Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Camry IX

tomasz12765, 7 miesięcy temu
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Camry IX 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW od 2018 - Oceń swoje auto
3,29
24% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Koszty eksploatacji
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Jedyna usterka to zniszczona psychika po systemie inforozrywki
3,0
Całokształt
Auto bardzo przestronne, komfortowe oraz oszczędne. Doskonale dla spokojnych kierowców szukających auta do przemieszczania się z punktu A do B.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bezawaryjny, cechujący się niskim spalaniem, w miarę elastyczny.
2,0
Skrzynia biegów
Dobra tylko przy delikatnej jeździe, przy każdym dynamicznym przyspieszeniu zaczynasz zastanawiać się o co tu chodzi, jednostajny dźwięk przypomina chiński skuter
2,0
Układ jezdny
Przy dynamicznym ruszaniu na mokrej nawierzchni auto nie potrafi złapać trakcji nawet i przy 70 km/h. Zawieszenie jest bardzo gumowe i każdy szybszy zakręt trzeba brać z zakładka, nie daje żadnego poczucia bezpieczeństwa. Nie próbujcie robić testu łosia bo może się skończyć tragicznie. Układ ABS wariuje przy każdej nierówności podczas hamowania i wydaje z siebie warkot ryczącej kozy.
3,0
Karoseria
Auto jest niedopracowane, widać gołym okiem wiele śrubek i mocowań. Widać również ze projektant mimo ze auto jest japońskie, nie sprawdził ze przy pełnym otwarciu drzwi niska osoba nie dosięgnie uchwytu od zamykania. Jednak elementem po którym najbardziej widać brak jakości jest klapka wlewu paliwa, która wyglada jakby kosztowała 3 zł.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, szyby są ogromne
1,0
Ergonomia
Masakra, nie wiem od czego zacząć pisanie tego wiersza. Chyba zacznijmy od góry ;). Brak lusterek fotochromatycznych w podstawowym wyposażeniu w tej klasie auta to nieśmieszny żart. Kierownica dość dużych rozmiarów, wystarczy ja skręcić o 90 stopni aby ukazały się 2 piękne śrubki w kolumnie kierowniczej. Wskazówka "obrotomierza" to jakaś żenada. Widok informacji na wyswietlaczu miedzy zegarkami tak nieczytelny, że nie zachęca do patrzenia na niego. System inforozrywki ktoś chyba zrobil dla beki, jego podstawowa wadą jest całkowity brak rozrywki. Brak carplaya, nieprawidłowe tłumaczenia jak np. "wycięcie" w informacjach o spalaniu, głośniki z których muzyka brzmi jak przez garnek i wiele innych wad. W skrócie system nie ma żadnych zalet. Auto z tego rocznika z takim systemem to żenada która nie powinna mieć miejsca. Fotele pomimo regulacji elektrycznej nie posiadają pamięci ustawień, są bardzo niewygodne, siedzi się bardzo wysoko a siedzisko jest bardzo krótkie. Mocno rysujący się tunel środkowy i słupki B od pasów bezpieczeństwa. Wszystkie przyciski wyciągnięte prosto z mikrofalówek firmy Amica i to jeszcze tych które się nie sprzedały przez 20 lat. Tylna kanapa również tragiczna, przy jeździe autostradowej ma się wrażenie podgrzewanego siedzenia od mocno grzejącej się baterii. Kratki nawiewu jak w Fordzie Mondeo z 2002 roku. Bagażnik duży ale jakość wykonania zbliżona do wnętrza (fatalna), wszystko sprawia wrażenie jakby miało odlecieć, niezrozumiała funkcja dodatkowej siatki a uchwyty do otwierania siedzeń zrobione z bagnetów od oleju od Toyot przeznaczonych do utylizacji (może to nowy sposób na recykling ;) ). Pomimo 3 lat użytkowania, nadal nie znalazłem miejsca na gaśnice, producent chyba sugeruje trzymanie jej ciagle w ręce w razie nagłego pożaru. Ergonomia to zdecydowanie najsłabszy punkt tego auta!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Musi być cały czas włączony nawiew lub klimatyzacja gdyż parują szyby, może to wina jakieś nieszczelności w aucie. Mimo to działa super, auto nagrzewa i schładza się bardzo szybko. Choć zupełnie nie rozumiem czemu nie da otworzyć się szyb z pilota w celu schłodzenia auta przed wejściem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo dużo, auto jest ogromne.
1,0
Wyciszenie
Nie mam o czym pisać bo w fabryce zapomnieli go zamontować. Rozumiem redukcje masy ale bez przesady. Jego brak najbardziej odczuwalny jest podczas deszczu. Podczas jazdy autostradowej nie da się normalnie rozmawiać. Pasażerowie z tylu kompletnie nie słyszą tych z przodu. Moim faworytem jest jednak dźwięk otwierania klapki wlewu paliwa przypominający dźwięk otwierania skrzynki na listy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Małe spalanie, tani przegląd, bardzo niskie koszty eksploatacji. Jedyny minus to konieczność częstej zmiany opon przez miękkie zawieszenie.
2,0
Stosunek jakość/cena
Patrząc na dzisiejsze ceny, w mojej opinii samochód nie warty tych pieniędzy. W tej cenie można rozglądać się za dużo lepszymi samochodami w tej klasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek, nigdy nie zawiódł. Jedyny zawód to patrzenie na system inforozrywki który opisałem wcześniej. Co do pytania czy kupiłbym auto ponownie, zdecydowanie NIE!! nigdy w życiu nie popełniłbym tego błędu drugi raz. Spróbowałem, przeżyłem i już mi wystarczy, zacząłem na nowo doceniać inne marki. Dzień sprzedaży był najlepszym dniem mojego życia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Camry IX