Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon

Ali, 14 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 126KM 93kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Problemy z klapą bagażnika.
3,0
Całokształt
Toyota zawsze była przeciętna i taka niestety pozostała. Koncept Avensisa III był ładny - wersja produkcyjna niestety nudna. A wielu robi to lepiej - Honda Accord, Mazda 6, Opel Insignia - to auta o epoki do przodu w designie karoserii jak i wnętrza. Dynamika przeciętna, spalanie dalekie od bajek w folderach, wykonanie przyzwoite, ale znowu inni robią to dużo lepiej. Bagażnik płytki i udziwniony, chociaż brawa za przestrzeń na narty w tylnej kanapie. Przy zakupie zdecydowanie polecam mocniejszy silnik, choć w sumie jak ktoś chce auto dające przyjemność z jazdy i ma żyłkę sportowca niech od razu o Avensisie zapomni - silnik to nie wszystko (np. Toyota pięknie zadusza swoje niezłe skądinąd benzynowce skrzyniami o długich przełożeniach, układ jezdny nie zachęca do ostrej jazdy). Auto też trochę niepotrzebnie urosło i przytyło, teraz dużo lepiej czułbym się w kompakcie, jazda po mieście nie jest tak przyjemna jak w moim poprzednim Avensisie I... Ratuje jedynie cena jedna z lepszych w klasie. I ponoć bezawaryjność, zobaczymy. Przeciętność i niska cena - Toyota chyba zamieni się lada dzień na miejsce z Kia która z kolei zrobiła ogromny postęp... Dobrze, że to auto służbowe. Sam w życiu takiego auta bym nie kupił - moją Hondą Civic aktualnej generacji jeździ się o klasę przyjemniej i poręczniej, a pali podobnie mimo benzynowego silnika (sic!).
Wrażenia
3,0
Silnik
Elastyczność niezła, gorzej ze startem spod świateł - to za mały silnik do tak dużego ciężkiego auta! Klekot dieselka ujdzie, VW ma gorzej :)
4,0
Skrzynia biegów
Daje radę, nie ma na co narzekać.
3,0
Układ jezdny
Niestety, auto ma swoje wymiary i swoje waży. W stosunku do tego jak jeździ cięższa nawet Honda Accord czy Audi A4 to daaaleko. Za to dość komfortowo. Elektryczny ręczny to niepotrzebne udziwnienie i jakoś nie do końca mu ufam (jak to elektronice w ogóle...).
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma na co narzekać jak na tak duże auto. Przydatne czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Bez zarzutów. Wreszcie zrobili miejsce na narty - super! Jedynie dziwacznie jest w bagażniku - do rolety tylko 35cm!!! Po co te wszystkie schowki pod podwójną podłogą? Niby duży bagażnik, ale tylko jak bagaże masz płaskie...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie w zupełności wystarcza.
4,0
Wyciszenie
Może być, nic nie trzeszczy, chociaż nie da się ukryć że to diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Chyba najlepsza w klasie cena zakupu przy całkiem niezłym wyposażeniu (wcale nie oczywiste na Toyotę - patrz Yaris), pali oczywiście znacznie więcej niż bajki z folderu - jak niemal każde auto, ale nie jest źle.
3,0
Stosunek jakość/cena
Chyba najlepsza w klasie cena zakupu przy całkiem niezłym wyposażeniu (wcale nie oczywiste na Toyotę - patrz Yaris), pali oczywiście znacznie więcej niż bajki z folderu - jak niemal każde auto, ale nie jest źle.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
OK.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problemy z klapą bagażnika.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 126KM 93kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis III Wagon