Szukaj

Lista ocen Toyota Camry IX (39) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 11 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~KTM
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Poprzednio w Outlanderze miałem skrzynie CVT więc żadnego zaskoczenia poza tym, że ta w Camry lepiej pracuje tzn. nowsze auto i popoprawiali jej funkcjonowanie, a na pewno też jest zasługa mocniejszego napędu więc nie trzeba wcale wysokich obrotów silnika aby auto sprawnie przyspieszało. W mojej ocenie w automacie chodzi o to żeby jazda autem była jak najbardziej płynna i komfortowa więc trudno sobie wyobrazić automat który oferowałby...
5,0
~P
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Co do wygody użytkowania nie mam zastrzeżeń. Skrzynia posiada 3 tryby "Eco", "Normal" i "Sport". W rzeczywistości przekłada sie to głownie na reakcje układu napędowego na nacisk gazu. W Eco jest nudno, tak naprawę nudno - auto zmienia sie w dziadkowóz. Jednak po wybraniu trybu sport Camry zamienia się w pocisk - serio. Auto bardzo dobrze się zbiera i świetnie reaguje na pedał gazu jednak jest to skrzynia bezstopniowa więc niestety dźwięk auta...
5,0
~Tony2021
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Bardzo pozytywne zaskoczenie. E-CVT jest naprawdę fajna, na początku miałem obawy, że jest "wyjąca". Działa aksamitnie, płynnie i nie szarpie. Pełna harmonia. W codziennym użytkowaniu spełnia moje oczekiwania. Oczywiście nie jest to klasyczny automat np. w BMW czy dwusprzęgłówka w innych markach. Ale moim zdaniem jest to konstrukcja w porównaniu z wyżej wymienionymi trochę wolniejsza, prostsza i co za tym idzie przypuszczalnie bardziej...
4,0
~Nocturne
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Do bezstopniowej skrzyni biegów trzeba się przyzwyczaić. Przy spokojnej jeździe zachwyca płynnością. Manewr zawracania to przyjemność, a nie stres, bo skrzynia błyskawicznie przełącza między biegiem wstecznym i do przodu. Podczas dynamicznej jazdy daje się we znaki wycie silnika, choć nie tak głośne, jak w Corolli. Manetki przy kierownicy nie symulują biegów, służą tylko do podnoszenia obrotów i hamowania silnikiem.
5,0
~EzZoZ
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
E-CVT - podobno silnik wyje, mi się podoba dźwięk tego 4 cylindrowego 2.5 silnika. Nie jest to V6 czy też V8 ale nie jest to również 1,3 turbo :). Skrzynia jest prosta w budowie, bezstopniowa, bez dwu masy - solidna konstrukcja, która nie będzie generować kosztów serwisowych, a to chyba chodzi. Skrzynia gdy może, stara się obniżyć maksymalnie obroty silnika, a co za tym idzie pomaga obniżyć spalanie.
5,0
~Rafał
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Nie można jakoś specjalnie narzekać na jej działanie, bo za bardzo jej działania nie widzimy :) W razie potrzeby samochód błyskawicznie wchodzi na obroty co jest zaletą tej skrzyni. Znacznie jest ograniczona prędkość maksymalna samochodu (do 180, licznikowe 196), ale nie wiem, czy to kwestia skrzyni biegów, czy być może innych elementów.
4,0
~Zenon
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Trudno być fanem CVT. Zachowanie takich skrzyń raczej skłania do spokojnej jazdy, żeby zbyt często nie słyszeć silnika wyjącego na wysokich obrotach. Natomiast zaletą jest płynność jazdy. Przyspieszasz (spokojnie) i jedziesz bez żadnych szarpnięć. Również reakcja na gaz jest szybka. Bez większego opóźnienia auto bardzo dobrze przyśpiesza.
5,0
~wisnia87r
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Po wielu opiniach które słyszałem na temat skrzyń e-CVT bałem się tego układu. Nie słusznie skrzynia reaguje błyskawicznie, hałas który towarzyszy dynamicznemu przyśpieszaniu jest bardzo ok. Nie ma tragedii jak to przedstawiają wyznawcy grupy VW. Reasumując każdemu polecam e-cvt ja jestem bardzo zadowolony z tej skrzyni.
5,0
~Paweł
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Jeździlem wieloma autami z hybrydowym układem napędowym, i skrzynia E-CVT jest bezkonkurnecyjna jesli chodzi o płynność jazdy. Przejechałem samochodem 105 kkm i nic się pod tym względem nie zmieniło, układ jest idealnie płynny, nie ma żadnych szarpnięć, nie występuje często krytykowane wycie skrzyni.
Dziennik kosztów dla Toyota Camry IX
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~Marcin
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
To jest eCVT wiec jej praca jest specyficzna. Jak ktoś lubi wciskać pedał gazu do oporu to może będzie ona wyła, jednak przy normalnej (codziennej) jeździe jest ok. Najważniejsze, że nie spotkałem się z opiniami o jej awaryjności, natomiast u konkurencji z trwałością skrzyń biegów bywa różnie.
Toyota Camry IX