Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis II Kombi

Niezawodnie zawodne auto, 8 lat temu
Silnik 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Avensis II Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
2,85
32% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Brak słów. Nigdy więcej!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Pęknięty blok, ginący olej, brak mocy
Układ elektryczny : ciągle usterki
Karoseria : cienka blacha
2,0
Całokształt
Piękny wygląd, wygoda i komfort. Auto spełnia wszystkie walory poza jednym szczegółem: Nie nadaje się do jazdy! To pasmo niekończących się napraw i usterek i nigdy nie można być pewnym czy się dojedzie i wróci w zaplanowane miejsce, chociaż dopiero co zjechało się z kanału.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik bierze olej, co 1L/1000km. Niestety przekonałem się o tym 3 tyg. po zakupie kiedy pękł blok silnika i zaliczyłem holowanie do Polski, zakup nowego itd. w sumie 8.000zł Nie zadziałały kontrolki oleju! Miałem sporo szczęścia, że przeżyłem bo zdarzenie miało miejsce na autostradzie przy prędkości 180km/h ! Poza tym totalny brak mocy. Auto bez obciążenia tylko z kierowcą miało problem podjechać po górę. W górach, aby wjechać na serpentynę, gdzie wyprzedzały nas skutery i rowerzyści aby wjechać wszyscy musieli wysiąść a i tak miejscami trzeba je było pchać. Zimą zapomnijcie o takich wycieczkach.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak wyżej - super się siedzi, ale to wszystko. Na trasy jak najbardziej, ale pod warunkiem, że niema pod górkę. Wówczas wpaść można w rozpacz, że ludzie złomem was wyprzedzają. Widoczność ok., słupki mogłyby być lepiej wyprofilowane, ale nie jest źle. Genialnym rozwiązaniem jest lusterko wewnętrzne pochłaniające światła nadjeżdżających pojazdów.
3,0
Ergonomia
ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie rozwiązana klima. Auto przy -15 nagrzewało się w 2-3 min. Zapomnijcie o skrobaniu szyb. Dodatkowo podwójna klima. Wentylacja to jeden z niewielu atutów Toyoty.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca i przestrzeni dla każdego.
4,0
Wyciszenie
Auto ciche nawet przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zarówno koszty spalania jak i napraw to katastrofa. Po przekroczeniu 150000 auto zaczęło spalać więcej niż terenówka. VVT-i brała 10 do nawet 16 litrów! Na trasie spadało do ok. 9. Biorąc pod uwagę generację, mały litraż i małą wagę do było to spalanie okropne. Nie pomogła wymiana świec, sond, regeneracja alternatora, nowy akumulator i wiele innych rzeczy. Auto ani nie było niezawodne, ani ekonomiczne, ani dynamiczne.
2,0
Stosunek jakość/cena
Na przestrzeni 2.5 roku w auto za 23.000 wpakowałem w naprawy 18.000 i nadal nie było sprawne.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niezawodnie zawodziła. W zasadzie ciągle coś, nie było wyjazdu z domu, aby nie pojawiła się awaria czegoś. Jak nie alternator, to rozrusznik, jak nie to, to inne rzeczy...
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pęknięcie bloku silnika! Pęknięcie obudowy rozrządu - kolejna przekładka silnika. Pęknięcie obudowy skrzyni biegów Utrata mocy i zwiększenie spalania po 150000 oraz wiele innych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis II Kombi