Optymalna jednostka. Silnik spalinowy pracuje w cyklu Atkinsona, co w połączeniu z silnikiem elektrycznym, daje wymierne oszczędności na stacji paliw. Dynamika jest lepsza, niż się spodziewałem, ale dzieje się to bez emocji.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia e-CVT w pierwszym okresie użytkowania drażni dźwiękiem przy wysokich obrotach silnika, lecz z biegiem czasu dostrzegamy jej inteligencję. Jeśli do tego dodamy jej bezawaryjność, to staje się ona jednym z najmocniejszych punktów tego auta.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny bardzo poprawny, przewidywalne prowadzenie, również przy czterech osobach na pokładzie oraz pełnym bagażniku. Komfort bardzo przyzwoity, jak na ten segment aut.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bez zastrzeżeń, zarówno do przodu, jak i tyłu. Byłoby doskonale, gdyby kamera cofania miała lekko szerszy kąt widzenia oraz umiejscowienie, które zapobiegałoby jej zabrudzeniom podczas złej pogody.
4,0
Ergonomia
Jedynym mankamentem jest za nisko umieszczony lewy podłokietnik kierowcy (prawy jest ok). W jeździe miejskiej nie ma to znaczenia, natomiast w długich trasach osoby o wzroście ponad 185 cm mogą odczuwać dyskomfort.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag. Działa tak, jak powinna. Pamiętać należy, że podczas niskich temperatur, gdy silnik jest jeszcze zimny, włączenie ogrzewania wymusi pracę silnika spalinowego, co powoduje wzrost spalania, gdyż uniemożliwi jazdę tylko w trybie elektrycznym.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dwie dorosłe osoby plus dwoje dzieci jadą wygodnie. Komfort bardzo przyzwoity, jak na ten segment aut.
4,0
Wyciszenie
Podczas jazdy miejskiej oraz drogami lokalnymi, przy prędkościach do 90 km/h jest rewelacyjnie. Głośność opon rzeczywiście zaczyna robić różnicę szczególnie, gdy jedziemy na silniku elektrycznym. Przy prędkościach autostradowych już nie jest tak fajnie, ale to nie Tesla.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacja. Spalanie rewelacja. Koszty materiałów eksploatacyjnych przystępne. Zamienniki są dostępne. Zero usterek, zero napraw. Rozrząd na łańcuchu, brak alternatora, turbiny, pompowtryskiwaczy, DPF-u, nie popsuje się koło dwumasowe, EGR, itp.
5,0
Stosunek jakość/cena
Adekwatna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łożysko koła przy 130 tys. km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika Hybrid 135 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Touring Sports Hybrid 135 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,50 zł
5,7
l/100km
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Touring Sports