Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis I Sedan

ni mało ni dużo 70tys/rok, 17 lat temu
Silnik 2.0 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Avensis I Sedan 2.0 TD 90KM 66kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
3,15
25% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
wcześniej jeździłem nowym scenikiem 1.5dci 105 KM. Po przygodzie z tą tojką ponownie wybrałbym scenika ale z silnikiem 1.9 lub 2.0 dci, bo nie opłaca sie płacic więcej , taki Scenik jest równie dobry lub nawet lepszy niż droższa avensis
Wrażenia
4,0
Silnik
zajecichy, takim dieslem jeszcze nie jeżdziłem. Kumpel ma taką samą ale z 1.8 benzyna i mam wrażenie że jest głośniej. Elastyczność - w mieście starczy, na autostradzie - jak cie moge, ale na "polskich drogach" totalnie za mało. 2.2 150KM będzie optymalne
3,0
Skrzynia biegów
wsteczny ze zgrzytami, szybka zmiana przy szbyszej jeżdzie wymaga wprawy, właśnie odkleił się kondonik ochraniający drążek
3,0
Układ jezdny
ciężko porównać, musiałbym wziąść na pół roku beemkę lub subaru żeby ponażekać na tą tojkę. Na pewno trzeba się przyzwyczaić jak do każdego auta. Kompromitująca średnica zawracania, jakby brakowało jednego obrotu kierownicą.
Komfort
3,0
Widoczność
jak cofam po ciemku to włączam awaryjne bo kompletnie nic nie widać, do przodu - jak często się zdarza - przeszkadzają słupki. ( uwaga w zimie - odśnieżaj szybę bo gruby słupek plus zgarnięty śnieg przez wycieraczkę robi wiieeelike martwe pole w lewą stronę )
2,0
Ergonomia
czy to jest pojazd sprzed 10 lat ?! Nie da się wyłączyć niektórych funkcji, np aut. zamykanie drzwi, wyączanie poduszki pasażera, pipczenie przy zostawionym kluczyku w stacyjce o pasach już nawet nie wspominam. Niezrozumiała regulacja automatu wycieraczek. Najlepszy jest komputer który tuż po zatankowaniu, kiedy stoisz w miejscu z pracującym silnikiem pokazuje coraz większe żużycie paliwa, kiedy dojdzie do 100/100 to sie kasuje
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
ten klawisz przyśpieszający ogrzewanie to kit. aut. klima - fatalnie, wieje nie tam gdzie byś chciał i dłużej niż potrzeba ( gdzie są te czujniki !!!? ). Rzadko przez to używam klawisza "AUT"
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w miare OK, chociaż dzieki fotelowi którego nie da obnizyć sie ile bym chciał czuje się jak w busie, trzymanie boczne - kiepskie, treba trzymać się kierownicy, najlepiej mają pasażyry z tyłu. poduszki pasażera nie da się wyłączyć - porażka
3,0
Wyciszenie
perfekt do 160, później można wyłączyć radio i skupić się na pierwszej prędkości kosmicznej toyoty avensis
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście 6,9-7,2 ale jade tak żeby nie doganiać czerwonych świateł i stojących tam spojlerowców. Trasa 8-10 bo nie ma świateł : ) a spojlerowcy jadą 110 bo boją się o spojlery i swoje butle z gazem. jeśli jedziesz 180 ( 4 tys obr ) no top przez godzinę ( Katowice - Wrocław ) bez to wychodzi ci średnia 9 l, 10l jesli pojawią się zajeżdżające ci droge tiry
3,0
Stosunek jakość/cena
lepszy Scenic ( j.w ) lub w tej cenie subaru legacy. Avensis to auto do miasta dla emeryta i pani domu która parkuje tylko na duzych parkingach supermarketu w środy rano
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
portal w wali w buja - nie chciałem wpisać mnimalnego spalania przy oszczędnej jeździe na długiej trasie bo go nie poznałem i nie poznam
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis I Sedan