Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avalon I

jr, 18 lat temu
Silnik 3.0 i V6 24V 200KM 147kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 367 tys. km
Toyota Avalon I 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,92
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Avalon to wg mnie jedna z najlepszych limuzyn świata. Z doświadczenia wiem, że nie dorównują mu ani toporne Mercedesy itp. (i pod względem niezawodności, a o ekonomii, cenie zakupu nie wspominając) ani Francuzy i typowe Amerykańce. Mimo, że jest to mój najstarszy samochód jest po prostu nie do zastąpienia. Nie wiem też, dlaczego tak mało Avalonów można spotkać na naszych drogach. Czy tak mało kierowców wie, co jest naprawde dobre?
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to rzecz, którą najbardziek kocham w tym samochodzie. Chodzi jak szwajcarski zegarek. Wysoka kultura pracyi ładny oddźwięk. Wyśmienicie ciągnie budę i mało pali.
5,0
Skrzynia biegów
Pomimo swojego przebiegu całkowicie bezawaryjna. Przy normalnej jeździe wcale nie czuć zmiany biegów. Gdy natomiast zmienimy jej charakterystykę pracy (przyciska POWER na kokpicie) AVALONEK to istna rakieta - i nie ma mocnych.
4,0
Układ jezdny
Na prostej wyśmienicie. Na autostradzie bajka. W mieśćie rewelacja - bardzo łatwo się nim manewruje. Trochę gorzej na świetnych krętych, polskich drogach, gdy wykorzystujemy moc silnika (auto jest dość ciężkie na szybko pokonywane zakręty). Ale Avalon przecież nie służy jako sportowe, wyczynowe auto. Mimo to remonty zawieszenia wykonywane są bardzo rzadko - jest po prostu bardzo TRWAŁE i SOLIDNE.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie dostrzegam żadnych niedogodności.
5,0
Ergonomia
Oby w każdym samochodzie było jak w AVALONKU.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto szybko się nagrzewa. Zimą już 3 minuty po właczeniu silnika odczywamy ciepło. Klima=lodówka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj naprawdę 0 zastrzeżeń. Do mojego auta wchodzi 6 osób (3 z przodu, 3 z tyłu) - dla wszystkich oczywiście pasy bezpieczeństwa. Nikomu nie brakuje miejsca. I ta wyśmienita regulacja foteli...
5,0
Wyciszenie
Silnika w normalnej eksploatacji wcale nie słychać. Przy wyższych obrotach miło mruczy. Szumy w kabinie dopiero zaczynają sie przy 170km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód miło się tankuje, bo nie pali jak smok - mi średnio 10l/100km bez oszczędzania, czyli Avalon nokautuje swoich zachodnioeuropejskich konkurentów nawet na stcji benzynowej. Ceny części w normie (o ile coś się komuś popsuje) ale ceny usług w autoryzowanych stacjach to przesada. Drogie są również części "nieeksploatacyjne" typu chlapacze itp.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość perfekt/cena jak z bajki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
...przypominam sobie... ...kiedyś przepaliła mi się żarówka we wnętrzu auta...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Japońska niezawodność. Auto jest idealnie dopracowane.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avalon I