Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Camry IX

Marek, 2 lata temu
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Camry IX 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW od 2018 - Oceń swoje auto
4,86
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Kupiłbym ponownie, nawet gdybym miał zapłacić więcej
5,0
Całokształt
Bez wątpienia cały układ napędowy to jest majstersztyk. Płynność i responsywność napędu jest niesamowita. Jedziesz 40 czy 140km/h, wciskasz gaz, a odejście jest takie samo i jest natychmiast. Jest tu pewna specyfika działania, gdzie jakby obroty silnika nie odpowiadają intuicyjnym oczekiwaniom kierowcy. To znaczy w typowym napędzie krzywa obrotów idzie proporcjonalnie w górę, a tu jakby na odwrót. Niedoświadczeni mówią więc o uczuciu ślizgania sprzęgła lub o wyciu. Ale naprawdę, zamiast czytać komentarze kanapowych teoretyków, zachęcam do jazd testowych. Naprawdę warto spróbować czegoś nowego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest moc. Natychmiast i przy każdej prędkości.
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma skrzyni biegów. Jedzie jak tramwaj. I nawet trochę brzmi jak tramwaj. Fajne uczucie. Pertyn w swoich filmach na YT wyjaśnia działanie.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie na oponach 235mm jest totalnie bezgłośne, sprężyste i milusińskie. Ale przy maksymalnych prędkościach boczny wiatr bywa odczuwalny. W polskich warunkach drogowych jest jednak wystarczająco stabilnie.
4,0
Karoseria
Blacha bardzo cienka. Podczas odkurzania oparłem kolano o próg, a ten się ugina. Ale chyba nowe samochody tak mają. Poza tym spasowanie dobre, zamykanie drzwi przyjemne, dźwięk lekki i krótki bez pogłosu pustej blachy.
Komfort
5,0
Widoczność
Typowa jak w sedanie, bez odczucia małej przedniej szyby. Nisko zawieszony zderzak stwarza mi problemy podczas parkowania.
5,0
Ergonomia
Bardzo przyjemnie. Wszystkie przyciski są fizyczne, działają bardzo dobrze, Dotyk nawigacji również bardzo dobry. Nawigacja TomTom, ale w Polsce zaskakująco dobrze działa. Są bieżące komunikaty online, fotoradary i bogata baza POI. Brak jedynie numerów budynków. Trasę można wytyczyć w domu na telefonie, a po wejściu do samochodu automatycznie się przenosi do nawigacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Fantastycznie i cicho. Zimą grzeje już po 2-3 kilometrach. Aktualnie upały, brak wentylacji skórzanych (?) foteli, ale problemu nie odczuwam. Nic nie muszę przestawiać. Zima czy lato, mam ustawione 22 stopnie i jest super. W poprzednim drogim francuzie powycierałem przyciski od regulacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest luz blues. To jest duży samochód. Pozycja nie meczy.
4,0
Wyciszenie
W mieście trzeba zgasić radio i nawiewy, żeby słyszeć silnik. Do 120 jest bardzo cicho. Potem coraz głośniej, lecz dla mnie problemem okazała się podłoga bagażnika. Dodatkowe jej wyciszenie dało znakomite efekty. I teraz jest naprawdę OK.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jednostajna długa jazda 170km/h to 10 litrów benzyny. Jazda mieszana... niektórzy tankują więcej oleju do silnika :) Innych kosztów nie ma.
5,0
Stosunek jakość/cena
145tys. za Executive to dobrze wydane pieniądze. Za tyle nie kupi się niczego, co zbliżyłoby się do Camry.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest nowy, ale wszystkie mechanizmy działają perfekcyjnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Coś czytałem o wzrastającym poziomie oleju w niektórych pojazdach. U mnie nie ma tego problemu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Camry IX 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Camry IX