Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Wagon

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2009, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu (symbol T270). Auto radykalnie odmieniono pod względem stylistycznym, a zaprojektowane zostało przez stylistów ze studia stylistycznego Toyoty ED2. Zmieniły się nieco także wymiary samochodu. Toyota Avensis III powstała na nowej platformie podłogowej, tej samej, na której zbudowano model Verso. Avensis trzeciej generacji tym razem nie jest dostępny w nie najlepiej sprzedającym się wariancie liftback, nadal jednak oferowany jest w wersjach sedan oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz

Toyota Avensis III Wagon – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4765 mm
Szerokość 1810 mm
Wysokość 1480 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1550 mm
Rozstaw kół - tył 1540 mm
Zwis przedni 965 mm
Zwis tylny 1100 mm
Prześwit 145 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1610 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 543 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 990 mm
Wysokość bagażnika 700 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

5,0
~koala
Toyota Avensis III
Wagon 2.2 D-4D 150KM 110kW
Moje poprzednie oceny to koala i miskoala. Auto po 11 latach i 240 tys km przebiegu dalej jest bezawaryjne oraz oszczędne. Dalej dolewam płynu LM 1052, jeżdżę głównie w trasie, mam boxa na niecałe 170KM i dalej jestem zadowolony. Czego chcieć więcej ? Nigdy nie miałem tak bezawaryjnego samochodu. Nawet nie myślałem, że samochód może się nie psuć przez taki przebieg. Tyle, że nie jeżdżę po dziurach, omijam krawężniki, studzienki. Na trasie (95% lub więcej przebiegu) jeżdżę ze stałą prędkością często na tempomacie. Co jakiś czas dolewam płynu do zwiększenia temperatury DPF w celu wypalania DPF (niezauważalne). Czasem dla kaprysu dolewam coś do baku innej firmy na przeczyszczenie wtrysków itp. I to generalnie na tyle. A dodam, że przy każdym przeglądzie co 15 tys km wymieniam olej i wszelkie możliwe filtry nawet jeżeli są one przewidziane na 60-90 tys km. Ja wymieniam co 15 tys km. Do tego co dwa lata płyn hamulcowy, w chłodnicy i jak jest coś jeszcze to także. Wszelki osprzęt jest fabryczny, amortyzatory, turbo, wtryski, dpf itd co świadczy o jakości i trwałości. Przy niezbyt częstym hamowaniu (jazda w trasie) od nowości wymieniłem raz tarcze hamulcowe i 2 razy klocki gdzie osoby jeżdżące po mieście wymieniają klocki co 20-30 tys km. Dlatego jak kiedyś powiedział Marek Wieruszewski oraz Jacek Balkan lepiej kupić auto użytkowane na trasie z większym przebiegiem niż auto z mniejszym przebiegiem robionym w mieście.
4,5
~bieniek
Toyota Avensis III
Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Zacznę od tego dla kogo jest to auto. Auto jest dla spokojnego kierowcy nie wyróżniającego się z tłumu, przemieszczającego się tu i tam nie oczekującego od samochodu skrajnego maksymalnego komfortu, przyspieszenia itd. Auto dla spokojnego kierowcy chcącego podróżować tanio i bezawaryjnie. Tu nie znajdziecie skrajności. Auto poprawne, ładne z wyglądu ale nie rzucające na kolana, wnętrze gorzej niż na zewnątrz też nie ma efektu wow, wszystko proste rozmieszczone poprawnie, siedzenia w szmatach proste, schowki w drzwiach małe, przestrzeń spora ale nie ogromna. Użytkuję auto od 5.000 km. Na LPG 3.000 km. Wcześniej ford s max 2.0tdci. Postaram się opisać to po kolei na spokojnie. Trochę będę nawiązywał do poprzedniego auta i jeszcze wcześniejszego toyota avensis t25 2.0 d4d. Co mnie zaskoczyło pozytywnie: - Dość cicho w środku ale jednak słychać szum wiatru od strony drzwi - Mega cicha praca silnika na wolnych obrotach, podczas jazdy też nie jest źle - Mega niskie spalanie. Na PB przy spokojnej jeździe po drogach lokalnych 6,1L/km, na autostradzie przy 90km/h można zejść poniżej 5L ale to nie jazda, przy dynamicznej jeździe nie podam bo taka jazda tym autem nie ma sensu, przy normalnej jeździe po drogach lokalnych i trochę miasta liczcie około 7 litrów. Uważam to za bardzo dobre wyniki. LPG około 8 litrów ale trochę idzie benzyny zanim się przerzuci więc też trzeba przyjąć że w ciągłej jeździe może to być 8,5-9 LPG. Co mnie zaskoczyło negatywnie: - przesiadłem się z S-maxa i jest dla mnie trochę ciasno, np. fotelik dla dziecka tyłem do kierunku jazdy i z przodu siedzisz jak inwalida, nie da się odsunąć do tyłu - przesiadłem się z smaxa mało schowków i małe schowki. To chyba mnie zawiodło najbardziej. W drzwiach to dołki na skarpety a nie schowki ( S max inna klasa pojazdu bo VAN ale to był majstersztyk schowki ogromne w drzwiach, w desce u góry, w podłodze pod nogami pasażerów, w bagażniku itd. ) - nie za duża przestrzeń, samochód długi a jakoś tak nie widać tego w środku ( ta sama długość co s max a bagażnik mniejszy, w środku miejsca mniej itd. ) Generalnie uważam że na te gabaryty pojazdu nie jest w nim za luźno. Gabaryty wewnętrzne do zewnętrznych to porażka. - przyspieszenie, może tu nie jest tragicznie ale rewelacji nie ma. Trzeba kręcić wysoko żeby w miarę przyspieszać ( kiedyś jeździłem avensisem t22 2.0 128KM i jak się pocisnęło to urywało łeb a tu niby 147KM a nie jedzie, być może rolę gra ciężar samochodu) - fotele w porównaniu do poprzednika są kiepskie, małe, bez trzymania bocznego takie japońskie taborety, nie mogę się na nich odnaleźć ale z drugiej strony jestem kabanem ponad 100kg. To tyle z plusów i minusów. Auto poprawne, fajne do podróży i taniego przemieszczania się a zwłaszcza z LPG. 100km robisz za 16 zł. Zawieszone trochę twardziej od poprzednika ale komfortowo. To taki kompromis pomiędzy twardym a komfortowym zawieszeniem. Jak wsiądziesz z audi. mercdes, bmw to będziesz zawiedziony. Nie czuć że prowadzi się spore auto, wrażenie jakbyś popylał kompaktem, mogło by być ciut szersze. Czemu kupiłem to auto? Chciałem coś w kombi, coś pojemnego do przewozu wózka i fotelika z dzieckiem ( tu zonk z miejscem pasażer z przodu-fotelik tyłem z tyłu, być może mam za duży fotelik lub sposób obracania go i miejsca jaki zajmuje) coś bezawaryjnego ( to sprawdzimy, na ten czas za mało nim przejechałem), coś ekonomicznego ( tu trafione w 100%), coś pod LPG ( tu trafione w 100%). W skali 1-5 daje temu autu jakieś 4.0. Punkt odejmuje za fotele, schowki, miejsce w środku, małą dynamikę.
4,5
~bieniek
Toyota Avensis III
Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Zacznę od tego dla kogo jest to auto. Auto jest dla spokojnego kierowcy nie wyróżniającego się z tłumu, przemieszczającego się tu i tam nie oczekującego od samochodu skrajnego maksymalnego komfortu, przyspieszenia itd. Auto dla spokojnego kierowcy chcącego podróżować tanio i bezawaryjnie. Tu nie znajdziecie skrajności. Auto poprawne, ładne z wyglądu ale nie rzucające na kolana, wnętrze gorzej niż na zewnątrz też nie ma efektu wow, wszystko proste rozmieszczone poprawnie, siedzenia w szmatach proste, schowki w drzwiach małe, przestrzeń spora ale nie ogromna. Użytkuję auto od 5.000 km. Na LPG 3.000 km. Wcześniej ford s max 2.0tdci. Postaram się opisać to po kolei na spokojnie. Trochę będę nawiązywał do poprzedniego auta i jeszcze wcześniejszego toyota avensis t25 2.0 d4d. Co mnie zaskoczyło pozytywnie: - Dość cicho w środku ale jednak słychać szum wiatru od strony drzwi - Mega cicha praca silnika na wolnych obrotach, podczas jazdy też nie jest źle - Mega niskie spalanie. Na PB przy spokojnej jeździe po drogach lokalnych 6,1L/km, na autostradzie przy 90km/h można zejść poniżej 5L ale to nie jazda, przy dynamicznej jeździe nie podam bo taka jazda tym autem nie ma sensu, przy normalnej jeździe po drogach lokalnych i trochę miasta liczcie około 7 litrów. Uważam to za bardzo dobre wyniki. LPG około 8 litrów ale trochę idzie benzyny zanim się przerzuci więc też trzeba przyjąć że w ciągłej jeździe może to być 8,5-9 LPG. Co mnie zaskoczyło negatywnie: - przesiadłem się z S-maxa i jest dla mnie trochę ciasno, np. fotelik dla dziecka tyłem do kierunku jazdy i z przodu siedzisz jak inwalida, nie da się odsunąć do tyłu - przesiadłem się z smaxa mało schowków i małe schowki. To chyba mnie zawiodło najbardziej. W drzwiach to dołki na skarpety a nie schowki ( S max inna klasa pojazdu bo VAN ale to był majstersztyk schowki ogromne w drzwiach, w desce u góry, w podłodze pod nogami pasażerów, w bagażniku itd. ) - nie za duża przestrzeń, samochód długi a jakoś tak nie widać tego w środku ( ta sama długość co s max a bagażnik mniejszy, w środku miejsca mniej itd. ) Generalnie uważam że na te gabaryty pojazdu nie jest w nim za luźno. Gabaryty wewnętrzne do zewnętrznych to porażka. - przyspieszenie, może tu nie jest tragicznie ale rewelacji nie ma. Trzeba kręcić wysoko żeby w miarę przyspieszać ( kiedyś jeździłem avensisem t22 2.0 128KM i jak się pocisnęło to urywało łeb a tu niby 147KM a nie jedzie, być może rolę gra ciężar samochodu) - fotele w porównaniu do poprzednika są kiepskie, małe, bez trzymania bocznego takie japońskie taborety, nie mogę się na nich odnaleźć ale z drugiej strony jestem kabanem ponad 100kg. To tyle z plusów i minusów. Auto poprawne, fajne do podróży i taniego przemieszczania się a zwłaszcza z LPG. 100km robisz za 16 zł. Zawieszone trochę twardziej od poprzednika ale komfortowo. To taki kompromis pomiędzy twardym a komfortowym zawieszeniem. Jak wsiądziesz z audi. mercdes, bmw to będziesz zawiedziony. Nie czuć że prowadzi się spore auto, wrażenie jakbyś popylał kompaktem, mogło by być ciut szersze. Czemu kupiłem to auto? Chciałem coś w kombi, coś pojemnego do przewozu wózka i fotelika z dzieckiem ( tu zonk z miejscem pasażer z przodu-fotelik tyłem z tyłu, być może mam za duży fotelik lub sposób obracania go i miejsca jaki zajmuje) coś bezawaryjnego ( to sprawdzimy, na ten czas za mało nim przejechałem), coś ekonomicznego ( tu trafione w 100%), coś pod LPG ( tu trafione w 100%). W skali 1-5 daje temu autu jakieś 4.0. Punkt odejmuje za fotele, schowki, miejsce w środku, małą dynamikę.
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Wagon
7,6 – 8,5
l/100 km
6,3 – 7,8
l/100 km
7,9 – 10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Toyota Avensis III
Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW
Ave t27 2.0 126km 380tyś przebiegu i tak: zużycie oleju silnikowego po 15tyś km ok 2 mm na miarę (15mmod max do min)olej 0w40. Ave z dpf i spalanie średnie 5.2-5.4.Jak jadę przepisów 90-100tospalanie średnie ok 4.2l/100km. Jak deptam w trasie 160-180km to 6.6l/100km nie przekracza. Aby takie wyniki mieć trzeba: 1. Rozpiąć 5-ty wtrysk który daje paliwo do dpfa. 2. Wpiąć 2 rezystory ok 15ohm/5W jeden w miejsce cewki drugi zamknąć obwód wtrysku. 3. Raz dziennie wykasować błąd dpfa (bo komp będzie próbował go przepalić, taką ma procedurę. Ja jeżdżę już tak przez 80tyś km i wszystko działa. Jak się jeździ 70km/h na 5tym biegu to spalanie waha się między 3,4 a 3,7l/100km.
8,0
Toyota Avensis III
Wagon 2.2 D-CAT 177KM 130kW
Jeżdżę bardzo dynamicznie (jak już rozgrzeję silnik oczywiście), więc w mieście spalanie wychodzi mi w przedziale 8.5-9l/100km. Na trasie poza autostradą ok 7.5l, jak pojechałem do Berlina i z powrotem na przedłużony weekend to wyszło średnie 8,2l, wliczając jazdę z prędkością 180-200 km/h na autostradzie bez limitu w Niemczech.Jak dla mnie to dobrze przy 177 KM. Co do kosztów utrzymania innych niż paliwo to jeżdzę do ASO w Gdańsku. Ceny trochę wyższe niż w normalnym serwisie, ale do przełknięcia. Kończyła mi się dodatkowa, roczna gwarancja, więc zrobiłem kompleksowy, dokładny przegląd- sprawdzono absolutnie wszystko, co było można, wymieniono olej i filtr, filtr paliwa, płyn hamulcowy, przednie klocki, zrobiono serwis klimy z dezynfekcją i wymianą filtra, wymieniono gumkę tylnej wycieraczki. Za całość zapłaciłem 1890 PLN.
8,1
Toyota Avensis III
Wagon 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Jestem ogólnie zadowolony. Średnie spalanie samochodu w trybie typowo mieszanym 1/1 mam od zakupu samochodu (44 000km ) wynosi 7.6L co mysme że jest dobrym wynikiem. I zaznaczę tutaj dosyć agresywną jazdę.

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 38
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Avensis III Wagon